Mag ik dit topic opnieuw aanslingeren met een vraag ? Ik heb het probleem met 'de koelkast aansluiting' positie 10 en alle reacties daarop met interesse gelezen.
Mijn vader heeft een V70 3.2 uit 2008 en daar door de dealer een originele trekhaak onder laten zetten incl originele bekabeling, TRM etc. in 2015.
Afgelopen september vastgesteld dat de koelkast ineens niet meer koelt wanneer aangesloten op de auto tijdens het rijden. Daarvoor was het goed. Caravan systeem en koelkast is inmiddels gecheckt en OK.
Ook bij hem vastgesteld dat er geen spanning staat op positie 10 en het vermoeden dat de TRM stuk was. Deze is door de dealer vervangen en Software is opnieuw geladen.
Op dit forum wordt aangeven dat Positie 10 is een geschakelde draad is en dat er niet gemeten kan worden met multimeter en/of spanningzoeker.
De dealer heeft geen testkast om de trekhaakaansluiting zelf te controleren en geeft aan dat alles goed moet zijn omdat auto zelf uitgelezen is, software is geladen en er geen foutmeldingen zijn.
Is er een manier om positie 10 spanning te laten geven ( schakelen) bijvoorbeeld onder belasting ? zodat we dit zelf kunnen testen voordat hij de caravan weer uit de stalling haalt en het dan op moet lossen als het niet werkt ?
Op voorhand bedankt voor reacties