Jaarbeurt

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

DB200 schreef: 07.08.2023 - 18:07
Walter schreef: 04.08.2023 - 11:55En gratis verlenging van OnCal
Geldt dat voor iedereen of alleen de nieuwste modellen? Op de Volvo website lees ik hier niets over.
Ik dacht dat de updates OTA, alleen bij de nieuwere elektrische Volvo,s mogelijk is, zoals de P6 en de P8? En dat oudere types, gewoon via de dealer de updates krijgen bij de jaarbeurt?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Dat klopt Hans. On call is een abonnement via een app zodat je o.a. de standkachel op afstand met je smartphone kunt bedienen.
Best wel fijn als je 's ochtends niet de vrieskou in hoeft om de standkachel aan te zetten.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

DB200 schreef: 07.08.2023 - 18:07
Walter schreef: 04.08.2023 - 11:55 En gratis verlenging van OnCal
Geldt dat voor iedereen of alleen de nieuwste modellen? Op de Volvo website lees ik hier niets over.
Mijn XC70 heeft onlangs een beurt gehad bij een Volvo Servicepunt (geen dealer maar toen wel Assistance Premium afgesloten en netjes een Volvo stempel in het boekje). Ik heb in april de on-call voor twee jaar verlengd tot april 2025. Tot nu toe is er geen verlenging tot 2026 bijgekomen. Klopt dit of moet ik even terug?
Dat weet ik even niet exact. Het wordt vanaf juni (even uit het hoofd) net als assistance met 1 jaar na onderhoud verlengd. Als jouw OC al verlengd was, kan het zijn dat ze dat niet gedaan hebben. Ze kunnen er niet een jaar aan vastplakken. Hoe het met servicepunt versus dealer zit, weet ik niet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Walter schreef: 07.08.2023 - 22:24 Ze kunnen er niet een jaar aan vastplakken.
Helder. Bedankt voor je reactie Walter.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Om nog maar even op de initiële post te reageren.
Beurt bij mijn dealer is voor mij een no-brainer; ik heb gekozen voor kwaliteit en die levert mijn dealer gegarandeerd. Op elk ander adres moet ik dat maar afwachten, dus…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Kijk Hans, het begint met vertrouwen in een garage. Olie verversen en filtertje vernieuwen, remmen service is voor een goede garage routine. Als je ergens anders naar toe gaat met je wel meer sturen. Schrijf dan een briefje met oliesoort en wat je "wel en niet wilt " zoals merk van remschijven en schoentjes enz.

De updates die geloof ik wel. Op gegeven moment rijdt de auto en dat is het dan. Maar ja er zijn veel mensen die er anders overdenken en 'niets is voor niets' hoe dan ook. Met hoe en waar jij rijdt rondom de kerktoren, met ANWB en weinig km is misschien de een goede garage anders dan een dealer ook een optie.

Hans: Uiteindelijk kan een ander niet voor je beargumenteren hoe jij je auto wilt onderhouden...Jouw keuze! :-D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bover schreef: 08.08.2023 - 21:34 Kijk Hans, het begint met vertrouwen in een garage. Olie verversen en filtertje vernieuwen, remmen service is voor een goede garage routine. Hans: Uiteindelijk kan een ander niet voor je beargumenteren hoe jij je auto wilt onderhouden...Jouw keuze! :-D
Bob, dank voor het meedenken. Ik wacht nog steeds die twee andere offertes af. Ze hebben nog steeds niet gereageerd. (vd Wulp en Axxi) hoor ik deze week niks, dan ga ik gewoon naar mijn eigen Volvo dealer in Halsteren. Zo simpel is het. Het kost "wat meer", maar dan heb je ook wat..... :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1190
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

‘K vindt het wel lang duren, hoe veel werk kan het zijn om even een offerte te maken voor een standaard olie-en-filter-beurtje om een nieuwe klant binnen te halen?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Emmevi schreef: 08.08.2023 - 22:40 ‘K vindt het wel lang duren, hoe veel werk kan het zijn om even een offerte te maken voor een standaard olie-en-filter-beurtje om een nieuwe klant binnen te halen?
Ook mijn gedachte. Hoe moeilijk kan het zijn even een offerte te sturen.
wellicht gaat het ze te goed en hebben ze in hun overvolle agenda geen behoefte aan een nieuwe klant.
Zou allang een gelopen race zijn voor mij. Dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8311
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

vd Wulp in Oud-Beijerland staat er wel een beetje om bekend dat ze traag reageren. Een van de redenen dat ik des tijds overstapte naar Mobility Centre Barendrecht. Daar kreeg je in iedergeval binnen een uur antwoord op je mail.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1190
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Precies, ik zou het gevoel krijgen dat ze me als klant niet serieus nemen/waarderen.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Urbexpeditie schreef: 08.08.2023 - 22:54 vd Wulp in Oud-Beijerland staat er wel een beetje om bekend dat ze traag reageren. Een van de redenen dat ik des tijds overstapte naar Mobility Centre Barendrecht. Daar kreeg je in ieder geval binnen een uur antwoord op je mail.
Wel grappige bijkomstigheid is, dat ik in de comments las, (review) dat een klant van Mob Centre Barendrecht schreef: "De duurste voor onderhoud, in heel Rotterdam en omgeving". :lol: inmiddels de offerte van Axxi binnen € 40,- goedkoper dan Volvo Halsteren. En vd Wulp een verschil van € 4,- Dus het word gewoon een afspraak bij mijn originele dealer. Ongeacht wat MC Barendrecht nog voor offerte bied. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tot zover ook het idee dat je dealer ‘de hoofdprijs’ rekent.
Dat zei ik al. Dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8311
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Als een merkdealer niet eens de moeite neemt om een mail binnen een dag (of twee) te beantwoorden, dan valt die bij mij al af ongeacht of ik elders de hoofdprijs moet betalen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Urbexpeditie schreef: 09.08.2023 - 17:48 Als een merkdealer niet eens de moeite neemt om een mail binnen een dag (of twee) te beantwoorden, dan valt die bij mij al af ongeacht of ik elders de hoofdprijs moet betalen.
De eindconclusie, ik ben dan tóch nog het beste af, bij mijn eigen Volvo dealer in Halsteren. Tóch blij dat ik óok die andere offertes opgevraagd heb, want ...niet geschoten.... is altijd mis! ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Urbexpeditie schreef: 09.08.2023 - 17:48 Als een merkdealer niet eens de moeite neemt om een mail binnen een dag (of twee) te beantwoorden, dan valt die bij mij al af ongeacht of ik elders de hoofdprijs moet betalen.
Mijn eigen dealer reageerde dezelfde dag nog. Die andere twee, maakten netjes hun excuus, dat het door de drukte even geduurd heeft. Nou ja, ik heb de tijd tot begin oktober dus tja....
Ook in dit geval geldt het oude gezegde: Schoenmaker, blijf bij je leest. :-D
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2461
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Eind goed al goed dus. En op zich goed dat je je hebt verdiept in wat het kost bij een andere partij, dan heb je in elk geval een goed beeld en weet je dat je niet veel meer betaalt bij je eigen dealer.
Nu alleen nog je wegenwacht opzeggen voor de Volvo, want die krijg je gratis bij Volvo Assistance :)
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3949
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Jaarbeurten/vaste onderhoudsbeurten zouden toch niet mogen verschillen bij dealers?
Of kijk ik daar iets te zwart-wit tegenaan?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Henry82 schreef: 10.08.2023 - 11:55 Eind goed al goed dus. En op zich goed dat je je hebt verdiept in wat het kost bij een andere partij, dan heb je in elk geval een goed beeld en weet je dat je niet veel meer betaalt bij je eigen dealer. Nu alleen nog je wegenwacht opzeggen voor de Volvo, want die krijg je gratis bij Volvo Assistance :)
Dat heb je goed, en daar ik door dit onderzoek (naar onderhoudsprijzen elders) besloten heb, zolang ik Volvo rij, bij mijn eigen Volvo dealer te blijven, stop ik zoals je aangeeft, met het ANWB lidmaatschap, want dat is nu dubbel op. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6834
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

raspaardje schreef: 10.08.2023 - 12:00 Jaarbeurten/vaste onderhoudsbeurten zouden toch niet mogen verschillen bij dealers? Of kijk ik daar iets te zwart-wit tegenaan?
Dat is ook de uitkomst van mijn onderzoek. Het verschil tussen dealer A en dealer B, was € 4,- (op € 740,-) ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”