Volvo D4 houd in bij lage toeren
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49
Ik heb een paar jaar een V60 MY2015, D4 automaat, hier zit de software van obbetuning in waarbij de EGR ook is uitgeschakeld. De auto heeft altijd goed gereden echter houd deze de laatste tijd wat in op lagere toeren vanaf 1600 toeren komt de auto pas goed op gang. Zijn er wellicht zaken die veelvoorkomend zijn wat dit kan veroorzaken?
- reinberto
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38
Volgens mij is dit gewoon karakter van het motor blok? Ik heb zelf een S60 MY2015 D4 handbak, als ik 30 in z'n 3 rijd en rond 1300-1400 toeren zit dan is het sneller om terug te schakelen en te versnellen dan gas blijven geven en wachten totdat hij een keer op gang komt
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
- 0000vt
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 06.09.2021 - 17:06
Kijk eens naar dit koppel-vermogen grafiekje van Rica tuning voor jouw blok (https://rica.nl/diensten/chiptuning/?ma ... riant=2407). Tot de 1500-1600 toeren is het een sterk stijgende lijn naar het maximale koppel. Ik vermoed dat de turbo vanaf die toeren pas goed begint mee te werken.
V60 D3 5 cyl R-Design 2011 325.000km+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49
Bedankt voor de reacties, het is met name dat de auto minder goed rijd dan voorheen, voorheen had de auto echt wel vanaf 1200~1300 wat power en verliep het een stuk vloeider dan nu. Het voelt allemaal wat meer schokkerig aan.
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik zou beginnen met uitlezen en kijken of er storingen gemeld worden.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Klinkt toch als EGR.
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Op te lossen door even in de Pruis te gaan duwen en trekken? Lekker warm te gaan stoken?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27911
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als die klep blijft hangen heeft dat bijzonder weinig nut, sowieso maakt het erg weinig uit voor de EGR of je dat doet of niet.
Ding komt tenslotte uit op de inlaat en die stook je niet warm behalve als er brand is onder de motorkap.
Ding komt tenslotte uit op de inlaat en die stook je niet warm behalve als er brand is onder de motorkap.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D