Summum schreef:
Maar het is zonde dat Rover ter ziele is.

Het gaf toch kleur aan het wagenpark, die non-conformistische auto's.
Ach het zal wel sentiment zijn, maar het blijft zonde als een merk dat meer dan 80 jaar bestaan heeft verdwijnt.
In die jaren heeft dit merk toch veel betekend, wat o.a. geresulteerd heeft in 2 auto's van 't jaar: 1964 Rover 2000, 1977 Rover 3500. En natuurlijk een hele serie andere aantrekkelijke modellen.
@ bart simpson: je hebt volledig gelijk in het feit dat een van de belangrijkste redenen voor het verdwijnen van Rover ligt in mismanagement (en het staakbereide britse volk ](*,) ), maar 't blijft zonde en...
wat krijgen we er nu voor terug een Dacia Logan :shock: , een Proton :oops: en/of binnenkort de Landwind

, daar wordt een mens toch niet echt vrolijk van :? .
Summum schreef:Als puber heb ik jarenlang (mee)gereden in de Rover van mijn vader. Hij had een 2600S (SD1 voor de kenners). Fantastische auto, prachtig model, heerlijke zescilinder automaat, luxe om van te watertanden met leer en alles electrisch, ramen, spiegels, schuifdak, tot en met een boordcomputer die 30 functies had! En dat alles al begin jaren 80.
Een droom van een auto toen, inderdaad (hoewel liever met de 3500 motor

).
Je noemt een boordcomputer met 30 functies verbazingwekkend :oops: :oops: , ik kan er niet eens zoveel bedenken

. Wat missen we nu dan allemaal? :roll: