Ik heb gisteren met succes een Parrot ck3100 aan een HU-603 gekoppeld in een V70 van 2001. Als je geen center-speaker hebt, kun je gewoon de kabel zonder mute-box nemen zoals die hierboven staat: Kram ISO2CAR 86190.
Wel een paar opmerkingen bij de inbouw:
* Ergens op het forum staat hoe je de middenconsole moet uitbouwen. Het verwijderen van de ECC-regelunit is geen feest. Wat goed gaat is: schuin naar beneden naar je toe trekken (wel ff de schroeven losdraaien...). Als je zeg 3 mm tussen de radio en de ECC hebt, dan de bovenkant naar voren halen. Naar beneden 'lossen' eerst de ongeveer 5 palletjes waarmee de ECC in de radio grijpt. Het frame van de radio 'trekt' met 2 stalen klemmen de ECC naar boven, dus naar je toe trekken is beter dan door te trekken naar beneden.
* Ik moest ook de zweefzekeringen andersom aan elkaar koppelen (rood aan oranje en oranje aan rood)!! Ik had dat eerst niet gedaan omdat dit volgens de instructie van Parrot (op de eigen site...) niet nodig was. Het lijkt erop alsof de permanente + en de geschakelde + ergens in de fabriek door elkaar zijn gehaald. Als het niet goed aangesloten is merk je dat direct: alle instellingen verdwijnen (bijv. contrast en helderheid van het scherm) en de Parrot laat geen 'Tot ziens' op het scherm zien wanneer het contact wordt uitgezet.
* Als inbouwplaats voor de carkit module (die blauwe doos) heb ik een ruimte helemaal achter de lage uitstroomopeningen van de airco in de middeltunnel gevonden, onderaan, tegen het schutbord aan bijna. Even de plastic bekleding verwijderen. Daar lopen twee buizen van de airco (denk ik, heb er verder geen verstand van) en daarover ligt een stuk isolatie. Beetje schuim om de blauwe doos en het past geweldig.
* Achter de HU-603 is net genoeg plaats om alle kabels weg te werken. Rechts achter de radio is redelijk wat plek. Leg er een stuk schuim in oid zodat niets gaat rammelen.
* Microfoon zit op het plastic voor de achteruitkijkspiegel. Verstaanbaarheid over en weer is prima. Radio hoeft niet aan te staan voor een telefoongesprek, wordt door Parrot geregeld.
* Ten overvloede: inbouwinstructies (beter uitbouw...) en handleidingen zijn te vinden op:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
Succes allemaal!