Lijkt erop dat dit plastic er pas afkomt zodra het gebroken is.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/rmh138Kq/tweeter.jpg)
Mocht je nog bezig moeten met aansluiten van de boel. Ik kwam er achter met het plaatsen van een trekhaak dat er aan de linkerkant achter de bekleding een verzamelpunt zit voor geschakelde 12V. (Althans, ik meen dat die geschakeld is met een vertraging. Auto uitzetten en na 30 of 60 sec ging de spanning daar van af.)Stroopwafel schreef: ↑18.04.2022 - 15:41 Binnenkort als ik wat tijd heb ga ik even met de multimeter aan de slag in de kofferbak.
Qua ruimte is er meer dan genoeg plek om de sub en versterker netjes te verbergen, ik ga hier waarschijnlijk wel een eigen plaat voor maken ter vervanging van de huidige plaat die nu onder de kofferbak ligt.
Het plan is de 12V 40A te pakken van de trekhaakaansluiting, als ik het goed gezien heb is dit een 6mm2 kabel.
Dan voor de Remote zit ik te denken om zo'n 'add-a-circuit' kabeltje te halen voor een geschakelde zekering.
De versterker die ik gekozen heb heeft 300 watt RMS op 4 Ohm of 425 watt op 2 Ohm, en 300W lijkt me meer dan zat en prima te doen qua vermogen.
Oeh! thanks! Ben vooral nog aan het plannen en spullen bestellen, ga toevallig straks even meten en passen hoe ik de versterker ga plaatsen. Dit komt dus precies op tijd, bedankt!reinberto schreef: ↑22.04.2022 - 21:47Mocht je nog bezig moeten met aansluiten van de boel. Ik kwam er achter met het plaatsen van een trekhaak dat er aan de linkerkant achter de bekleding een verzamelpunt zit voor geschakelde 12V. (Althans, ik meen dat die geschakeld is met een vertraging. Auto uitzetten en na 30 of 60 sec ging de spanning daar van af.)Stroopwafel schreef: ↑18.04.2022 - 15:41 Binnenkort als ik wat tijd heb ga ik even met de multimeter aan de slag in de kofferbak.
Qua ruimte is er meer dan genoeg plek om de sub en versterker netjes te verbergen, ik ga hier waarschijnlijk wel een eigen plaat voor maken ter vervanging van de huidige plaat die nu onder de kofferbak ligt.
Het plan is de 12V 40A te pakken van de trekhaakaansluiting, als ik het goed gezien heb is dit een 6mm2 kabel.
Dan voor de Remote zit ik te denken om zo'n 'add-a-circuit' kabeltje te halen voor een geschakelde zekering.
De versterker die ik gekozen heb heeft 300 watt RMS op 4 Ohm of 425 watt op 2 Ohm, en 300W lijkt me meer dan zat en prima te doen qua vermogen.
Wellicht kun je wat met de trekhaak bekabeling instructie afbeelding 41 t/m 48 van het V60 gedeelte.
ESX HXE1000.1D, manual is amper aanwezigJelmer de Jong schreef: ↑24.04.2022 - 15:52 Type versterker? Kan ook een mislukt icoontje voor GND zijn.![]()
Ik ook, gelukkig maakt het volgens de manual weinig uit.Stroopwafel schreef: ↑24.04.2022 - 16:48
En dan vraag ik mij af waarom daar een ground zou zitten als die ook al bij de 12V input zit.
Dus waarschijnlijk een extra GND voor wanneer head unit en sub op een gescheiden batterij aangesloten zijn. Als je dan de HU en sub onderling even kort sluit met een extra GND heb je meer kans dat auto turn on op de HI inputs werkt. Zal wel een oplossing zijn voor figuren met 15 van dit soort versterkers in een Honda Civic, zie bij jou het nut nog niet.The amplifier detects a voltage rise (6 Volts) with a so called ”DC Offset” over the connected input signal on the
high level inputs under HI INPUT (Fig. 5) when the head unit will be switched on. Hence, the amplifier will also
be turned on. As soon as the head unit will be turned off, the amplifier turns also automatically off. In this case
the turn-on connection REM (Fig. 2,2) is not needed.
NOTE: The Auto Turn On function usually works with 90% of all head units, because they are equipped with
”High Power”-outputs. Only with a few older and head units the Auto Turn On function is not working.
Die laten we dus gewoon links liggen, top. Ik had die informatie niet zo snel gevonden, wellicht te haastig gelezen en overheen gekeken. Nogmaals dank!Jelmer de Jong schreef: ↑24.04.2022 - 20:34Ik ook, gelukkig maakt het volgens de manual weinig uit.Stroopwafel schreef: ↑24.04.2022 - 16:48
En dan vraag ik mij af waarom daar een ground zou zitten als die ook al bij de 12V input zit.
Dus waarschijnlijk een extra GND voor wanneer head unit en sub op een gescheiden batterij aangesloten zijn. Als je dan de HU en sub onderling even kort sluit met een extra GND heb je meer kans dat auto turn on op de HI inputs werkt. Zal wel een oplossing zijn voor figuren met 15 van dit soort versterkers in een Honda Civic, zie bij jou het nut nog niet.The amplifier detects a voltage rise (6 Volts) with a so called ”DC Offset” over the connected input signal on the
high level inputs under HI INPUT (Fig. 5) when the head unit will be switched on. Hence, the amplifier will also
be turned on. As soon as the head unit will be turned off, the amplifier turns also automatically off. In this case
the turn-on connection REM (Fig. 2,2) is not needed.
NOTE: The Auto Turn On function usually works with 90% of all head units, because they are equipped with
”High Power”-outputs. Only with a few older and head units the Auto Turn On function is not working.
Hi input zijn de speaker aansluitingen en de REM aansluiting is voor een geschakelde spanning, dus of van je radio of via contact of verlichting.Stroopwafel schreef: ↑24.04.2022 - 11:18 Mijn versterker heeft naast 12V/REM/Ground aansluiting ook iets bij de Hi-input zitten(zie hieronder)
Is dat ook een remote/antenna aansluiting? Kan ik dat gebruiken in plaats van de REM op de andere kant naast de 12V?(zie hieronder)
Zag namelijk ook deze cable layout met 'Antenna power' bijvoorbeeld.
![]()
audiovolt.nl/product/wireless-carplay-android-auto-oem-module-voor-o-a-volvo-s60-xc60-v40