Ik dacht dat de updates OTA, alleen bij de nieuwere elektrische Volvo,s mogelijk is, zoals de P6 en de P8? En dat oudere types, gewoon via de dealer de updates krijgen bij de jaarbeurt?
Jaarbeurt
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat klopt Hans. On call is een abonnement via een app zodat je o.a. de standkachel op afstand met je smartphone kunt bedienen.
Best wel fijn als je 's ochtends niet de vrieskou in hoeft om de standkachel aan te zetten.
Best wel fijn als je 's ochtends niet de vrieskou in hoeft om de standkachel aan te zetten.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat weet ik even niet exact. Het wordt vanaf juni (even uit het hoofd) net als assistance met 1 jaar na onderhoud verlengd. Als jouw OC al verlengd was, kan het zijn dat ze dat niet gedaan hebben. Ze kunnen er niet een jaar aan vastplakken. Hoe het met servicepunt versus dealer zit, weet ik niet.DB200 schreef: ↑07.08.2023 - 18:07Geldt dat voor iedereen of alleen de nieuwste modellen? Op de Volvo website lees ik hier niets over.
Mijn XC70 heeft onlangs een beurt gehad bij een Volvo Servicepunt (geen dealer maar toen wel Assistance Premium afgesloten en netjes een Volvo stempel in het boekje). Ik heb in april de on-call voor twee jaar verlengd tot april 2025. Tot nu toe is er geen verlenging tot 2026 bijgekomen. Klopt dit of moet ik even terug?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Om nog maar even op de initiële post te reageren.
Beurt bij mijn dealer is voor mij een no-brainer; ik heb gekozen voor kwaliteit en die levert mijn dealer gegarandeerd. Op elk ander adres moet ik dat maar afwachten, dus…
Beurt bij mijn dealer is voor mij een no-brainer; ik heb gekozen voor kwaliteit en die levert mijn dealer gegarandeerd. Op elk ander adres moet ik dat maar afwachten, dus…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Kijk Hans, het begint met vertrouwen in een garage. Olie verversen en filtertje vernieuwen, remmen service is voor een goede garage routine. Als je ergens anders naar toe gaat met je wel meer sturen. Schrijf dan een briefje met oliesoort en wat je "wel en niet wilt " zoals merk van remschijven en schoentjes enz.
De updates die geloof ik wel. Op gegeven moment rijdt de auto en dat is het dan. Maar ja er zijn veel mensen die er anders overdenken en 'niets is voor niets' hoe dan ook. Met hoe en waar jij rijdt rondom de kerktoren, met ANWB en weinig km is misschien de een goede garage anders dan een dealer ook een optie.
Hans: Uiteindelijk kan een ander niet voor je beargumenteren hoe jij je auto wilt onderhouden...Jouw keuze!
De updates die geloof ik wel. Op gegeven moment rijdt de auto en dat is het dan. Maar ja er zijn veel mensen die er anders overdenken en 'niets is voor niets' hoe dan ook. Met hoe en waar jij rijdt rondom de kerktoren, met ANWB en weinig km is misschien de een goede garage anders dan een dealer ook een optie.
Hans: Uiteindelijk kan een ander niet voor je beargumenteren hoe jij je auto wilt onderhouden...Jouw keuze!

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Bob, dank voor het meedenken. Ik wacht nog steeds die twee andere offertes af. Ze hebben nog steeds niet gereageerd. (vd Wulp en Axxi) hoor ik deze week niks, dan ga ik gewoon naar mijn eigen Volvo dealer in Halsteren. Zo simpel is het. Het kost "wat meer", maar dan heb je ook wat.....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
‘K vindt het wel lang duren, hoe veel werk kan het zijn om even een offerte te maken voor een standaard olie-en-filter-beurtje om een nieuwe klant binnen te halen?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ook mijn gedachte. Hoe moeilijk kan het zijn even een offerte te sturen.
wellicht gaat het ze te goed en hebben ze in hun overvolle agenda geen behoefte aan een nieuwe klant.
Zou allang een gelopen race zijn voor mij. Dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8310
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
vd Wulp in Oud-Beijerland staat er wel een beetje om bekend dat ze traag reageren. Een van de redenen dat ik des tijds overstapte naar Mobility Centre Barendrecht. Daar kreeg je in iedergeval binnen een uur antwoord op je mail.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Precies, ik zou het gevoel krijgen dat ze me als klant niet serieus nemen/waarderen.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Wel grappige bijkomstigheid is, dat ik in de comments las, (review) dat een klant van Mob Centre Barendrecht schreef: "De duurste voor onderhoud, in heel Rotterdam en omgeving".Urbexpeditie schreef: ↑08.08.2023 - 22:54 vd Wulp in Oud-Beijerland staat er wel een beetje om bekend dat ze traag reageren. Een van de redenen dat ik des tijds overstapte naar Mobility Centre Barendrecht. Daar kreeg je in ieder geval binnen een uur antwoord op je mail.


Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tot zover ook het idee dat je dealer ‘de hoofdprijs’ rekent.
Dat zei ik al. Dealer.
Dat zei ik al. Dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8310
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Als een merkdealer niet eens de moeite neemt om een mail binnen een dag (of twee) te beantwoorden, dan valt die bij mij al af ongeacht of ik elders de hoofdprijs moet betalen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
De eindconclusie, ik ben dan tóch nog het beste af, bij mijn eigen Volvo dealer in Halsteren. Tóch blij dat ik óok die andere offertes opgevraagd heb, want ...niet geschoten.... is altijd mis!Urbexpeditie schreef: ↑09.08.2023 - 17:48 Als een merkdealer niet eens de moeite neemt om een mail binnen een dag (of twee) te beantwoorden, dan valt die bij mij al af ongeacht of ik elders de hoofdprijs moet betalen.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Mijn eigen dealer reageerde dezelfde dag nog. Die andere twee, maakten netjes hun excuus, dat het door de drukte even geduurd heeft. Nou ja, ik heb de tijd tot begin oktober dus tja....Urbexpeditie schreef: ↑09.08.2023 - 17:48 Als een merkdealer niet eens de moeite neemt om een mail binnen een dag (of twee) te beantwoorden, dan valt die bij mij al af ongeacht of ik elders de hoofdprijs moet betalen.
Ook in dit geval geldt het oude gezegde: Schoenmaker, blijf bij je leest.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Eind goed al goed dus. En op zich goed dat je je hebt verdiept in wat het kost bij een andere partij, dan heb je in elk geval een goed beeld en weet je dat je niet veel meer betaalt bij je eigen dealer.
Nu alleen nog je wegenwacht opzeggen voor de Volvo, want die krijg je gratis bij Volvo Assistance
Nu alleen nog je wegenwacht opzeggen voor de Volvo, want die krijg je gratis bij Volvo Assistance

Life is what happens while you're busy making other plans
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3949
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Jaarbeurten/vaste onderhoudsbeurten zouden toch niet mogen verschillen bij dealers?
Of kijk ik daar iets te zwart-wit tegenaan?
Of kijk ik daar iets te zwart-wit tegenaan?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat heb je goed, en daar ik door dit onderzoek (naar onderhoudsprijzen elders) besloten heb, zolang ik Volvo rij, bij mijn eigen Volvo dealer te blijven, stop ik zoals je aangeeft, met het ANWB lidmaatschap, want dat is nu dubbel op.Henry82 schreef: ↑10.08.2023 - 11:55 Eind goed al goed dus. En op zich goed dat je je hebt verdiept in wat het kost bij een andere partij, dan heb je in elk geval een goed beeld en weet je dat je niet veel meer betaalt bij je eigen dealer. Nu alleen nog je wegenwacht opzeggen voor de Volvo, want die krijg je gratis bij Volvo Assistance![]()

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6834
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat is ook de uitkomst van mijn onderzoek. Het verschil tussen dealer A en dealer B, was € 4,- (op € 740,-)raspaardje schreef: ↑10.08.2023 - 12:00 Jaarbeurten/vaste onderhoudsbeurten zouden toch niet mogen verschillen bij dealers? Of kijk ik daar iets te zwart-wit tegenaan?

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)