S60 van JeroenSpock
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Nou ik wil hem zeker niet te stug hoor, ik hou wel van zachte vering. Liefste zou ik er luchtvering in gooien maar wat een geld, en wat een werk.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6605
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Joh, compensatie door je bandenspanning weer lager te zetten
Moet er niet aan denken. Met stugger stuiter je helemaal over de bergwegen en weggetjes.
Moet er niet aan denken. Met stugger stuiter je helemaal over de bergwegen en weggetjes.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Yep luchtvering lijkt me heerlijk op de XC70, weet niet of kan, , verschil met bussen wel of geen luchtvering voorzijde is giga qua comfort...
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Johan heeft achterin nog een LPG tank liggen dus dan begrijp ik het wel.
Daarnaast heeft Nederland voornamelijk glad asfalt.
Daarnaast heeft Nederland voornamelijk glad asfalt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6605
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
In onze toenmalige 244 GLE lag ook een lpg tank. Toen was het wel prettig.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb een 67 liter lpg tank achterin en hij hangt wel lichtjes achterover nu met de nieuwe veren. En dat komt meer omdat hij voor wat hoger is gekomen, achter is gelijk gebleven.
Ik voel mijn nieuwe dempers gewoon slijten als ik er overheen rijd met de S60 Radio wat harder zodat ik het wat minder hoor klapperen daar onder de auto.
Bob:
https://airride.co.uk/air/product-categ ... ars/volvo/
Standaard kit voor de S60, V70 en XC70 staan er niet tussen, alleen de S60N.
Op SwedeSpeed zijn wel een paar gasten met luchtvering in een S60, maar dat is geen AirRide denk ik of moet al aangepast zijn.
Met genoeg geld kan alles he.
Ja hoor, jij woont toevallig in het 'gladde' deel van Drenthe. Kom maar eens naar Annen, Peest, Norg, Zeijen, Gasteren, Noordlaren.. die hoek. België is er niks bij.
Ik voel mijn nieuwe dempers gewoon slijten als ik er overheen rijd met de S60 Radio wat harder zodat ik het wat minder hoor klapperen daar onder de auto.
Bob:
https://airride.co.uk/air/product-categ ... ars/volvo/
Standaard kit voor de S60, V70 en XC70 staan er niet tussen, alleen de S60N.
Op SwedeSpeed zijn wel een paar gasten met luchtvering in een S60, maar dat is geen AirRide denk ik of moet al aangepast zijn.
Met genoeg geld kan alles he.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6605
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Jaaa ja ja. Hij moet gewoon lekker zacht veren maar achteraf luchtvering wordt vaak gebruikt voor Pietje GTI'tje.
Ik hoef dus niet via mijn telefoon de auto te verlagen, hoeft ook geen mooi kistje omheen, en de auto hoeft ook niet met de bodem op de grond te staan tussen de andere McDonalds paupers (waar ik toch al nooit kom).
En dan ook op een V90 hahaha, daar rijden toch wel de wat nettere mensen in dacht ik.
Ik hoef dus niet via mijn telefoon de auto te verlagen, hoeft ook geen mooi kistje omheen, en de auto hoeft ook niet met de bodem op de grond te staan tussen de andere McDonalds paupers (waar ik toch al nooit kom).
En dan ook op een V90 hahaha, daar rijden toch wel de wat nettere mensen in dacht ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Jeroen daar noem je wat 'genoeg geld' ... ach technisch alles is mogelijk waarschijnlijk...de slechte bergwegen demp ik iets door de banden iets minder hard te pompen van 2.8 naar 2.4 en dat stuitert al iets minder
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20305
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Huh whut?JeroenSpock schreef: ↑18.02.2024 - 23:36 Jaaa ja ja. Hij moet gewoon lekker zacht veren maar achteraf luchtvering wordt vaak gebruikt voor Pietje GTI'tje.
Ik hoef dus niet via mijn telefoon de auto te verlagen, hoeft ook geen mooi kistje omheen, en de auto hoeft ook niet met de bodem op de grond te staan tussen de andere McDonalds paupers (waar ik toch al nooit kom).
En dan ook op een V90 hahaha, daar rijden toch wel de wat nettere mensen in dacht ik.
Hier iemand die dacht dat de B6 een goed idee was….
Vorige jaar wintersport was lachen op de 7 voor Kassel, lange doordraaiers die met hoge snelheid genomen konden worden.
Maar comfort was er niet en dus past het niet bij de auto.
Exact de plekken waar ik ook regelmatig langs komen en nee er is niet te veel overdreven over de slechte wegen en drempels.
Moet het toch nog een keer een 7serie worden met luchtvering Jeroen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
En dan woon jij ook niet eens in het slechte deel van Drenthe al zou je binnendoor over die 'warme uitstraling klinkers' naar je werk kunnen rijden.
Maar de 7, S, A8 met luchtvering, dat zijn geen auto's voor buschauffeurs Tom.
Ik hou het wel bij de Citaro, kost niks en levert zelfs geld op
Maar de 7, S, A8 met luchtvering, dat zijn geen auto's voor buschauffeurs Tom.
Ik hou het wel bij de Citaro, kost niks en levert zelfs geld op
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Waar kan ik er een ophalen in dat geval?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Zet er zo eentje voor je deur, moet je mij wel even terug brengen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Deal!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6605
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Heb je wel een Mercedes. Want er kunnen meer dan 40 mensen in
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Ja, zelf vorig jaar een paar keer mogen rijden met een W220 S klasse met luchtvering. Wat een zalige auto is dat!JeroenSpock schreef: ↑19.02.2024 - 10:48 En dan woon jij ook niet eens in het slechte deel van Drenthe al zou je binnendoor over die 'warme uitstraling klinkers' naar je werk kunnen rijden.
Maar de 7, S, A8 met luchtvering, dat zijn geen auto's voor buschauffeurs Tom.
Ik hou het wel bij de Citaro, kost niks en levert zelfs geld op
Zelf vind ik mijn eigen S60 behoorlijk aan de stugge kant. Maar ik kom dan ook uit een Citroën C5, met stalen vering dat wel.
Zo'n C5 met stalen vering rijdt al als een vliegend tapijt. Laat staan de versie met hydractieve vering. Die is nog soepeler dan een S klasse met luchtvering en voor een C5 betaal je geen S klasse geld.
Sterker nog, het is een wagen die voor iedereen bereikbaar is die op zoek is naar een zeer comfortabel geveerde auto.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Dat geloof ik ook wel, maar wat een verschrikkelijk lelijke auto vind ik die C5 dus no way dat ik daar in ga rijden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tja ik heb een C5 break 2009 versie gehad , echt full option, maar toch weer terug in Volvo. Inderdaad die super vering was wel erg lux gevoel inderdaad. Maar toch binnen een jaar weer terug in Volvo, wat een elektronische problemen met da ding....maar die vering ja dat was wel fijn...
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
De S60 zit weer te ouwehoeren. Vorig jaar hetzelfde probleem, zie hier:
viewtopic.php?p=1803987#p1803987
Cilinder 4 deed toen moeilijk.
Video's zijn van vorig jaar
Vorige week naar een collega in Duitsland gereden en op de terugweg een stukje 160 gereden. Gas los voor een auto voor mij, hij naar rechts en ik de cruise control weer hervatten. Ineens gestotter en gebonk, hele auto begint te schudden, motorlampje gaat knipperen. Gas los, schudden is compleet verdwenen. Bij een gangetje of 100-110 cruise control weer aan, begint de auto weer te schudden. Vermogen vragen levert direct gestotter op en motor loopt beroerd.
Afrit naar NL, motor draait beneden even stationair en je voelt dat hij moeite moet doen om te blijven lopen. Wel thuis gekomen maar voelt niet goed.
Hij doet dit zowel op benzine (98) als lpg. Ik heb de auto overgeschakeld op benzine, geen effect, maar daarna ging hij niet weer terug naar lpg dus op benzine naar huis gereden.
Auto uitgelezen, niks te vinden... dag later wel, zie foto.
Motor starten, 1 voor 1 de stekkers van de bobines er af getrokken. Gaat nog beroerder lopen maar slaat niet af. Behalve bij cilinder 4, daar is geen verschil met of zonder stekker op de bobine. Dader is dus weer cilinder 4.
Vorig jaar alle bougies en bobines vervangen, probleem was toen weg. Nu 3 oude bobines gepakt en op cilinder 4 gezet, maakt geen verschil. Kabel naar bobine 4 kan ik geen schade op vinden.
Bougie er uit gedraaid, en zie foto, zwart van de olie en troep. Toen bougie en bobine van cilinder 2 en 4 verwisseld, zelfde probleem. Weer geen reactie op het lostrekken van bobine 4, het probleem ligt dus dieper.
Injector? Dan zou het brandstof afhankelijk moeten zijn zou je zeggen, maar blijkbaar komt het signaal van biede injectoren uti dezelfde kabel. Die zou getest moeten worden, hopelijk kan Vida dat live uitlezen.
Vervuilde motor? Hij gebruikt veel olie, 1 liter op inmiddels een km of 2000, of slechter.
Zuigerveren? Kleppen niet goed?
Hij gebruikt ook koelvloeistof, reservoir gaat van max naar min in een maand of 2. KVS is wel helder, geen sporen van motorolie voor zo ver ik kan zien.
Wil nog een keer de compressietest doen met een andere meter, heb zo'n koffertje gekregen.
viewtopic.php?p=1803987#p1803987
Cilinder 4 deed toen moeilijk.
Video's zijn van vorig jaar
Vorige week naar een collega in Duitsland gereden en op de terugweg een stukje 160 gereden. Gas los voor een auto voor mij, hij naar rechts en ik de cruise control weer hervatten. Ineens gestotter en gebonk, hele auto begint te schudden, motorlampje gaat knipperen. Gas los, schudden is compleet verdwenen. Bij een gangetje of 100-110 cruise control weer aan, begint de auto weer te schudden. Vermogen vragen levert direct gestotter op en motor loopt beroerd.
Afrit naar NL, motor draait beneden even stationair en je voelt dat hij moeite moet doen om te blijven lopen. Wel thuis gekomen maar voelt niet goed.
Hij doet dit zowel op benzine (98) als lpg. Ik heb de auto overgeschakeld op benzine, geen effect, maar daarna ging hij niet weer terug naar lpg dus op benzine naar huis gereden.
Auto uitgelezen, niks te vinden... dag later wel, zie foto.
Motor starten, 1 voor 1 de stekkers van de bobines er af getrokken. Gaat nog beroerder lopen maar slaat niet af. Behalve bij cilinder 4, daar is geen verschil met of zonder stekker op de bobine. Dader is dus weer cilinder 4.
Vorig jaar alle bougies en bobines vervangen, probleem was toen weg. Nu 3 oude bobines gepakt en op cilinder 4 gezet, maakt geen verschil. Kabel naar bobine 4 kan ik geen schade op vinden.
Bougie er uit gedraaid, en zie foto, zwart van de olie en troep. Toen bougie en bobine van cilinder 2 en 4 verwisseld, zelfde probleem. Weer geen reactie op het lostrekken van bobine 4, het probleem ligt dus dieper.
Injector? Dan zou het brandstof afhankelijk moeten zijn zou je zeggen, maar blijkbaar komt het signaal van biede injectoren uti dezelfde kabel. Die zou getest moeten worden, hopelijk kan Vida dat live uitlezen.
Vervuilde motor? Hij gebruikt veel olie, 1 liter op inmiddels een km of 2000, of slechter.
Zuigerveren? Kleppen niet goed?
Hij gebruikt ook koelvloeistof, reservoir gaat van max naar min in een maand of 2. KVS is wel helder, geen sporen van motorolie voor zo ver ik kan zien.
Wil nog een keer de compressietest doen met een andere meter, heb zo'n koffertje gekregen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
We hebben het er al even over gehad gisteren maar wellicht wat ver gezocht....zal het in de kabelboom van de motor kunnen zitten?
Dat deze ergens sluiting maakt of een kabelbreuk heeft?
Blijft tenslotte bijzonder vreemd dat het probleem niet mee verhuisd als je de bobine verwisseld, daar zit het probleem dus gewoon niet in.
Dat deze ergens sluiting maakt of een kabelbreuk heeft?
Blijft tenslotte bijzonder vreemd dat het probleem niet mee verhuisd als je de bobine verwisseld, daar zit het probleem dus gewoon niet in.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D