RobV60 schreef: ↑14.02.2023 - 18:54
Heb de auto (T5 MY19) gekocht op Hankook winterbanden, geen enkele trilling. Na een half jaar nieuwe Michelin Cross Climate (18") eronder en toen begon de ellende. Meerdere keren laten balanceren en toen de trilling tot een minimum weten te beperken, maar nooit meer weggeweest. Daar waar anderen de oplossing lijken te zoeken/vinden in Michelin, is het daar bij mij juist begonnen. Ik ben nog steeds wel in de veronderstelling dat het een bandenkwestie is en merk ook duidelijk verschil per (snel)wegdek. Soms lijkt het weg, soms trilt zelfs de telefoon als een dolle in de Brodit. Accetabel? Nee. Energie om er proberen vanaf te komen heb ik ook (nog) niet. Ik mik dit jaar eerst eens op andere banden en nee, geen Michelin.
Je kunt je afvragen of de Michelin CC past bij het karakter van de auto.
Hier al jaren een super tevreden gebruiker van Michelin maar dan wel met zomer en winterbanden set.
Die CC, ik noem het een compromis, in de winter niet de volledige wintereigenschappen in de zomer niet de volledige zomereigenschappen.
Daarnaast ligt het er aan wie ze monteert en balanceert, no-way dat ik zou accepteren dat de telefoon ligt te schudden na montage van nieuwe banden.
Maar je moet er wel mee terug om de leverancier de mogelijkheid te geven om het op te lossen.