Benzine lek tijdens tanken XC70

Plaats reactie
Stresskip
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.08.2013 - 20:50

Beste,

Sinds enige tijd lekt er benzine onder de auto tijdens tanken. Als ik klaar ben tanken stop het lekken.
Ik heb onder de wagen gekeken en zie een klein scheurtje in de vulpijp die naar de benzinetank gaat.
Deze pijp moet dus vernieuwd worden, dit lijkt een hele uitdaging omdat je er niet bij kan.
Er zit een groot hitteschild boven de uitlaatdempers L&R die op z'n beurt weer weg moet om toegang te krijgen tot de vulpijp. Dit schild zou eerst verwijderd moet worden om enige toegang te krijgen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de vulpijp ? En kan dit hitteschild verwijdert worden zonder de uitlaat dempers te demonteren ?
Het betreft hier een XC70 3.2 4-wiel aandrijving en dubbele uitlaten. Bwj 2008

Graag advies,

Niek (Stresskip)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20935
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Advies? Heel snel laten herstellen.

Niet zelf gaan doen want het gaat hier om brandbare vloeistof. Als die vulpijp vervangen moet worden moet ook de benzine worden afgetapt en ik vraag mij af of een particulier daar de juiste gereedschappen voor heeft.

En dan is er nog een mogelijk brandgevaar.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27852
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gereedschap is denk ik het punt niet maar dit is wel iets dat snel opgelost moet worden.

Als de klemmen nog een beetje gangbaar zijn dan krijg je de eindsempers ook redelijk vlot los om het hitteschild goed te kunnen verwijderen.
Je zou eens kunnen kijken hoe ver je komt als je hem los haalt en probeert te draaien met de demper er nog aan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”