Heico spoorverbreders
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Let er in elk wel altijd op dat je hubcentrische spoorverbreders neemt, en niet degene die alle kracht op alleen de wielbouten zetten (heel gevaarlijk!). Heico spoorverbreders zijn kwalitatief heel goed, worden dacht ik door H&R geproduceerd.
- XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
de 20" 10spaaks(Et45.5) die ik op de foto hierboven eronder had, zijn 3.5mm meer naar buiten dan de 19" velgen van Volvo(ET42)
beide velgen hebben dezelfde breedte(8"), dus indien je dezelfde spacers gebruikt als ik(10mm) dan komt je wiel 3.5mm minder naar buiten dan de 20" op de foto, gebruik je 15mm per wiel, komen ze 1.5mm meer naar buiten(is volgens mij niet waarneembaar met het blote oog)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Hub steering zie ik staan bij Vparts.se, bedoel je dat?
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Hub steering zegt me niks, het moet gaan om 'hub centric', dus met een opstaande rand (centrering) op de naaf. Als je op afbeeldingen zoekt daarvan zie je gelijk wat wordt bedoeld.
- XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Ja die zien er ook zo uit als degene van H&R/Heico
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Ja precies, deze op de foto zijn idd hubcentrisch.
- XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Sarnelli
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19
Maar hoe zal het effect zijn met standaard inscription setup, zonder verlaagd onderstel?
Iemand ervaring?
Heb geen zin om me auto te verlagen en in te leveren op comfort.
Iemand ervaring?
Heb geen zin om me auto te verlagen en in te leveren op comfort.
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Volvo V40 T3 R-design 2019
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Op onderstaande V60 zijn ook spacers toegepast en zo lijkt heeft deze geen sportonderstel/verlaging;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1136
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik heb pas direct achter elkaar een T6 gereden en mijn eigen B4 verlaagd.
De T6 is voor een niet sportonderstel aan de stevige kant van het spectrum.
Bij normale redelijk goede wegen voel je weinig verschil. Wel op richels.
Het enige wat je merkt ik echt slecht asphalt, al valt dat mee een inch maat heeft daar veel meer effect op.
Je merkt het meeste verschil in snelle bochten, maar dat zal ook te maken hebben met de zwaardere hybrid.
Bij bv BMW en ook audi is het normale onderstel veel zachter (niet perse comfortabeler) het sportonderstel bij BMW is veel harder bij audi nagenoeg gelijk met Volvo , maar veel minder balans, eigenlijk geen. Of je moet onderstuur balans vinden.
De T6 is voor een niet sportonderstel aan de stevige kant van het spectrum.
Bij normale redelijk goede wegen voel je weinig verschil. Wel op richels.
Het enige wat je merkt ik echt slecht asphalt, al valt dat mee een inch maat heeft daar veel meer effect op.
Je merkt het meeste verschil in snelle bochten, maar dat zal ook te maken hebben met de zwaardere hybrid.
Bij bv BMW en ook audi is het normale onderstel veel zachter (niet perse comfortabeler) het sportonderstel bij BMW is veel harder bij audi nagenoeg gelijk met Volvo , maar veel minder balans, eigenlijk geen. Of je moet onderstuur balans vinden.
-V60 B4 7dct R design wit
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29
De bouten die ik vorig jaar van Heico kreeg zijn gewoon 19mm.J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 18:29 Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
Wanneer je googled op dat S4 artikel nummer blijken het gewoon bouten van Eibach. Dezelfde bout is goedkoper te krijgen bij andere internet zaken. (Let op dat dit waarschijnlijk niet de juiste lengte is voor jouw spoorverbreder)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Kijk! Dat is anders dan de eerder genoemde H&R en staat rechts gewoon op het doosje. Zijn jouw spacers ook origineel van Eibach of weet je dat niet? Hoeveel mm zijn jouw spacers? Er vanuit gaande dat je langere bouten hebt, meer dan 10mm per spacer denk ik?MKLE schreef: ↑19.05.2024 - 19:43De bouten die ik vorig jaar van Heico kreeg zijn gewoon 19mm.J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 18:29 Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
IMG_8466.jpeg
Wanneer je googled op dat S4 artikel nummer blijken het gewoon bouten van Eibach. Dezelfde bout is goedkoper te krijgen bij andere internet zaken. (Let op dat dit waarschijnlijk niet de juiste lengte is voor jouw spoorverbreder)
Of zijn deze voor Heico velgen en heb je geen spacers?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 17.07.2023 - 10:29
De spacers heb ik van H&R, dus niet bij heico vandaan. Is ook gewoon top spul. Bij heico alleen de bouten besteld, omdat ik toen volgens mij nergens anders bouten kon vinden met een losse kraag zoals de OEM bouten. Ik heb achter 15mm, en voor 10mm spacers. Maar dat is niet perse voor de looks, maar noodzakelijk voor de ET50 velgen die eronder zitten. De 48mm bouten zijn voor de 15mm spacers, voor de 10mm spacers heb ik 45mm bouten.J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 20:10Kijk! Dat is anders dan de eerder genoemde H&R en staat rechts gewoon op het doosje. Zijn jouw spacers ook origineel van Eibach of weet je dat niet? Hoeveel mm zijn jouw spacers? Er vanuit gaande dat je langere bouten hebt, meer dan 10mm per spacer denk ik?MKLE schreef: ↑19.05.2024 - 19:43De bouten die ik vorig jaar van Heico kreeg zijn gewoon 19mm.J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 18:29 Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
IMG_8466.jpeg
Wanneer je googled op dat S4 artikel nummer blijken het gewoon bouten van Eibach. Dezelfde bout is goedkoper te krijgen bij andere internet zaken. (Let op dat dit waarschijnlijk niet de juiste lengte is voor jouw spoorverbreder)
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Heico gebruikt ook H&R spullen, dus wellicht is de spacer zelf wel van H&R en gebruiken ze de wielbouten van Eibach weer. Ja dat zal dan afwijken van standaard velgen lijkt me. Bij VParts zitten er 40mm wielbouten met SW 17mm bij de 10mm spacers;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Heb de 15mm spacers besteld bij Vparts, hoop dat er wel 19mm wielbouten bij zitten. Ze komen woensdag binnen.J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 20:30 Heico gebruikt ook H&R spullen, dus wellicht is de spacer zelf wel van H&R en gebruiken ze de wielbouten van Eibach weer. Ja dat zal dan afwijken van standaard velgen lijkt me. Bij VParts zitten er 40mm wielbouten met SW 17mm bij de 10mm spacers;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Ben zeer benieuwd!kistigun schreef: ↑20.05.2024 - 12:25Heb de 15mm spacers besteld bij Vparts, hoop dat er wel 19mm wielbouten bij zitten. Ze komen woensdag binnen.J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 20:30 Heico gebruikt ook H&R spullen, dus wellicht is de spacer zelf wel van H&R en gebruiken ze de wielbouten van Eibach weer. Ja dat zal dan afwijken van standaard velgen lijkt me. Bij VParts zitten er 40mm wielbouten met SW 17mm bij de 10mm spacers;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 20.02.2024 - 23:20
Gaat de auto anders rijden met spacers? In theorie zou je meer stabiliteit in bochten en fijner stuurgedrag mogen verwachten, klopt dat ook?