Vandaag de brandstofdruk sensor (FPS) vervangen. Ik heb de video gevolgd van mijn post hierboven; ging helemaal prima

Voor het schroefje van de FPS gebruikte ik een normaal torx "inbus" sleuteltje. Het is in totaal een half uurtje eenvoudig werk.
fps belt cover eraf.jpg
Ik had de Bosch 0 261 230 236 gekocht zoals ook volvo440special had gevonden op winparts. Uit de auto kwam de Bosch 0 261 230 109. Paste perfect.
fps vervangen.jpg
Daarna een eindje gereden. Ik kreeg het idee dat mijn auto wat fijner, zonder schokken, terugschakelde. Wat pittiger en veranderingen in toerental soepeler opving.
Voordat ik de FPS had vervangen bleef de waarde van de fuel pressure zonder verandering op 480 kpa staan. Na vervanging tijdens de testrit met een OBD scanner de fuel pressure bekeken; die varieerde tussen de 476 en 486 kpa. En geen foutmelding P190 / ECM-2600. Mijn idee is dat de sensor nu weer de waardes doorgeeft.
Komende week bougies vervangen en daarna gaat ie naar de garage voor een nieuwe distrubitieriem en waterpomp. Mogelijk moet ik daarna nog de VVT-solenoid (P0026 code) vervangen. If so, maak ik een nieuwe post.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.