Voor wat betreft het eerste dilemma:
1) BEV is denk ik op dit moment waardevaster dan een PHEV. Heeft er ook mee te maken dat er nog relatief weinig BEV zijn met grote range.
2) Onderhoud BEV is echt een stuk lager. Het enige dan mogelijk duurder is zijn de banden die breder zijn en een hogere load index moeten hebben
3) Techniek is minder complex, dus er kan minder stuk. De electronica wordt nog wel eens genoemd als minder betrouwbaar, maar nu alle Volvo's AAOS hebben is dat ook opgelost
4) Een BEV rijdt zo veel lekkerder. Al het andere voelt "historisch" daarna
Nadeel:
1) FF goed kijken of je een goede laadplek hebt
2) Het is lekker als je de meeste dagen kan rijden zonder te snelladen. Ik kom zelf inmiddels zelden bij de snellader, daar ik op de meeste bestemmingen de stekker erin kan steken (ik heb af en toe een dag van 600+ km). Snelladen gaat overigens best snel en je went er snel aan. De regio rond bv Emmen is nog een laadpaalwoestijn. Als je daar veel moet zijn, zie je de snellader wat vaker.
3) Wil je iets gaan trekken of iets op je auto zetten; gewicht is niet zo'n issue, stoomlijn wel. Een fietsendrager heeft weinig effect, een imperiaal of een caravan wel.
2 en een half jaar geleden voor een XC40 gekozen en daar geen spijt van gehad, buiten de loze beloftes die in het begin gedaan zijn. Die hadden allemaal betrekking op de functionaliteit. De auto heeft ons tot nu toe nog nooit laten staan.
Plusje voor de XC40; Open dak
Twee dilemma's
- N207
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55
Tijdens de proefrit in de XC40 vond mijn vrouw de zitpositie niet prettig. Bij het stroompedaal zit een uitstulping aan de middenconsole en daar had ze last van tijdens het rijden.lancer schreef: ↑16.09.2023 - 12:46 Voor wat betreft het eerste dilemma:
Nadeel:
1) FF goed kijken of je een goede laadplek hebt - we hebben de mogelijkheid om bij het huis een eigen laadpaal te zetten. En ik heb mijn kantoor bij ons huis, dus de auto kan altijd geladen worden.
2) Het is lekker als je de meeste dagen kan rijden zonder te snelladen. Ik kom zelf inmiddels zelden bij de snellader, daar ik op de meeste bestemmingen de stekker erin kan steken (ik heb af en toe een dag van 600+ km). Snelladen gaat overigens best snel en je went er snel aan. De regio rond bv Emmen is nog een laadpaalwoestijn. Als je daar veel moet zijn, zie je de snellader wat vaker. - we wonen in Zuid-Holland (letterlijk langs de N207 In de regio Emmen kom ik niet vaak. De meeste ritten zijn in Zuid-Holland en Noord-Brabant.
3) Wil je iets gaan trekken of iets op je auto zetten; gewicht is niet zo'n issue, stoomlijn wel. Een fietsendrager heeft weinig effect, een imperiaal of een caravan wel. - Het zal meestal een fietsendrager zijn, misschien in de vakantie een dakkoffer. Zelden een aanhanger en zeker geen caravan.
2 en een half jaar geleden voor een XC40 gekozen en daar geen spijt van gehad, buiten de loze beloftes die in het begin gedaan zijn. Die hadden allemaal betrekking op de functionaliteit. De auto heeft ons tot nu toe nog nooit laten staan. - Loze beloftes?
Plusje voor de XC40; Open dak
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11568
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
De afwerking staat bij de Mazda idd op een hoog niveau, maar naast het stuiteren heb ik ook begrepen dat de samenwerking tussen benzine- en electromotor niet altijd heel vloeiend is.N207 schreef: ↑16.09.2023 - 12:26Inderdaad heeft de Mazda de neiging om iets te "stuiteren" bij drempels. Wij vonden het niet echt storend, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel vindt als je achterin zit. De kinderen zijn uitgevlogen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit iemand achterin zit, bijvoorbeeld naar vergaderingen e.d. Maar het is wel een mooie, imposante auto en de afwerking is zonder meer van het niveau Volvo, Lexus en de Duitse "premium" merken.
Maar dat vinden we van de Polestar ook EN dat is de beter rijdende auto. Het is dus appels en peren vergelijken.
Eerst maar een trip naar Praag maken voor werk, daarna knopen doorhakken. Wordt vervolgd...
En ik ben het met Lancer eens: once you go BEV, you do not want to go back
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3111
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Phone as key, goed werkende PA (na 2 jaar hebben we het knopje terug), tegenvallende audio (in het begin had je achterin nauwelijks geluid), bizar slechte navigatie voor laadpalen (Google maakt er een zootje van. Ook nu weer, ik was er net blij mee verziekt de laatste update dat weer) en zo nog een paar dingen.
Die uitstulping aan de middenconsole, is die nieuw? Ik ben me er niet van bewust dat die er is.
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat doet Google bij jou niet goed?
Valt mij op dat dat hele Google systeem 100x sneller voelt in de Polestar dan in de XC40. Zal eens filmpjes maken van dezelfde opdrachten in de twee auto;s.
Valt mij op dat dat hele Google systeem 100x sneller voelt in de Polestar dan in de XC40. Zal eens filmpjes maken van dezelfde opdrachten in de twee auto;s.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Herkenbaar Paul, vond het in de Polestar ook sneller en beter werken. Vooral qua mogelijkheden. In de Polestar kon ik bijv. het kruipen aan of uit zetten, en de OPD in 2 standen. Nu gebruik ik OPD nooit, maar het kruipen vond ik heerlijk dat dat uit stond.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik vind de XC40 ook minder qua gevoel dan de V60.raspaardje schreef: ↑12.09.2023 - 10:23 Een jaar wachten betekent meer bijbetalen...
Je bedoelt het verschil in inruilprijs van de V60 een jaar later overtreft de afschrijving van een nieuwe auto in het eerste jaar?
Instap te laag: stoel op de hoogste stand en zelf fitter worden...
Ik denk dat iig een XC40 enorm kan tegenvallen vwb interieur en rijplezier tov je V60.
Maar goed, dat is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht en of je dat persoonlijk ook zo beleeft.
Qua verschil in rijden zou je natuurlijk gemakkelijk kunnen testen door dezelfde testroute met de V60 en de andere auto's vlak achter elkaar te rijden.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En keuze gemaakt?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- N207
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19535
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Mooi. Veel plezier en voorpret.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gefeliciteerd en veel plezier er mee!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Woehoeeee!! Zal je even referal code geven!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11568
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Nice! Model blijf ik prachtig vinden!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wanneer is de aflevering?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6976
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tipje van Flipje…. Gebruik dat geel niet in je posts…. Indien je het forum instelt op de lichte kleur is daar geen r**t van te zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij heb je hem ofniet? Vriendje van me hier met een P2 had dankzij de link in elk geval 100 euro tegoed gekregen om te laden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- HeinvdW
- 4th Gear member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Het grappige is dat in mijn geval de Volvo garage het hoogste bod had voor onze V60 PIH bij de aanschaf van een nieuwe XC40 Recharge.N207 schreef: ↑12.09.2023 - 08:28 Eerste dilemma.
We overwegen onze V60 T5 R-Design in te ruilen en twijfelen tussen plug-in hybride of volledig elektrisch.
De voor- en nadelen van beide typen beginnen te duizelen, waarbij we niet geholpen worden door verkopers. Een verkoper die voorkeur heeft voor plug-in zal de nadelen van elektrisch aandikken, en bij een verkoper met een voorkeur voor elektrisch is dit andersom.
Hopend dat hier objectievere meningen zijn....
Tweede dilemma.
als we voor elektrisch gaan bestaat de shortlist uit twee auto's: Polestar 2 en Volvo XC40 Recharge.
Als we beide auto's samenstellen volgens onze wensen, is het verschil in aanschafprijs niet groot.
De Polestar vinden we het mooist, rijdt lekkerder, is beter afgewerkt en heeft meer bereik. De Volvo is iets groter, ook niet lelijk en heeft een wat hogere zitpositie (vooral door mijn vrouw gewenst).
We hebben inmiddels ook bij andere merken proefgereden, maar dit is de shortlist geworden. Wel opvallend is dat de Volvo-dealer het laagste inruilbedrag voor de V60 biedt van allemaal...
Het zwakke punt van Polestar is dat hier geen auto kan worden ingeruild bij aanschaf. Je zult dus zelf je auto moeten verkopen of via de Volvo-dealer, waar de Polestar dan in onderhoud komt. Maar diezelfde Volvo-dealer biedt bij aanschaf van een Polestar ineens € 2000,-- minder voor dezelfde V60.
En om de V60 nu maar op Marktplaats te zetten.... We hebben het hier niet over een auto van een paar duizend Euro.
Kortom, het tweede dilemma is dat we eigenlijk voor de Polestar willen kiezen, maar tegen de verkoop hiervan opzien. Ideeën?
Bedankt voor het meedenken.
Dat gedoe met inruilen van een auto is vandaag de dag helaas gemeengoed.
De garages gooien jouw auto op een ANWB, ik-wil-van-mijn-auto-af of vergelijkbare site en de verkoper moet het maar slikken.
Ik heb het afgelopen jaar voor onze bijna 10 jaar oude V60 PIH prijzen geboden gekregen tussen 9.200 en 11.800
De handel is veranderd.
De garage loopt aan de leiband van de importeur en van de handel. Het eigen intiatief is weggefilterd door het internet.
Polestar neemt dezelfde positie in als Tesla, met dien verstande dat bij Polestar de lusten geparkeerd zijn op internetverkoop en de lasten worden afgewenteld op de koper en de garage.
Puinzooi zogezegd.
Hartgrondig mee eens.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010: