Vaste of afneembare trekhaak

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Oceanracer
Geartronic member

Kwestie van gewenning denk ik. Ik vind een V70 pas compleet met roofrails en een trekhaak. Eentje zonder roofrails en afneembare trekhaak vind ik een beetje "naakt" of zo. Dan mist er gewoon iets.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
gaitgroot
1st Gear member

Ik heb bij mijn V70 een vaste trekhaak. Bij mijn vorige Volvo (een 850) ook een vast in combinatie met nivomats. Bij zware belading waarbij de hoogte nog niet gecorrigeerd was ging ik bonkend een drempel over. Dit zou voor mij pleiten voor een afneembare trekhaak.

Groets,

Gerrit
2.5D
1st Gear member

Neem een afneembare, je wilt in het dagelijks leven toch niet rondrijden als een stratenmaker (in een Mercedes).
Volvo V70 2.5D (2000) 140 + 38 pk
Gast

2.5D schreef:Neem een afneembare, je wilt in het dagelijks leven toch niet rondrijden als een stratenmaker (in een Mercedes).
?
Maarja na jaren in een VW te hebben gereden, ben je op zoek naar je nieuwe indentiteit?
Komt wel goed als je wat langer Volvo rijdt! :P (heeft een trekhaak niets mee van doen) :wink:
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb tot nu toe twee keer iemand achterop m'n trekhaak gehad: een keer filerijdend op een oprit (hij had een deuk in z'n bumper, ik niks) en een keer omdat ik geen fietser wilde platrijden bij het oprijden van een rotonde (kaartlezende en bellende koerier in een busje achter me, hij kon z'n voorbumper met nummerplaat achterin gooien, ik had wederom niks)
Voor mij dus altijd een trekhaak (duwhaak?)
Mijn V70 heeft een afneembare, maar die laat ik altijd zitten.
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
arnoud
8th Gear member

nikske schreef:demonteren is idd echt geen last. De haak zelf leg ik op wat doeken IN het reservewiel (doeken tegen het rammelen).
Ik heb hem ook in het reservewiel liggen, maar dan gewoon in de originele bijgeleverde dikke katoenen opberg zak. Nog nooit horen rammelen 't ding, en je hebt meteen de handleiding er bij (die staat op de buitenkant)...

De afdekkap had om mij ook wel kleiner gemogen, maar ik ben blij dat hij bij mij afneembaar is, ik gebruik 'm hoogstens 1x per jaar normaal gesproken, en op een S60 vind ik het geen gezicht om hem er op te laten zitten.

Als iemand mij van achteren aanrijdt mag ie gewoon dokken voor een nieuwe bumper hoor :)
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
bardos
3rd Gear member

arnoud. schreef: Als iemand mij van achteren aanrijdt mag ie gewoon dokken voor een nieuwe bumper hoor :)
Een briefje onder je ruitenwisser is niet meer gebruikelijk in dit land, Arnoud!
Wij zijn door (vooral) schade en (minder) schande wijzer geworden en hebben hem bijna permanent erachter zitten.
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
williewortel
2nd Gear member

Right, als er iemand op de trekhaak klapt loop je een reele kans op onderhuidse tructurele schade. Trekhaak is gemaakt om een starre verbinding met de auto te vormen. Geeft een klap dus 1:1 door aan de auto. Een goede klap en je vraagt je af waarom de deuren zo slecht sluiten. Bumpers zijn gemaakt om een kalp op te vangen trekhaak niet. Bumper is eenvoudig vervangbaar en is goedkoper als een chassis richten. Onzichtbaar wil niet zeggen geen schade. Onzichtbaar is vaak op het eerste oog (de lichte aanrijdingen daargelaten).
Je kunt je afvragen wat er gebeurd zou zijn zonder trekhaak ij een lichte aanrijding, wellicht geen van beide schade?
S80 2009 2.5T Summum
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”