mvdkant schreef:
ik rij prima op gas, vooral nu de gasprijs exact € 1 onder de benzineprijs ligt
benzine, 14-08-2005 shell adv. prijs, €1.435
diesel, 14-08-2005 shell adv. prijs €1.099
gas nergens adviesprijs te vinden dus de lokale pomp, €0.434
actieradius gas, 1 op 11.14
benzine 1 op +/- 13
laat die revisiekop maar komen hoor, dat haal ik er wel uit met de besparing op gas tov benzine :twisted:
aldus een blije en besparende lpg rijder.
Vandaag nog gecheckt, maar ook in Amersfoort koop je je bezine of diesel bij Shell met 5 cent korting

(kan ook met 13 cent).
Als ik dan mijn D5'je bekijk (niet echt veel trager dan de meeste bovengenoemde auto's) dan heeft tie een verbruik volgens de boordcompu van 5,6 l /100 km (ja, ik houd wel van een beetje doorrijden

).
En dan nu ff rekenen:
Stel 10.000 km:
Gas: 11.34 ==> 897.67 liter = ±€390,-
Diesel: 17.86 ==> 559.91 liter = ±€587,-
Verschil: ±€200,- per 10.000 km.
Geschatte prijs motorrevisie €2000,-, dus per 100.000 km kan je er een laten uitvoeren (goede keuze dus :scratch: , nog afgezien van het wegenbelastingvoordeel)
Persoonlijk zou ik alle lpg rijders een keer willen aanmoedigen stap eens in een "moderne" Volvo diesel en ervaar dan eens wat voor een blije rijder je dan wordt.
p.s. voor diegene die het toch geen bezwaar vinden om ff een motortje te reviseren, een chipje doet wonderen voor het blije gezicht
En voor de rekenaars, als je wilt kan je daar nog zuiniger mee rijden. :evil: Maar dat topic is al ergens anders behandeld: