Sinds enige tijd bemerk ik een vibratie bij de overgang van elektrisch naar benzine. Alsof ik over z'n dikke witte streep rijd die ook een vibratie geeft als je er over heen rijdt. Maar ik rijd dus keurig binnen de lijntjes....
Het is met name goed merkbaar op de snelweg als de accu op 'hold' staat maar er toch even elektrisch kan worden gereden ivm regeneratie. De overgang naar benzine vibreert dan.
Donderdag ga ik een proefrit maken met de monteur, maar misschien zijn sommigen van jullie al bekend hiermee? Mogelijk kan ik de monteur hier dan op wijzen, zeker omdat ik nog garantie heb.
Vibratie overgang elektrisch naar benzine (T8 my2018)
- Lekkersnel
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 19:55
- Locatie: Nijmegen
XC60 T8 Inscription MY2018
- Lekkersnel
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 19:55
- Locatie: Nijmegen
Helaas heeft een proefrit niet meteen duidelijkheid gegeven. Eind april gaan ze een dagje op onderzoek uit. Wordt vervolgt.
XC60 T8 Inscription MY2018
- Lekkersnel
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 19:55
- Locatie: Nijmegen
De garage hoort en voelt de vibratie helaas niet. Nu ik zelf meer kilometers maak merk ik dat de vibratie er altijd is, dus niet alleen bij de overgang van elektrisch naar benzine. Je voelt het als een continue 'schrapend' geluid en is licht voelbaar in het stuur. Ook voel je het via je voeten. Lijkt ergens bij de voorwielen vandaan te komen. Ik dacht aan een wiellager, maar de garage geeft aan dat ze alles hebben gecontroleerd. Het drukt de pret van een verder heerlijke auto. Iemand nog suggesties wat het zou kunnen zijn?
XC60 T8 Inscription MY2018
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6694
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Banden gecupt of niet helemaal rond? Wielen al eens laten balanceren? Uitlijning gecontroleerd? Als het bij de voorwielen vandaan komt dan moet je stuur ook trillen lijkt me.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Lekkersnel
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 19:55
- Locatie: Nijmegen
Misschien inderdaad de banden. Lopen ook alle 4 richting minimum profieldiepte. Ga binnenkort ze alle 4 vervangen. Wie weet 
XC60 T8 Inscription MY2018
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
- Lekkersnel
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 19:55
- Locatie: Nijmegen
Inmiddels bijna een jaar verder en probleem is helaas nooit opgelost. Brom is steeds heftiger, maar ja, dealer hoorde toen niets, nu ook waarschijnlijk niets. Het is er steeds vanaf een 80kmh als de elektromotor overgaat naar de benzinemotor. Vooral bij rustig cruisen. Destijds alle banden in juli vervangen voor nieuwe Continentals. Geen soelaas alleen bijna 900,- verder. Garantie is natuurlijk al lang verlopen. Zou dit dan toch de beroemde ERAD zijn?
XC60 T8 Inscription MY2018