Daar hebben ze vast wel een knop voor met wachtwoord vergeten.
Model is behoorlijk universeel dus er zijn meer aanbieders die hem hebben.
Blog over de T5 van Teebee
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27339
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2311
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
dat is bij mij de meest gebruikte knop op alle websites.....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Remmen zijn prima zelf te doen. Vooral de remmen voor natuurlijk.
Zo spannend is het allemaal niet en ik denk dat alle tips hier wel gegeven zijn.
Is het gebruik van keramisch vet al aan bod gekomen?
Succes teebee!
Zo spannend is het allemaal niet en ik denk dat alle tips hier wel gegeven zijn.
Is het gebruik van keramisch vet al aan bod gekomen?

Succes teebee!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
raspaardje schreef: ↑16.10.2023 - 10:13 Remmen zijn prima zelf te doen. Vooral de remmen voor natuurlijk.
Zo spannend is het allemaal niet en ik denk dat alle tips hier wel gegeven zijn.
Is het gebruik van keramisch vet al aan bod gekomen?
Succes teebee!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Zal geen complex klusje zijn, maar heb het zelf nooit eerder gedaan.raspaardje schreef: ↑16.10.2023 - 10:13 Remmen zijn prima zelf te doen. Vooral de remmen voor natuurlijk.
Zo spannend is het allemaal niet en ik denk dat alle tips hier wel gegeven zijn.
Is het gebruik van keramisch vet al aan bod gekomen?
Succes teebee!
Vandaag een aantal markeerstrepen aangebracht op de bewuste rand en daarna een rit gemaakt. Een keer of 6 een stevige stop gemaakt (160–>50–>0).
Strepen waren weg maar rand nog gewoon aanwezig, incl roest wat vlgs mij wat dieper ligt dan het omliggende metaal (zie uitvergrote foto). Wellicht wordt het opp van de rand toch licht geraakt want de strepen (watervaste stift) waren na het remmen weg (of verdwenen door de hitte op de schijf?). Als ik probeer te voelen dan constateer ik (denk ik) dat de bewuste rand heeel iets lager ligt dan de rest van de schijf. Alleen blokken vervangen gaat daarom denk ik niks opleveren.
Dat ik twijfel de klus aan de dealer uit te besteden zit m in een ‘gevoel’. De V60 heeft de neiging tot trillen in de voortrein, ik heb daar gelukkig nooit last van gehad. Maar stel dat het na zelf vervangen er wel is… dan heeft het geen zin om bij de dealer aan te kloppen. Zo ook bij evt andere zaken (?) die naderhand zouden kunnen ontstaan voortkomend uit de wissel. Dan zal de dealer naar mij wijzen en geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen. Wanneer de dealer het klusje klaart weet ik iig zeker dat alles gedaan wordt zoals bedoeld, incl garantie op klus en onderdelen (OEM).
Dus…. keuzes keuzes….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
.. ik zou het door de dealer laten doen omdat het om remmen gaat en omdat je dan garantie hebt (zeker in combinatie met trillen).teebee schreef: ↑16.10.2023 - 14:17Zal geen complex klusje zijn, maar heb het zelf nooit eerder gedaan.raspaardje schreef: ↑16.10.2023 - 10:13 Remmen zijn prima zelf te doen. Vooral de remmen voor natuurlijk.
Zo spannend is het allemaal niet en ik denk dat alle tips hier wel gegeven zijn.
Is het gebruik van keramisch vet al aan bod gekomen?
Succes teebee!
Vandaag een aantal markeerstrepen aangebracht op de bewuste rand en daarna een rit gemaakt. Een keer of 6 een stevige stop gemaakt (160–>50–>0).
Strepen waren weg maar rand nog gewoon aanwezig, incl roest wat vlgs mij wat dieper ligt dan het omliggende metaal (zie uitvergrote foto). Wellicht wordt het opp van de rand toch licht geraakt want de strepen (watervaste stift) waren na het remmen weg (of verdwenen door de hitte op de schijf?). Als ik probeer te voelen dan constateer ik (denk ik) dat de bewuste rand heeel iets lager ligt dan de rest van de schijf. Alleen blokken vervangen gaat daarom denk ik niks opleveren.
Dat ik twijfel de klus aan de dealer uit te besteden zit m in een ‘gevoel’. De V60 heeft de neiging tot trillen in de voortrein, ik heb daar gelukkig nooit last van gehad. Maar stel dat het na zelf vervangen er wel is… dan heeft het geen zin om bij de dealer aan te kloppen. Zo ook bij evt andere zaken (?) die naderhand zouden kunnen ontstaan voortkomend uit de wissel. Dan zal de dealer naar mij wijzen en geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen. Wanneer de dealer het klusje klaart weet ik iig zeker dat alles gedaan wordt zoals bedoeld, incl garantie op klus en onderdelen (OEM).
Dus…. keuzes keuzes….
PS: Mijn vorige S60 (2001) begon na ongeveer 25k km te trillen, schijven werden toen afgeslepen en ruim een jaar later moest toch de heleboel vervangen worden. Daarna geen problemen meer gehad. Ik herinner mij niet eens of de schijven nog een keer in die 250k km daarna vervangen zijn..
Huidige V60 (2019) 65k km is bij remmen volledig stil.
Succes,
Ab
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ter aanvulling nog de uitvergroting van de roestplekjes in de rand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Lijkt me sterk dat je dat met een paar keer remmen vanaf 200 weer schoon hebt...
Remmen voor vervangen is geen moeilijke klus, maar kan me ook goed voorstellen dat je ivm eventuele garantieclaims de boel door de dealer laat doen.
Al denk ik wel dat de kans op trillingen klein is, maar je weet het nooit. De V60 schijnt er gevoelig voor te zijn als ik de verhalen hier lees. Zelf gelukkig nooit last van gehad.
Remmen voor vervangen is geen moeilijke klus, maar kan me ook goed voorstellen dat je ivm eventuele garantieclaims de boel door de dealer laat doen.
Al denk ik wel dat de kans op trillingen klein is, maar je weet het nooit. De V60 schijnt er gevoelig voor te zijn als ik de verhalen hier lees. Zelf gelukkig nooit last van gehad.
Life is what happens while you're busy making other plans
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27339
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sowieso vind ik het al een bijzonder slecht slecht advies om vanaf 200 even een paar keer stevig op de rem te gaan staan.
Toen ik nog remmen in moest remmen voor circuitgebruik was 100 tot120 km/h écht de max en begon je al bij een lagere snelheid. Kwestie van blijven herhalen met de juiste remdruk en zo rem je ze ook wel weer schoon.
Dit zijn wel wat andere remblokken dan voor straatgebruik maar met die laatste is het effect precies hetzelfde.
Toen ik nog remmen in moest remmen voor circuitgebruik was 100 tot120 km/h écht de max en begon je al bij een lagere snelheid. Kwestie van blijven herhalen met de juiste remdruk en zo rem je ze ook wel weer schoon.
Dit zijn wel wat andere remblokken dan voor straatgebruik maar met die laatste is het effect precies hetzelfde.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Rare plekken hoor.
Het lijkt haast een fout die in het metaal zit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Denk dat je gelijk hebt mbt iets dieper liggen; die roestplekjes hebben zich "ingevreten". En dat proces blijft lekker doorgaan zodat het niet een kwestie is van tijd/wat vaker remmen of andere blokken om die rand weg te krijgen.teebee schreef: ↑16.10.2023 - 14:17 Strepen waren weg maar rand nog gewoon aanwezig, incl roest wat vlgs mij wat dieper ligt dan het omliggende metaal (zie uitvergrote foto). Wellicht wordt het opp van de rand toch licht geraakt want de strepen (watervaste stift) waren na het remmen weg (of verdwenen door de hitte op de schijf?). Als ik probeer te voelen dan constateer ik (denk ik) dat de bewuste rand heeel iets lager ligt dan de rest van de schijf. Alleen blokken vervangen gaat daarom denk ik niks opleveren.
Voor een paar tientjes extra heb je ook de schijven zelf vervangen. Werkelijk een gemakkelijk klusje.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Sommigen zweren bij het Volvo doosje als het om schijven gaat.
Ik denk dat je bij Zimmerman, Ate oid prima schijven kunt bestellen, bij zo'n jonge auto en km stand zitten de schijven niet idioot vast en ben je voor een fractie van wat de dealer rekent klaar.
Ate is vaak hofleverancier.
Dat op de foto ga je ook niet meer goed krijgen, wanneer je zorgt dat de naaf waar de schijf opkomt helemaal vrij is van roest of andere zooi zodat hij helemaal vlak op de naaf ligt dan kan het niet verkeerd gaan.
Ik denk dat je bij Zimmerman, Ate oid prima schijven kunt bestellen, bij zo'n jonge auto en km stand zitten de schijven niet idioot vast en ben je voor een fractie van wat de dealer rekent klaar.
Ate is vaak hofleverancier.
Dat op de foto ga je ook niet meer goed krijgen, wanneer je zorgt dat de naaf waar de schijf opkomt helemaal vrij is van roest of andere zooi zodat hij helemaal vlak op de naaf ligt dan kan het niet verkeerd gaan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Voor het gemak zou ik het zeker zelf doen, maar voor de garantie op onderdelen en de klus zie ik het toch eigenlijk liever de dealert doen. Te meer vanwege de bekende tril-fenomenen welke zich vaker bij V60s voordoen. Snappie?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Voor het geval dat ik het onverhoopt toch zelf doe: worden die bouten hergebruikt (ervanuit gaande dat ze ongeschonden eruit gedraaid worden) en moeten ze met iets van loctite (blauw) worden vastgezet?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14803
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Teebee, met zulke schijven zou ik de remschijven vervangen. je hebt hoe dan ook niet meer max rem oppervlakte schijf en schijf is aangetast en als die bij de dealert staat zijn ze op paar bouten na al bij een nieuwe schijf.
.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ja, zo kan je elk klein risico willen ontlopen...

Gewoon Ate schijven en blokken eronder, juist monteren en er kan niks misgaan.
Jouw keuze natuurlijk!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29457
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je twijfelt aan je eigen kluscapaciteiten dan is het verstandig om de klus door de dealer te laten uitvoeren.
Is wel wat duurder maar wel garantie.
Is wel wat duurder maar wel garantie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Lijkt me ook. Als je zelf regelmatig remschijven en blokken hebt gewisseld en weet waar je op moet letten (zelf gebruik ik altijd kopervet overigens) kun je het makkelijk zelf met het JUISTE gereedschap, dus een goede MOMENT sleutel en deze weet te gebruiken volgens de specificaties.
Anders gewoon dealer later doen. Kost wat meer maar mag je er van uit gaan dat alles volgens de juiste specificaties gebeurd.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Niks mis met mn kluscapaciteiten… heb 2 uitstekende rechterhandenraspaardje schreef: ↑16.10.2023 - 18:51 Ja, zo kan je elk klein risico willen ontlopen...
Gewoon Ate schijven en blokken eronder, juist monteren en er kan niks misgaan.
Jouw keuze natuurlijk!

Gaat mij meer om de garantie op de werkzaamheden (en de daaraan gekoppelde risico’s). Ik ben er van overtuigd dat ik het klusje in een middagje klaar. Maar het blijft een risico (hoe klein dan ook) en met de remmerij vind ik die eigenlijk net even ‘te’. Ik heb liever dat ik de dealer aan kan spreken dat dat ik ‘eigen schuld’ op mn bordje krijg.
En ‘er kan niks misgaan’ … natuurlijk kan er zat misgaan, zelfs wanneer het niet jouw schuld is maar de oorzaak ligt bij het materiaal heb je maar zo een probleem…. En dat risico op ‘wat misgaan’ waarbij je zelf de sjaak bent kan je dus afkopen, simpel.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208