Allen,
ik ben sinds een 4 tal weken ook trotse eigenaar van een tweedehandse V60 T5 R-Design Denim Blue! Na een weekje of 2 gaf hij ook foutmelding dat het S/S niet beschikbaar was, samen met niet werkende parkeersensoren achteraan.
De dealer vertelde mij ook dat ik nogal korte ritjes deed waardoor de S/S accu te veel belast word.
Ik heb gisteren een hele namiddag een acculader aan de 2 polen aangesloten onder de motorkap en zowel het S/S systeem als de sensoren doen het weer!
Dus ik denk dat een lage accu spanning het probleem was.
Nog wel een opmerking: ik heb deze met een iets oudere lader verbonden, wat voor laders gebruiken jullie? Ik heb al een Optimate 4 maar deze is te zwak voor auto's, wel voor mijn moto... Ik heb mijn oogje laten vallen op een Optimate 5 of 6, of CTEK MXS5.0
Iemand ervaring met deze laders of nog andere tips? Alvast bedankt!
V60 T5 Start-Stop systeem
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
ik heb een CTEK maar gelijk een zware die laad veel sneller, met een 5 laad je niet vol binnen 1 dag, beter iets meer investeren
https://www.bootman.nl/ctek-mxs-10?gcli ... UgQAvD_BwE
ik heb wel min der betaald, dit is een willekeurige link.
https://www.bootman.nl/ctek-mxs-10?gcli ... UgQAvD_BwE
ik heb wel min der betaald, dit is een willekeurige link.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier een individuele modus samengesteld, s/s uitgezet.
s'morgens starten achteruit de inrit af op de 360 camera, vooruit individuele modus aan en s/s is uit.
Laatst even vergeten en ben net de straat uit bij -4 slaat de motor uit, dat s/s kan niet goed zijn helemaal bij koud vriesweer.
s'morgens starten achteruit de inrit af op de 360 camera, vooruit individuele modus aan en s/s is uit.
Laatst even vergeten en ben net de straat uit bij -4 slaat de motor uit, dat s/s kan niet goed zijn helemaal bij koud vriesweer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- bartvdg
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 21:47
AlexV60 schreef: ↑28.11.2020 - 14:46 Dag mede Volvo V60 rijders. Mijn naam is Alex en bezit ook een V60 T5 Birch Light met veel extra's. Deze foutmelding heb ik vorige week ook gehad nadat er nieuwe software was geladen nav garantie check. De 2e accu was los geweest waarna de foutmelding ontstond "start/ stop service vereist" . Lang verhaal kort: Sweden heeft op afstand geholpen. Daarna is melding verdwenen en tot nu toe niet weer verschenen.
Hey Alex,
Ik heb hetzelfde probleem na een update vorige week .
Heb een onderhoud laten doen en software update.
Sindsdien krijg ik regelmatig de melding start/stop service vereist en parkeerhulp momenteel niet beschikbaar.
is dit zelf op te lossen of toch maar terug naar de garage rijden?
------------------------------------------------------------------------------------------------
EX30 MY2025 Core +++ Pearl White
S60 T5 R-Design Launch edition +++ Osmium Grey MY2020
S60 2.0D R-Design Black D3 2015
C30 1.6D R-Design Black 2010
EX30 MY2025 Core +++ Pearl White
S60 T5 R-Design Launch edition +++ Osmium Grey MY2020
S60 2.0D R-Design Black D3 2015
C30 1.6D R-Design Black 2010
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Lees ook even dit draadje viewtopic.php?t=89124 wordt hetzelfde in aangehaald met een verwachte oplossing in een aankomend sw update.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32
bartvdg schreef: ↑20.01.2022 - 12:06Hey Alex,AlexV60 schreef: ↑28.11.2020 - 14:46 Dag mede Volvo V60 rijders. Mijn naam is Alex en bezit ook een V60 T5 Birch Light met veel extra's. Deze foutmelding heb ik vorige week ook gehad nadat er nieuwe software was geladen nav garantie check. De 2e accu was los geweest waarna de foutmelding ontstond "start/ stop service vereist" . Lang verhaal kort: Sweden heeft op afstand geholpen. Daarna is melding verdwenen en tot nu toe niet weer verschenen.
Ik heb hetzelfde probleem na een update vorige week .
Heb een onderhoud laten doen en software update.
Sindsdien krijg ik regelmatig de melding start/stop service vereist en parkeerhulp momenteel niet beschikbaar.
is dit zelf op te lossen of toch maar terug naar de garage rijden?
Dit is inderdaad hetzelfde probleem. Mijn dealer heeft mij hier begin deze week nog over gebeld. Volvo is er mee bezig en de dealer zou zich bij me melden als er een oplossing is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 03.01.2022 - 23:18
Ik heb nu hetzelfde probleem voor. Bij mijn V60 T5 is in februari de S/S hulpaccu vervangen. Sinds deze week terug de melding "hulpaccu service vereist" + "parkeerhulp tijdelijk niet beschikbaar". Ik moet toegeven dat ik quasi enkel korte ritten maak met mijn wagen en slechts zelden een langere rit.Tommeke88 schreef: ↑20.01.2021 - 06:51 Allen,
ik ben sinds een 4 tal weken ook trotse eigenaar van een tweedehandse V60 T5 R-Design Denim Blue! Na een weekje of 2 gaf hij ook foutmelding dat het S/S niet beschikbaar was, samen met niet werkende parkeersensoren achteraan.
De dealer vertelde mij ook dat ik nogal korte ritjes deed waardoor de S/S accu te veel belast word.
Ik heb gisteren een hele namiddag een acculader aan de 2 polen aangesloten onder de motorkap en zowel het S/S systeem als de sensoren doen het weer!
Dus ik denk dat een lage accu spanning het probleem was.
Nog wel een opmerking: ik heb deze met een iets oudere lader verbonden, wat voor laders gebruiken jullie? Ik heb al een Optimate 4 maar deze is te zwak voor auto's, wel voor mijn moto... Ik heb mijn oogje laten vallen op een Optimate 5 of 6, of CTEK MXS5.0
Iemand ervaring met deze laders of nog andere tips? Alvast bedankt!
Wss zal ik er bij mijn gebruik van de wagen niet om kunnen om de hulpaccu af en toe aan de lader te hangen? (naar wat ik begrepen heb lader enkel op de plus pool en voor de min het voorziene massapunt in de motorruimte gebruiken? )
2019 V60 Momentum T5
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 999
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Ik zou bij vaak korte ritten het s/s systeem uitzetten. Zelf heb ik het s/s altijd uitstaan (in Individual mode).Glen81 schreef: ↑25.05.2022 - 09:31Ik heb nu hetzelfde probleem voor. Bij mijn V60 T5 is in februari de S/S hulpaccu vervangen. Sinds deze week terug de melding "hulpaccu service vereist" + "parkeerhulp tijdelijk niet beschikbaar". Ik moet toegeven dat ik quasi enkel korte ritten maak met mijn wagen en slechts zelden een langere rit.Tommeke88 schreef: ↑20.01.2021 - 06:51 Allen,
ik ben sinds een 4 tal weken ook trotse eigenaar van een tweedehandse V60 T5 R-Design Denim Blue! Na een weekje of 2 gaf hij ook foutmelding dat het S/S niet beschikbaar was, samen met niet werkende parkeersensoren achteraan.
De dealer vertelde mij ook dat ik nogal korte ritjes deed waardoor de S/S accu te veel belast word.
Ik heb gisteren een hele namiddag een acculader aan de 2 polen aangesloten onder de motorkap en zowel het S/S systeem als de sensoren doen het weer!
Dus ik denk dat een lage accu spanning het probleem was.
Nog wel een opmerking: ik heb deze met een iets oudere lader verbonden, wat voor laders gebruiken jullie? Ik heb al een Optimate 4 maar deze is te zwak voor auto's, wel voor mijn moto... Ik heb mijn oogje laten vallen op een Optimate 5 of 6, of CTEK MXS5.0
Iemand ervaring met deze laders of nog andere tips? Alvast bedankt!
Wss zal ik er bij mijn gebruik van de wagen niet om kunnen om de hulpaccu af en toe aan de lader te hangen? (naar wat ik begrepen heb lader enkel op de plus pool en voor de min het voorziene massapunt in de motorruimte gebruiken? )
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 999
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Ik heb nu exact hetzelfde probleem: "hulpaccu service vereist" + "parkeerhulp tijdelijk niet beschikbaar" en die melding komt steeds weer terug. Start/stop gebruik ik niet en maak zeker een keer per week een rit van rond de 100 km. Software update heb ik midden maart gehad tijdens service beurt. Binnenkort naar de dealer.Glen81 schreef: ↑25.05.2022 - 09:31Ik heb nu hetzelfde probleem voor. Bij mijn V60 T5 is in februari de S/S hulpaccu vervangen. Sinds deze week terug de melding "hulpaccu service vereist" + "parkeerhulp tijdelijk niet beschikbaar". Ik moet toegeven dat ik quasi enkel korte ritten maak met mijn wagen en slechts zelden een langere rit.Tommeke88 schreef: ↑20.01.2021 - 06:51 Allen,
ik ben sinds een 4 tal weken ook trotse eigenaar van een tweedehandse V60 T5 R-Design Denim Blue! Na een weekje of 2 gaf hij ook foutmelding dat het S/S niet beschikbaar was, samen met niet werkende parkeersensoren achteraan.
De dealer vertelde mij ook dat ik nogal korte ritjes deed waardoor de S/S accu te veel belast word.
Ik heb gisteren een hele namiddag een acculader aan de 2 polen aangesloten onder de motorkap en zowel het S/S systeem als de sensoren doen het weer!
Dus ik denk dat een lage accu spanning het probleem was.
Nog wel een opmerking: ik heb deze met een iets oudere lader verbonden, wat voor laders gebruiken jullie? Ik heb al een Optimate 4 maar deze is te zwak voor auto's, wel voor mijn moto... Ik heb mijn oogje laten vallen op een Optimate 5 of 6, of CTEK MXS5.0
Iemand ervaring met deze laders of nog andere tips? Alvast bedankt!
Wss zal ik er bij mijn gebruik van de wagen niet om kunnen om de hulpaccu af en toe aan de lader te hangen? (naar wat ik begrepen heb lader enkel op de plus pool en voor de min het voorziene massapunt in de motorruimte gebruiken? )
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1293
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
De hulp accu, dat is degene die links achter zit, net achter het wiel?
De mijne starte een keer niet, na een paar dagen vage meldingen, ANWB heeft toen uiteindelijk 5 min de pool er even af gehad, daarna nooit meer problemen gehad.
Garage heeft nooit wat kunnen vinden. Ik ben altijd wel eerste voorstander van dit soort MTS methode,s
De mijne starte een keer niet, na een paar dagen vage meldingen, ANWB heeft toen uiteindelijk 5 min de pool er even af gehad, daarna nooit meer problemen gehad.
Garage heeft nooit wat kunnen vinden. Ik ben altijd wel eerste voorstander van dit soort MTS methode,s
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3717
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ja, dat zou ik ook even proberen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 999
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..begrijp eigenlijk niet wat de functie van de hulpaccu is: starten doe je toch op de hoofdaccu?wasbeer2006 schreef: ↑28.05.2022 - 22:13 De hulp accu, dat is degene die links achter zit, net achter het wiel?
De mijne starte een keer niet, na een paar dagen vage meldingen, ANWB heeft toen uiteindelijk 5 min de pool er even af gehad, daarna nooit meer problemen gehad.
Garage heeft nooit wat kunnen vinden. Ik ben altijd wel eerste voorstander van dit soort MTS methode,s
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)