s60 bifuel g3 140 pk

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je de lage brandstokosen afweegt tegen het meer verbruik en de ellende die je er soms van hebt,gezien de reparatie kosten die er vaak flink inhakken,ben ik er inderdaad geen voorstander van om op lpg te rijden..
Maar ik zie natuurlijk alleen maar de ellende ervan en niet de voordelen.
Dieselen is goedkoper en zeker niet minder gezien de moderne diesel techniek.
waarom tunen?schaf dan direct een auto aan die sneller en wat meer pk.s heeft..
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Kijk, met jou kan ik praten! Ik wou zelf niet over de nadelen van gas beginnen, want dan krijg ik steeds de zelfde mede-forumer over me heen. Maar het lijkt mij dat je wanneer je een auto aanschaft, je je eerst goed verdiept in de voor- en nadelen van die auto. Zo'n bi-fuel is, als je graag op gas wilt rijden, een goede optie. In elk geval beter dan later gas in laten bouwen. Maar als je van doorrijden houdt, heb je sowieso niets aan de 140 en 170 pk. Neem dan een turbo-versie of D5. Maar een grote auto, die weinig weegt en kost, supersnel optrekt, tegen een lage brandstofprijs moet nog uitgevonden worden. Je moet van te voren een goede keuze maken. Dan kom je er tenminste niet achteraf achter dat die 140 pk bi-fuel je eigenlijk te traag is...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
inimini01
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 02.01.2007 - 23:54

Oceanracer schreef:Kijk, met jou kan ik praten! Ik wou zelf niet over de nadelen van gas beginnen, want dan krijg ik steeds de zelfde mede-forumer over me heen. Maar het lijkt mij dat je wanneer je een auto aanschaft, je je eerst goed verdiept in de voor- en nadelen van die auto. Zo'n bi-fuel is, als je graag op gas wilt rijden, een goede optie. In elk geval beter dan later gas in laten bouwen. Maar als je van doorrijden houdt, heb je sowieso niets aan de 140 en 170 pk. Neem dan een turbo-versie of D5. Maar een grote auto, die weinig weegt en kost, supersnel optrekt, tegen een lage brandstofprijs moet nog uitgevonden worden. Je moet van te voren een goede keuze maken. Dan kom je er tenminste niet achteraf achter dat die 140 pk bi-fuel je eigenlijk te traag is...
Wat dacht je van de Smart roadster Brabus 700cc met 101pk.Is vrij snel niet super snel en verbruikt 5.5l/100km.Nadeel 2 pers. en weinig kofferruimte
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20764
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Die Smart valt niet in de definitie die Oceanracer geeft. (grote, lichte auto)
Maar is absoluut een kek karretje.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Volkswagen perst ook 170 pk uit een 1.4 motorretje
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Volkswagen perst ook 170 pk uit een 1.4 motorretje
Alleen weet er nog niemand hoe lang....
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Ramon&Ramon schreef:Volkswagen perst ook 170 pk uit een 1.4 motorretje
't Is inderdaad wel een fraaie techniek: turbootje bovenin, compressorretje onderin, en kW's produceren. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van deze techniek.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20764
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En Fiat en Alfa doen het zonder compressor. Zie de nieuwe Bravo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Delta schreef:Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Het RPF wil wel eens sneuvelen na tuning, dit door de hogere verbrandingstemperatuur, ze smelten dan soms gewoon.
Heeft in Autobild een interessant artikel over gestaan.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Even voor de leek, wat is RPF?

Grt B
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Barry (Grillmeister) schreef:Even voor de leek, wat is RPF?

Grt B
RoetPartikelFilter
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

bart simpson schreef:
Delta schreef:Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Het RPF wil wel eens sneuvelen na tuning, dit door de hogere verbrandingstemperatuur, ze smelten dan soms gewoon.
Heeft in Autobild een interessant artikel over gestaan.
Ok had ik ook iets over gelezen maar voor alle duidelijkheid dat artikel ging wel over roetfilters met zgn naverbranding.
Het roetfilter wat ingebouwd wordt i.v.m. de subsidie is van een ander principe en kan wat dat betreft geen last. Welk filter er gebruikt wordt bij nieuwe volvo's durf ik niet te zeggen.
Gast

Zeg jongens (anti-gas) hebben jullie de nieuwe plannen vanuit DenHaag goed gelezen?
Je zal toch een diesel hebben....... (ik kom niet meer bij :lol: ::lol: )
Hoe was ook dat gezegde..............uh ...............hmm..............
..............................................................................
Wie het laatst lacht,................uh.......lacht............... :-#

Sorry kon het niet laten.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20764
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hoe bedoel je Alex?

Citeer eens?

(En niet vals spelen want ik ken het regeerakkoord ik heb het voor me liggen)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
ca
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.10.2006 - 21:04

ze hebben waarschijnlijk nog nooit met een bifuel gereden maar wel de wijze praat erover hebben t t t t t
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ca schreef:ze hebben waarschijnlijk nog nooit met een bifuel gereden maar wel de wijze praat erover hebben t t t t t
Nu serieus dan, natuurlijk kun je hem voor € 200,-- tunen, hij krijgt dan wel 300pk en gaat nooit stuk....
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

@ca,
Ik zou zeggen BEL Rica (niet mailen want daar reageren ze heel slecht op... niet namelijk). Ze kunnen je ongetwijfeld vertellen of het kan.

@alle anderen. Het verschil tussen 140 pk en 170 pk is in het rijden heel groot. Misschien vinden jullie de cijfers niet indrukwekkend, wanneer je die met turbo versies vergelijkt, maar als je in beide auto's rijd merk je echt een groot verschil.
Bijvoorbeeld 0-100km/h in de 170pk ongeveer 8.7 sec in de 140 pk 10.2 seconden.
Rijdend is dit een groot verschil !
Het is niet alleen bij welk toerental het maximum koppel bereikt wordt, maar ook hoelang het duurt voordat je dat toerental bereikt.

oja... ik moet hem nog chippen
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Delta schreef:
bart simpson schreef:
Delta schreef:Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Het RPF wil wel eens sneuvelen na tuning, dit door de hogere verbrandingstemperatuur, ze smelten dan soms gewoon.
Heeft in Autobild een interessant artikel over gestaan.
Ok had ik ook iets over gelezen maar voor alle duidelijkheid dat artikel ging wel over roetfilters met zgn naverbranding.
Het roetfilter wat ingebouwd wordt i.v.m. de subsidie is van een ander principe en kan wat dat betreft geen last. Welk filter er gebruikt wordt bij nieuwe volvo's durf ik niet te zeggen.
Als er geen enkele risico op schade aan je RPF door chiptuning kleeft zal Rica ook niet mogen aarzelen dat heel expliciet te garanderen, wat een onverwachte en uitgelezen kans voor ze om de meerwaarde van hun product aan te tonen!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

plim schreef:Het verschil tussen 140 pk en 170 pk is in het rijden heel groot. Misschien vinden jullie de cijfers niet indrukwekkend, wanneer je die met turbo versies vergelijkt, maar als je in beide auto's rijd merk je echt een groot verschil.
Bijvoorbeeld 0-100km/h in de 170pk ongeveer 8.7 sec in de 140 pk 10.2 seconden.
Rijdend is dit een groot verschil !
Het is niet alleen bij welk toerental het maximum koppel bereikt wordt, maar ook hoelang het duurt voordat je dat toerental bereikt.
Die 1,5 seconde kost je dan +/- € 2.000,-- dat vind ikzelf toch een redelijk pittig bedrag voor "net niks", qua karakteristiek ontlopen ze elkaar in het geheel niet zo veel als jij suggereert, de 170pk gaat qua toeren alleen wat verder door, en ja, heb dit zelf uit en te na uitgeprobeert,
Wil je meer dan een 140pk 2.4? neem dan een 180pk 2.0 Turbo...
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”