https://zeperfs.com/en/fiche8236-volvo- ... lestar.htm
Volvo lijkt wat optimistisch te zijn geweest in de opgave van de 0-100 km/h acceleratie.
Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3717
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Wat hier staat "claimed 4,6s" is bij niet geschreven door volvo in de folder. Zie hieronder ? Vraag me af hoe hun eraan komen ?raspaardje schreef: ↑18.04.2022 - 10:07 Volvo lijkt wat optimistisch te zijn geweest in de opgave van de 0-100 km/h acceleratie.
Standaard V60 T8 heeft men het hier over 4,9s en de PEO over 4,8s ? Verder denk ik dat men hier niet weet hoe je wel een goede lauch kan maken met de voet op de rem in de juiste stand.
Vandaag nog eens 2 keer geprobeerd. 5,05s en 5,00s met een klein beetje bergop, met nog steeds wat wielspin, maar al wat minder.
Maar het was vandaag wat warmer (17gr C ipv 4gr C) als een 2 weken terug, waardoor er toch 1,6 tienden van af is gegaan, en doordat de banden nu wat meer grip hadden.
Als het over een paar maandjes wat warmer is zit de 4,9 er zeker in en vergeef ik hun deze 0,1s

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1293
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dat zei ik vorige keer ook al, Er staat nu 4.6 maar dat is met de 455pk.
Daarvoor stond er inderdaad iets wat jij ook aangeeft met onder de 5
Dus ergens 4.8 / 5.1 is prima
Daarvoor stond er inderdaad iets wat jij ook aangeeft met onder de 5
Dus ergens 4.8 / 5.1 is prima
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3717
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
De link gaat over de specificaties van de T8 PE 405pk , en daar heeft Volvo toch echt 4,6s als 0-100 km/h tijd voor opgegeven.EVO500 schreef: ↑18.04.2022 - 14:20Wat hier staat "claimed 4,6s" is bij niet geschreven door volvo in de folder. Zie hieronder ? Vraag me af hoe hun eraan komen ?raspaardje schreef: ↑18.04.2022 - 10:07 Volvo lijkt wat optimistisch te zijn geweest in de opgave van de 0-100 km/h acceleratie.
Standaard V60 T8 heeft men het hier over 4,9s en de PEO over 4,8s ? Verder denk ik dat men hier niet weet hoe je wel een goede lauch kan maken met de voet op de rem in de juiste stand.
Zie hier bijvoorbeeld: https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... ountry.pdf
En idd hoeft men niet de beste manier te kennen om de auto het meeste te pijnigen...

2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Ja, denk dat ze hier inderdaad een "beetje erg" optimistisch zijn, want dat ga je met V60 PE MJ2019-2021 met de Europese modellen volgens mij nooit halen. Denk dat ze dit uit verkoop oogpunt doen:
Heb weliswaar "polestar optimalisatie" en is dezelfde software als "polestar engineerd" (identiek koppel en vermogen)
Verschil dat de "Polestar Engineerd" een 20kg zwaarder is (wel verwaarloosbaar) door andere reminrichting en schokbrekers, maar om er dan maar nog maar 2 tienden af te halen lijkt me inderdaad niet reëel.
Zelfs op sliks (wat niet standaard is!) denk ik dat het niet haalbaar is. Vermogens verschil voor/achter wielen is net te groot. Met de nieuwe sterkere elektromotoren zal dit wel beter zijn verwacht ik.
Je krijgt het vermogen op de voorwielen op dit moment niet volledig benut tot 50km/uur met wat kouder weer heb ik gemerkt. Waardoor een 4,9 en heel misschien 4,8 (heb 19" ipv standaard 18", panorama dak wat wel wat extra gewicht meebrengt) en goede warme banden haalbaar.
Maar dan moet wel alles ideaal zijn.
Ben wel benieuwd als de motor een 15k meer heeft gelopen en het wat warm weer is en de banden goed op temperatuur zijn. Zie in ieder geval een 2 tienden verschil na 20k(waarvan motor 10k heeft gelopen)
Tot nu zie ik wel op het dragy leaderboard dat ik wel de snelste tijd heb neer gezet tot nu toe, voor een V60 (polestar) recharge, dus dan heb ik hem in ieder geval goed ingereden
Er zijn wel snellere, maar zijn de oudere Polestar modellen met downpipe en diverse aanpassingen, welke wel rond de 4,5 doen.
Zet versnelling in "D" , parkeerrem uit, ASC uit, dan naar circa 2 seconden rem los. Volgens mij als je langer wacht laat ie de druk op de turbo zakken.
Om het veilig te doen, pak ik een vluchtstrook op een redelijk verlaten snelweg van 120km (helaas wel een beton baan) om geen andere verkeersdeelnemers in gevaar te brengen, maar nadeel is dat je ook wat slip pakt over de witte lijnen.
Wil het wel eens op zoab proberen, verwacht dat de grip dan wat beter is, maar is gissen. Leuk om eens te meten om de tijd. Gaat jou ook lukken
Heb weliswaar "polestar optimalisatie" en is dezelfde software als "polestar engineerd" (identiek koppel en vermogen)
Verschil dat de "Polestar Engineerd" een 20kg zwaarder is (wel verwaarloosbaar) door andere reminrichting en schokbrekers, maar om er dan maar nog maar 2 tienden af te halen lijkt me inderdaad niet reëel.
Zelfs op sliks (wat niet standaard is!) denk ik dat het niet haalbaar is. Vermogens verschil voor/achter wielen is net te groot. Met de nieuwe sterkere elektromotoren zal dit wel beter zijn verwacht ik.
Je krijgt het vermogen op de voorwielen op dit moment niet volledig benut tot 50km/uur met wat kouder weer heb ik gemerkt. Waardoor een 4,9 en heel misschien 4,8 (heb 19" ipv standaard 18", panorama dak wat wel wat extra gewicht meebrengt) en goede warme banden haalbaar.
Maar dan moet wel alles ideaal zijn.
Ben wel benieuwd als de motor een 15k meer heeft gelopen en het wat warm weer is en de banden goed op temperatuur zijn. Zie in ieder geval een 2 tienden verschil na 20k(waarvan motor 10k heeft gelopen)
Tot nu zie ik wel op het dragy leaderboard dat ik wel de snelste tijd heb neer gezet tot nu toe, voor een V60 (polestar) recharge, dus dan heb ik hem in ieder geval goed ingereden

Er zijn wel snellere, maar zijn de oudere Polestar modellen met downpipe en diverse aanpassingen, welke wel rond de 4,5 doen.
Ja, vond het ook wel oke. Nee, laat het niet boven 2000 toeren. 3000 niet geprobeerd, gezien ik de eerste 2 versnellingen toch nog steeds enige wielspin heb, en ik het wel een beetje heel houden.
Zet versnelling in "D" , parkeerrem uit, ASC uit, dan naar circa 2 seconden rem los. Volgens mij als je langer wacht laat ie de druk op de turbo zakken.
Om het veilig te doen, pak ik een vluchtstrook op een redelijk verlaten snelweg van 120km (helaas wel een beton baan) om geen andere verkeersdeelnemers in gevaar te brengen, maar nadeel is dat je ook wat slip pakt over de witte lijnen.
Wil het wel eens op zoab proberen, verwacht dat de grip dan wat beter is, maar is gissen. Leuk om eens te meten om de tijd. Gaat jou ook lukken

V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)