2.4 vs. 2.0/2.5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik wel, hij is theoretisch zuiniger maar je spreekt hem sneller wat meer aan.. met een gewone 2.5 rij je gewoon rustiger omdat hij er niet zo "om vraagt"
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vergeet ook je banden en remmen niet.Campy schreef:Precies, en je moet er eigenlijk ook andere dingen bij betrekken als het om het kostenplaatje gaat: Een duurdere auto (turboversie of moderne 20V) is ook duurder in verzekering.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hét verschil tussen de 2.5 en 2.4 is de variabele klepbediening. Daarnaast heeft de 2.4 140 pk inderdaad 20 kleppen tegen 10 kleppen voor de 2.5. Daardoor is de motor zoveel zuiniger volgens autoweek. Ik denk dat dit in de praktijk wel zal kloppen.
Overigens is een 2.4 motor veel soepeler en minder rauw dan de oudere 2.5.
Overigens is een 2.4 motor veel soepeler en minder rauw dan de oudere 2.5.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Zijn er hieromtrent daadwerkelijk noemenswaardige problematiek ontstaan? wat een zin :oops:fransb85 schreef:volvo stikt van de rare tussenmodellen met nieuwe badges maar ouwe motoren, en allemaal kleine details die anders zijn (zo staat onder andere bij de eerste v70 classics bij de brandstofmeter bovenaan 70 en bij de latere niks) en zitten er iets anders gemodelleerde stoelen in (met nieuwe generatie
SIPS bags die aangesloten zijn op het srs systeem ECU). maar er zijn dus ook nog tssenmodellen met 2,5 en wel nieuwe stoelen enzo, ze moeten in zweden wel hun onderdelen opmaken:P. de 2.4 is een gedowntunede 20v 2.5 , die toen 2.4i werd. het verschil met de 2.5 motoren is inderdaad marginaal (4 pk tov 10v), klepstoters, drive-by-wire en slimme automaat met één winter knop ip 3 SEW knoppen en een iets gunstiger koppelverloop (daarom iets zuiniger, al merk je er bar weinig van in de praktijk). de toerenbegrenzer grijpt later in en de automaat is ontzettend irritant (slimme automaat=drama). kortom, je kunt mijns inziens beter in de 2.5 rijden, de zijn tenminste van dezelfde generatie als de rest van de auto zonder rare nieuwigheden die niet samengaan met de rest van de techniek in onze geliefde ouwe barrels:P maar ach, het is stof tot discussie
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Interessante discussie! Leuk om te lezen. Ik ben ernstig aan het overwegen om een V70 classic aan te schaffen. Toch nog altijd een auto waarvan ik vind dat je er één gehad moet hebben. Ik kijk dan toch steeds naar de turbo modellen. Dit lijkt mij de meest fijne moter om mee te rijden.
Qua verbruik zal het niet te veel uitmaken. De schok zal sowieso groot zijn na jaren dieselen :shock:
Denken jullie dat het verzekeringstechnisch veel zal uitmaken of je met een 2.5 20V aankomt of met een 2.5 T ?? Zal wel iets meevallen lijkt me.
Zal eens wat offertes op vragen.
Qua verbruik zal het niet te veel uitmaken. De schok zal sowieso groot zijn na jaren dieselen :shock:
Denken jullie dat het verzekeringstechnisch veel zal uitmaken of je met een 2.5 20V aankomt of met een 2.5 T ?? Zal wel iets meevallen lijkt me.
Zal eens wat offertes op vragen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er was ook een 20kleps 2.5 die had 170pk´s, hoor iedereen wel mauwen dat de 2.4 motoren een stap terug waren omdat ze geen zelfstellende kleppen meer hadden maar de loopcultuur was absoluut mooier dan die van de 2.5edraket schreef:Hét verschil tussen de 2.5 en 2.4 is de variabele klepbediening. Daarnaast heeft de 2.4 140 pk inderdaad 20 kleppen tegen 10 kleppen voor de 2.5. Daardoor is de motor zoveel zuiniger volgens autoweek. Ik denk dat dit in de praktijk wel zal kloppen.
Overigens is een 2.4 motor veel soepeler en minder rauw dan de oudere 2.5.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Helemaal mee eens. Die motoren lopen echt een slagje gecultiveerder.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Hier ben ik weer! Ben nu hard bezig dus met een s70 2.4 wat waarschijnlijk wel zal blijken in de andere door mij geopende topics. Wat ik me toch nog zat af te vragen... In de folders etc. worden de verbruikspecificaties nogal eens vrij rooskleurig opgegeven. Zijn er mensen die op basis van ervaring kunnen vertellen wat een 2.4 verbruikt?
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
1 op 10
Volvo for life
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Ehm, ik volg je niet? :roll:fransb85 schreef:nee geen problemen, het is alleen grappig vind ik
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
gecultiveerd of niet, mijn 2.5 10 kleppertje roffelt er lekker op los:) en ik ben ook blij dat ik geen zelflerende automaat heb... na een kickdown gelijk weer naar de 2000 toeren... heerlijk... verbruik is ongeveer 1;7.5 op gas...
succes met je aankoop iig...
succes met je aankoop iig...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Heb met beiden ervaring:
850 2.5 20v, LPi, verbruik 1 op 7
V70Classic, 2.4 (170pk), LPi, verbruik 1 op 9 (benzine zelfs 1 op 12).
850 2.5 20v, LPi, verbruik 1 op 7
V70Classic, 2.4 (170pk), LPi, verbruik 1 op 9 (benzine zelfs 1 op 12).
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)