Ivm een scheur in mijn carterpan, wil ik deze vervangen (2.4 benzine).
Wat betreft de nieuwe pan, kan ik kiezen uit een nieuwe origineel Volvo, een nieuwe aftermarket, of een 2e-hands. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit en passing van aftermarket pannen? Meestal ben ik niet zo'n fan van aftermarket onderdelen, maar ik hoor graag wat praktijkervaring.
Carterpan 2.4 vervangen
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Nog nooit een carterpan hoeven te vervangen.
Meestal is ook een kwestie van de oppervlakten juist behandelen, zodat de pakking goed werkt.
Het hangt natuurlijk ook wel van de prijs af wat je neemt.
Meestal is ook een kwestie van de oppervlakten juist behandelen, zodat de pakking goed werkt.
Het hangt natuurlijk ook wel van de prijs af wat je neemt.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ik zou voor een tweedehands gaan... Zoals corsa_gsi al zegt: een carterpan hoeft maar zelden vervangen te worden. Zolang je dus een nette tweedehandse hebt en 'm op de juiste manier vastzet, is er niks aan de hand. Dus niet met siliconenkit maar met het juiste spul: Loctite 510 of origineel Volvo pakking.
Made in Tahara
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Koop een nieuwe dan loop je geen risico.
Af fabriek zitten ze vaak best wel vast met goede kit en moet je ze met een schroevendraaier los wikken.
Die sla je er dan eerst tussen.
Je beschadigd dan vaak de afdichtrand best wel.
Eric
Af fabriek zitten ze vaak best wel vast met goede kit en moet je ze met een schroevendraaier los wikken.
Die sla je er dan eerst tussen.
Je beschadigd dan vaak de afdichtrand best wel.
Eric
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Persoonlijk zou ik met zo'n belangrijk deel niet naar aftermarket kijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9150
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wat kost origineel nieuw en origineel gebruikt dan ongeveer?
Ik zou niet zo bang zijn voor een gebruikte. Zoals gezegd, er gaat niet zo veel kapot aan.
Hoe heb je die scheur er in gekregen? Heb je iets geraakt? ZIt er een bescherm plaat onder de motor?
Ik zou niet zo bang zijn voor een gebruikte. Zoals gezegd, er gaat niet zo veel kapot aan.
Hoe heb je die scheur er in gekregen? Heb je iets geraakt? ZIt er een bescherm plaat onder de motor?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18.09.2019 - 19:43
Die scheur komt waarschijnlijk van een keer iets te enthousiast over een nogal heftige verkeersdrempel rijden, net toen de beschermplaat tijdelijk niet onder de auto zat. In ieder geval zit er een scheur die olie druppelt, waardoor ik vaker dan ik zou willen de motor een scheutje olie moet voeren.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een nette 2e-hands, helaas blijken die lastiger te vinden dan gedacht. Een nieuwe kost al gauw zo'n €550.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een nette 2e-hands, helaas blijken die lastiger te vinden dan gedacht. Een nieuwe kost al gauw zo'n €550.
V50 2.4 2008
Amazon Combi B20 1965
Amazon Combi B20 1965
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Drempels zijn vrjj plat, daarvan krijg je niet een scheur van.
Eric
Eric
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9150
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Zijn die zo lastig te krijgen dan? Ook bij de grote demontagebedrijven als Rima bijvoorbeeld?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27.01.2024 - 19:53
Zijn er misschien oplossingen voor om het carter beter tebeschermem in een week tijd het carter kapot gereden op een drempel
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als het zo'n idiote drempel is dat zoveel schade rijd de gemeente aanschrijven.
Ik heb met de V50 ook wel eens schade gereden op een onmogelijke drempel en nadat we met een aantal mensen bezwaar tegen het ding hadden gemaakt was ie aangepast zodat je er weer normaal overheen kon.
Andere optie is een carter beschermplaat maar geen idee of die überhaupt te krijgen zijn voor jouw auto.
Ik heb met de V50 ook wel eens schade gereden op een onmogelijke drempel en nadat we met een aantal mensen bezwaar tegen het ding hadden gemaakt was ie aangepast zodat je er weer normaal overheen kon.
Andere optie is een carter beschermplaat maar geen idee of die überhaupt te krijgen zijn voor jouw auto.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Tja, de beste bescherming is gewoon goed uitkijken op de weg. Als je zo hard over iets knalt dat je de carter sloopt raakt ga veel te hard ergens tegenaan. Dan moet je een aardige blok staal om je carter heen bouwen. Een plastic of metalen plaatje ervoor zal je niet snel helpen dan.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53