En toch…..
Al vaak vermeld, maar het maakt het beeld iig niet ‘sluitend’.
Mijn my19 heeft bij aflevering een hele lichte trilling gehad welke na balanceren volledig was verdwenen.
Zowel met mijn zomerset (18, Pirelli) als mijn winterset (18, Nokian) geven de wagen geen enkele trilling (ook geen ‘gedoog-trillingen’).
Ze bestaan dus wel….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Ze bestaan zeer zeker wel inderdaad
Zelf ruime ervaring met een V60 D4 en V60 T5, en bij beide auto's nooit een vreemde trilling waargenomen. En ik denk ook dat je voornamelijk de probleemgevallen tegen komt op fora als deze, wat het natuurlijk niet minder vervelend maakt voor de betreffende bestuurders.
Life is what happens while you're busy making other plans
Henry82 schreef: ↑14.02.2023 - 14:48
Ze bestaan zeer zeker wel inderdaad
Zelf ruime ervaring met een V60 D4 en V60 T5, en bij beide auto's nooit een vreemde trilling waargenomen. En ik denk ook dat je voornamelijk de probleemgevallen tegen komt op fora als deze, wat het natuurlijk niet minder vervelend maakt voor de betreffende bestuurders.
Beslist waar, in voorkomende gevallen vervelend zat.
Al is er in dit topic in het verleden hardop getwijfeld aan ervaringen van mensen welke geen trillende V60 rijden; het ‘moest’ simpelweg bij elke V60 voorkomen… tja, niet dus.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Heb de auto (T5 MY19) gekocht op Hankook winterbanden, geen enkele trilling. Na een half jaar nieuwe Michelin Cross Climate (18") eronder en toen begon de ellende. Meerdere keren laten balanceren en toen de trilling tot een minimum weten te beperken, maar nooit meer weggeweest. Daar waar anderen de oplossing lijken te zoeken/vinden in Michelin, is het daar bij mij juist begonnen. Ik ben nog steeds wel in de veronderstelling dat het een bandenkwestie is en merk ook duidelijk verschil per (snel)wegdek. Soms lijkt het weg, soms trilt zelfs de telefoon als een dolle in de Brodit. Accetabel? Nee. Energie om er proberen vanaf te komen heb ik ook (nog) niet. Ik mik dit jaar eerst eens op andere banden en nee, geen Michelin.
Als ik het heb is het heel mininiem en zeker ook afhankelijk van de weg, die moet heel glad zijn!
Het was met nieuwe winterbanden even helemaal weg, nu is het weer heel miniem.
Maar in de auto trilt er niks, als ik er bv naast zit voel ik niets en dat is dan niet omdat we terugkomen van een feestje
Mijn zomerset (20" met de originele Pirelli banden, zo'n 62.000km mee gereden) is trillingsloos. Mijn winterset (origineel Volvo geleverd 20" met Nokian banden, zo'n 5.000km mee gereden) trilt helaas wel boven de 120km/u.
De zomerset moet komend voorjaar van nieuw rubber worden voorzien. Ik ben er nog niet uit wat ik daar omheen ga leggen. Fingers crossed...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
RobV60 schreef: ↑14.02.2023 - 18:54
Heb de auto (T5 MY19) gekocht op Hankook winterbanden, geen enkele trilling. Na een half jaar nieuwe Michelin Cross Climate (18") eronder en toen begon de ellende. Meerdere keren laten balanceren en toen de trilling tot een minimum weten te beperken, maar nooit meer weggeweest. Daar waar anderen de oplossing lijken te zoeken/vinden in Michelin, is het daar bij mij juist begonnen. Ik ben nog steeds wel in de veronderstelling dat het een bandenkwestie is en merk ook duidelijk verschil per (snel)wegdek. Soms lijkt het weg, soms trilt zelfs de telefoon als een dolle in de Brodit. Accetabel? Nee. Energie om er proberen vanaf te komen heb ik ook (nog) niet. Ik mik dit jaar eerst eens op andere banden en nee, geen Michelin.
Je kunt je afvragen of de Michelin CC past bij het karakter van de auto.
Hier al jaren een super tevreden gebruiker van Michelin maar dan wel met zomer en winterbanden set.
Die CC, ik noem het een compromis, in de winter niet de volledige wintereigenschappen in de zomer niet de volledige zomereigenschappen.
Daarnaast ligt het er aan wie ze monteert en balanceert, no-way dat ik zou accepteren dat de telefoon ligt te schudden na montage van nieuwe banden.
Maar je moet er wel mee terug om de leverancier de mogelijkheid te geven om het op te lossen.
Nee die past niet bij het karakter. In een ander topic zie ik al dat volvo deze nooit standaard op een XC40 recharge zou monteren als het een brandstof auto was vanwege de co2.
Een v/s60 moet op zomer en winter of zomer en all season afhankelijk van je gebruik.
Een CC heeft in de winter juist wel de eigenschappen voor de NL omstandigheden. Maar daarom zei ik al hangt van je gebruik af.
In deze winter hier in het westen is een nieuwe zomerband met voldoende profiel denk ik niet eens slechter als een winterband/
Alhoewel ik zeer te spreken ben om de bridgestone LM005
ik had trillingen met mijn winterbanden(235/45/18 continental 860 winterbanden) sinds de wissel voor naar achter
2 weekends geleden mijn zomerbanden(245/35/20 Michelin PS4) er terug onder gezwierd(veel te mooi weer om nog op wb te rijden) en trillingen zijn weg
vervolgens de winterwielen laten balanceren en geen onbalans in de wielen(begrijpe wie begrijpe kan)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
..zou ik toch nog even over nadenken (of proefrijden): Ergens in 2021 zijn de draagarm(rubbers) vóór gewijzigd. Verder wielen goed laten balanceren met Hunter machine die ook de hoogteslag meet. Dat is secuur werk, maar moet goed kunnen.
Ik schat toch ook echt in dat er heeeeel veel trillingsvrije V60s rondrijden.
Negatieve ervaringen vinden vaak snel een weg naar een forum.
De V60 van je lijst schrappen zou ik zeker niet doen; een gemiste kans op een fantastische (trillingsvrije) auto!
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Als je elke auto van de lijst schrapt waar op een forum een paar negatieve ervaringen over te vinden zijn kon het wel eens eindigen met een NS-jaarkaart
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik heb wel eens eerder gezegd, de V of S zijn zo comfortabel en sportief als je het vraagt dat daar ergens een compromis moet zijn gemaakt.
Bv een A4 of 3 serie voelt nooit zo rustig of comfortabel aan dan een V of S en daar zit denk ik het probleem.
Bij een minieme afwijking voel je iets door het comfort en rust wat zo extreem hoog ligt.
Ik heb mijn nieuw aangeschafte V60 nu bijna drie jaar, er ruim 90.000 km mee gereden en ben juist blij met mijn Michelins.
Trillingen, wat is dat... ? Nooit iets van gemerkt.
Achter ben ik nog steeds aan de eerste originele fabrieksset bezig.
Voor zijn ze bij 83.000 km (voor het eerst) vervangen, omdat één band scheef was afgesleten.
Ik heb zonder twijfel weer voor Michelins gekozen.
Winterbanden gebruik ik niet. In Nederland overbodig wat mij betreft en ik heb ze verder ook niet nodig.
Voor mij ook onbekend. Heb nu 3 sets velgen (orgineel 19", 1x nieuw 20", 1x 2de hands 20" aangekocht met nog 4 mm profiel) Allemaal met verschillende set banden (Continental, Pirelli en Michelin)
Geen enkele set vertoond trillingen.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Ik merk het wel met mijn 2019 V60 T5.
Vooral op de 19" zomerbanden (Conti PremiumContact 6), bij de bekende snelheid (+- 125 km/h).
Op de 18" winterbanden (Michelin) is het een heel klein beetje aanwezig.
Eea sterk afhankelijk van het wegdek.
Als ik er niet op let stoort het me ook niet.
raspaardje schreef: ↑16.02.2023 - 14:05
Ik merk het wel met mijn 2019 V60 T5.
Vooral op de 19" zomerbanden (Conti PremiumContact 6), bij de bekende snelheid (+- 125 km/h).
Op de 18" winterbanden (Michelin) is het een heel klein beetje aanwezig.
Eea sterk afhankelijk van het wegdek.
Als ik er niet op let stoort het me ook niet.
Idem hier. En tegelijkertijd krijg ik ook vaak te horen van mensen die met mij meerijden dat de auto zo ongelooflijk rustig is.
Als je er op gaat letten voel je wel een trilling en erg afhankelijk van het type wegdek.