Ik weet niet wat de noodbatterij is van de VOC.
Ik kan je wel vertellen dat de gewone 12V batterij van onze auto al twee jaar lang regelmatig leeg is. Dat weet ik omdat er in augustus 2021 een nieuwe batterij geplaatst is.
Ze kunnen niks vinden.
Inmiddels kennen ze mij bij de garage bij naam, ken ik de gezichten van iedereen daar en een aantal bij naam en kennen een paar mensen van de ANWB wegenwacht mijn auto ook al van vorige keren. Vorig jaar is de ANWB 7 keer op visite geweest om het spul weer aan de praat te krijgen. Dit jaar al 2 keer.
In mijn auto staat achterin steeds water, onder de 'gereedschapsbak' helemaal achterin. Ik heb die bak er uit geschroefd en ben met 5 cm water daar achterin naar de garage gereden. Daar hebben ze een rubber dop weg gedrukt en is de auto leeg gelopen.
Er zaten steeds foutmeldingen op de trekhaak, het elektrische gedeelte.
Ik heb het kastje eruit gehaald en de meldingen bleven.
Na een weekje met een droog achteronder gereden te hebben zijn de meldingen weg.
Ik heb de stekker doorgemeten en bemerk dat de weerstand tussen massa en de verschillende plussen (remlicht, linker -en rechter knipperlicht, verlichting) niet oneindig, maar meetbaar is.
Mijn vermoeden op dit moment is dat er een lekstroom is bij de stekker tussen de trekhaakbedrading en de kabelboom, die ontstaan is door het voortdurend onder water staan van die ruimte.
Kan iemand mij vertellen of er een meetbare weerstand of een oneindige weerstand moet bestaan tussen de massa en de verschillende polen in de stekker bij de trekhaak?
V60 PIH - On board Charger kapot
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Hein, kun je kijken in de VOC app of de auto na 3 dagen geen gebruik wel in de standby modus gaat?HeinvdW schreef: ↑30.01.2023 - 15:45 Ik weet niet wat de noodbatterij is van de VOC.
Ik kan je wel vertellen dat de gewone 12V batterij van onze auto al twee jaar lang regelmatig leeg is. Dat weet ik omdat er in augustus 2021 een nieuwe batterij geplaatst is.
Ze kunnen niks vinden.
Inmiddels kennen ze mij bij de garage bij naam, ken ik de gezichten van iedereen daar en een aantal bij naam en kennen een paar mensen van de ANWB wegenwacht mijn auto ook al van vorige keren. Vorig jaar is de ANWB 7 keer op visite geweest om het spul weer aan de praat te krijgen. Dit jaar al 2 keer.
In mijn auto staat achterin steeds water, onder de 'gereedschapsbak' helemaal achterin. Ik heb die bak er uit geschroefd en ben met 5 cm water daar achterin naar de garage gereden. Daar hebben ze een rubber dop weg gedrukt en is de auto leeg gelopen.
Er zaten steeds foutmeldingen op de trekhaak, het elektrische gedeelte.
Ik heb het kastje eruit gehaald en de meldingen bleven.
Na een weekje met een droog achteronder gereden te hebben zijn de meldingen weg.
Ik heb de stekker doorgemeten en bemerk dat de weerstand tussen massa en de verschillende plussen (remlicht, linker -en rechter knipperlicht, verlichting) niet oneindig, maar meetbaar is.
Mijn vermoeden op dit moment is dat er een lekstroom is bij de stekker tussen de trekhaakbedrading en de kabelboom, die ontstaan is door het voortdurend onder water staan van die ruimte.
Kan iemand mij vertellen of er een meetbare weerstand of een oneindige weerstand moet bestaan tussen de massa en de verschillende polen in de stekker bij de trekhaak?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- HeinvdW
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
Meetbaar zou best kunnen, ook omdat een defecte lamp wordt gedetecteerd.HeinvdW schreef: ↑30.01.2023 - 15:45 Ik weet niet wat de noodbatterij is van de VOC.
Ik kan je wel vertellen dat de gewone 12V batterij van onze auto al twee jaar lang regelmatig leeg is. Dat weet ik omdat er in augustus 2021 een nieuwe batterij geplaatst is.
Ze kunnen niks vinden.
Inmiddels kennen ze mij bij de garage bij naam, ken ik de gezichten van iedereen daar en een aantal bij naam en kennen een paar mensen van de ANWB wegenwacht mijn auto ook al van vorige keren. Vorig jaar is de ANWB 7 keer op visite geweest om het spul weer aan de praat te krijgen. Dit jaar al 2 keer.
In mijn auto staat achterin steeds water, onder de 'gereedschapsbak' helemaal achterin. Ik heb die bak er uit geschroefd en ben met 5 cm water daar achterin naar de garage gereden. Daar hebben ze een rubber dop weg gedrukt en is de auto leeg gelopen.
Er zaten steeds foutmeldingen op de trekhaak, het elektrische gedeelte.
Ik heb het kastje eruit gehaald en de meldingen bleven.
Na een weekje met een droog achteronder gereden te hebben zijn de meldingen weg.
Ik heb de stekker doorgemeten en bemerk dat de weerstand tussen massa en de verschillende plussen (remlicht, linker -en rechter knipperlicht, verlichting) niet oneindig, maar meetbaar is.
Mijn vermoeden op dit moment is dat er een lekstroom is bij de stekker tussen de trekhaakbedrading en de kabelboom, die ontstaan is door het voortdurend onder water staan van die ruimte.
Kan iemand mij vertellen of er een meetbare weerstand of een oneindige weerstand moet bestaan tussen de massa en de verschillende polen in de stekker bij de trekhaak?
Mocht het helpen dan kan ik bij mij de polen doormeten?
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
- zedp
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23.07.2021 - 15:04
Hallo allemaal.
Ik heb sommige van de reacties hier gelezen en een paar dienstverleners gevraagd voor het specifiek repareren van de OBC.
a) kmsapeldoorn.nl heeft geen eerdere kennis van het repareren van de Volvo OBC.
b) Frans van www.ets1.nl zei dat de OBC niet te repareren is.
"De OBC (on board charger) is helaas niet reparabel.
De bouwwijze van dit onderdeel is heel krap bemeten en maar net tegen zijn taak opgewassen.
Gevolg is dat na enige jaren op zijn tenen lopen komen bij sommige onderdelen in de OBC stoom uit hun oren.
En al zou je het ene defecte vervangen dan is in no-time een ander component aan de beurt.
Dit is helaas bewust gemaakt om na een aantal jaren vervangen te worden, het credo waar veel onderdelen van moderne auto mee uitgerust zijn.
Gemiddeld genomen zijn elektronische componenten vanaf auto's van 2010 niet of slecht te herstellen."
Mijn oplossing was om verschillende Volvo-diensten in mijn omgeving te bekijken, en recensies te lezen, met specifieke opmerkingen over de service en kosten. Ik koos voor Volvo Hedin Zandaam. https://goo.gl/maps/pzqoLDLd2aDZY88S9
Ik had een gesprek met hen over het probleem, zij stelden een diagnose en tijdens onze discussie zeiden ze dat het problematische onderdeel niet afzonderlijk kan worden gerepareerd omdat het andere componenten kan beïnvloeden. In principe zeiden ze hetzelfde als Frans. De vervanging kost 1600 euro, wat 200 euro goedkoper was dan Bangarage.
Daarnaast valt het vervangende onderdeel nu onder Lifetime garantie van Volvo. Bovendien, omdat ik een volledige service met hen heb gedaan, hebben ze mij voorzien van een jaar pechhulp op de weg.
Mijn conclusie is dat de beste oplossing voor dit specifieke voertuig is om het te laten vervangen bij een Volvo-dealer. Je krijgt levenslange garantie en het zal een betere tweedehands prijs voor de auto opleveren, in het geval dat je het wilt verkopen.
Dank u voor alle reacties.
Ik heb sommige van de reacties hier gelezen en een paar dienstverleners gevraagd voor het specifiek repareren van de OBC.
a) kmsapeldoorn.nl heeft geen eerdere kennis van het repareren van de Volvo OBC.
b) Frans van www.ets1.nl zei dat de OBC niet te repareren is.
"De OBC (on board charger) is helaas niet reparabel.
De bouwwijze van dit onderdeel is heel krap bemeten en maar net tegen zijn taak opgewassen.
Gevolg is dat na enige jaren op zijn tenen lopen komen bij sommige onderdelen in de OBC stoom uit hun oren.
En al zou je het ene defecte vervangen dan is in no-time een ander component aan de beurt.
Dit is helaas bewust gemaakt om na een aantal jaren vervangen te worden, het credo waar veel onderdelen van moderne auto mee uitgerust zijn.
Gemiddeld genomen zijn elektronische componenten vanaf auto's van 2010 niet of slecht te herstellen."
Mijn oplossing was om verschillende Volvo-diensten in mijn omgeving te bekijken, en recensies te lezen, met specifieke opmerkingen over de service en kosten. Ik koos voor Volvo Hedin Zandaam. https://goo.gl/maps/pzqoLDLd2aDZY88S9
Ik had een gesprek met hen over het probleem, zij stelden een diagnose en tijdens onze discussie zeiden ze dat het problematische onderdeel niet afzonderlijk kan worden gerepareerd omdat het andere componenten kan beïnvloeden. In principe zeiden ze hetzelfde als Frans. De vervanging kost 1600 euro, wat 200 euro goedkoper was dan Bangarage.
Daarnaast valt het vervangende onderdeel nu onder Lifetime garantie van Volvo. Bovendien, omdat ik een volledige service met hen heb gedaan, hebben ze mij voorzien van een jaar pechhulp op de weg.
Mijn conclusie is dat de beste oplossing voor dit specifieke voertuig is om het te laten vervangen bij een Volvo-dealer. Je krijgt levenslange garantie en het zal een betere tweedehands prijs voor de auto opleveren, in het geval dat je het wilt verkopen.
Dank u voor alle reacties.
V60 D5 Twin Engine Polstar Tuned
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6319
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heb hem laatst ook bij de dealer laten vervangen na 250K en 7 jaren waarbij ik de auto meerdere keren per dag aan/afkoppel om te laden. Nu inderdaad levenslange garantie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28.07.2022 - 17:13
Helaas heeft het voor de tweedehands verkoopprijs geen invloed. Omdat de 'levenslange' garantie dan vervalt.
Maar je hoeft er zelf in ieder geval niet nog een keer voor te betalen als het weer stuk gaat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:23
- Locatie: Zaandam
Daar dacht ik ook al aan ja... Zou wel een mooi punt zijn als die garantie overdraagbaar zou zijn, alleen zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren omdat dat wel erg veel risico/kosten mee gaat brengen.
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6319
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Garantie, m.a.w. fabrieksgarantie is 99 van de 100 keer niet overdraagbaar. Het kenmerk van fabrieksgarantie is dat de duur beperkt is en de risico's vooraf in te calculeren.
Hoe stel jij je voor dat Volvo daadwerkelijk levenslang garantie geeft aan elke gek die een claim indient na 20 jaar?
Hoe stel jij je voor dat Volvo daadwerkelijk levenslang garantie geeft aan elke gek die een claim indient na 20 jaar?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor