S60 van JeroenSpock

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

800 km verder zonder problemen. Ik doe nog een beetje voorzichtig, bang dat ik hem weer kapot maak haha.
Er was nog een hikje op lpg rond 2000 toeren en veel vermogen vragen, wat hij op benzine niet doet. Maar de laatste tijd niet echt meer vernomen.
De slangetjes van klepsmering naar inlaatspruitstuk moeten nog steeds even goed aangesloten worden, maar steeds geen tijd om in Assen bij de inbouwer langs te gaan.

Moet ook nog even alles van onderstel natrekken wat los is geweest. Er is een rammel/bonk die er eerder niet was.

Maar kleinigheidjes eigenlijk. Auto doet het verder wel goed.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
jroen81
2nd Gear member

JeroenSpock schreef:800 km verder zonder problemen. Ik doe nog een beetje voorzichtig, bang dat ik hem weer kapot maak haha.
Er was nog een hikje op lpg rond 2000 toeren en veel vermogen vragen, wat hij op benzine niet doet. Maar de laatste tijd niet echt meer vernomen.
De slangetjes van klepsmering naar inlaatspruitstuk moeten nog steeds even goed aangesloten worden, maar steeds geen tijd om in Assen bij de inbouwer langs te gaan.

Moet ook nog even alles van onderstel natrekken wat los is geweest. Er is een rammel/bonk die er eerder niet was.

Maar kleinigheidjes eigenlijk. Auto doet het verder wel goed.
Dat zijn goede berichten. Wat voor LPG installatie zit er in? Heb hier nog een diagnose/instel kabel voor Vialle liggen, mocht je die eens willen gebruiken dan mag dat gerust. Geeft wel mooi beeld over foutmeldingen, wat de injectoren doen en de pompdruk.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Vialle LPI zit hier in. Geen idee wat er aan in te stellen valt hoor maar altijd leuk om eens te zien. Moet daar speciale software bij?
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Slecht nieuws.
Auto is met aanhanger en 3 motoren naar Noorwegen gereden. Hier de motoren er af en lekker touren.
We rijden van huisje naar huisje, overal 2 of 3 overnachtingen en weer verder.
Nu onderweg van Rauland naar Skanavik, maar de S60 is er klaar mee, ik denk voorgoed.
Melding koelwater laag, maar voor ik hem kon bijvullen kookte de motor al.
Na een tijdje wat water erbij, maar het loopt net zo hard weer uit het kvs reservoir. Misschien zo een cilinder in? Ik zie aan de onderkant niets.
Ben bang dat de koppakking naar de kl0ten is want de motor strartte deze week ook al een paar keer vrij moeilijk. Doet me echt denken aan de compressie problemen van mijn vorige blok.

Deze motor ga ik ook niet starten nu.
We staan nu aan de 362 te wachten op pechhulp die de auto naar een garage brengt. Als ik het goed begreep is het zo, als hij niet binnen 48 uur gemaakt kan worden kunnen ze verder vervoer oid regelen. Maar ja, zaterdag middag, dus hopen dat ze vandaag nog een diagnose kunnen doen.
Reparatie zit er denk ik niet in, heb ik ook geen zin in. Ik krijg stress van deze S60 en hij moet weg.
Maar hoe krijg ik hem in NL? Dat hoort niet bij het pechhulp abonnement. En de motor trailer hangt er ook achter.

We kunnen een auto huren, met het hele circus naar huis rijden volgende week en in NL inleveren.
Auto ambulance uit NL laten komen voor de S60?

Iemand ideen?
Jiska
4th Gear member

Hoi Jeroen,
Wat vervelend man! Hoeveel pech kun je hebben..
auto ambulance zou ik niet laten komen vanuit NL. Is denk ik peperduur of heb ik dat mis? Ik zou denk ik een huurauto regelen en dan met het hele ‘circus’ naar huis rijden.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Die auto moet toch naar Nederland
lint
Geartronic member

Dat is minder goed nieuws. Huurauto regelen en dan met aanhanger met motoren naar huis is een goede optie.
Als de S60 echt kapot is kan je de auto daar niet verkopen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Malmö
2nd Gear member

JeroenSpock schreef: 22.06.2024 - 14:21 Die auto moet toch naar Nederland
Ik zou hem daar ter plekke een Fjord in rijden.
Opgeruimd staat netjes.
Jammer van al het geld en energie die je in deze bak hebt gestoken. Zoals ik je in het verleden schreef, ik had nooit aan die reparatie begonnen en het ding direct naar de sloop gebracht. Een Volvo is en blijft toch vooral een onbetrouwbare moneypit. Afijn, daar ben je nu zelf ook wel achter gekomen denk ik zo. Achteraf had ik dan dus wel de goede keuze gemaakt en mezelf veel geld en ellende bespaard.
Beter was het geweest om direct voor een betrouwbare Japanner te gaan. O jee, dat mag ik niet zeggen natuurlijk op dit forum en deze post zal dan zoals altijd ook wel weer gewist worden door 1 of andere moderator. In ieder geval had je wel een zorgeloze vakantie gehad en dat gun ik je wel na al die sleutel ellende met die S60.
Subaru bijvoorbeeld, daar zijn ze in Zweden en Noorwegen dol op. En dat is niet zonder reden. Zelfs de Zweden zelf zijn de problemen met hun Volvo's zat en gaan massaal voor betrouwbaar Japans.
Zo'n 4 x 4 Subaru trekt die aanhanger van je zonder problemen naar het Noorden en berg op berg af. No problemo. Probeer maar eens uit en je zal versteld staan van de betrouwbaarheid en comfort die zo'n ding biedt. Daarna keur je een Volvo geen blik meer waardig kan ik je verzekeren.
Hoop dat je wel lid bent van de ANWB nu. Die regelen wel een mooie nieuwe huurauto zodat je weer veilig thuis kan komen.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ja Stefan je kan wel iedere keer weer beginnen maar ik wil geen Japanner, gaat niet gebeuren.
Er staat 3 Japanners op de aanhanger en daar blijft het bij.

Ik wil weten hoe de S60 weer in NL komt.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Spijtig Jeroen.

Ik vraag mij af waarom die auto naar Nederland moet. Ik zou hem aanbieden bij een sloopbedrijf en ergens in N voor een prikkie een auto kopen om naar Nederland te rijden. Met de aanhanger natuurlijk mee.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Jiska
4th Gear member

Msuidgeest schreef: 22.06.2024 - 16:15 Spijtig Jeroen.

Ik vraag mij af waarom die auto naar Nederland moet. Ik zou hem aanbieden bij een sloopbedrijf en ergens in N voor een prikkie een auto kopen om naar Nederland te rijden. Met de aanhanger natuurlijk mee.
Dat is wel het beste denk ik

Huidige wagen:

Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Jiska
4th Gear member

Ik heb misschien een idee. Ze hebben vast in Noorwegen wel een auto verkoop website? Je kunt proberen om de s60 daar aan te bieden en te kijken of je hem zsm kan verkopen. Met het geld wat je er voor krijgt proberen voor een habbekrats een oude auto op de kop te tikken zodat je weer terug naar NL kan. Is dat een optie?

Huidige wagen:

Jiska
4th Gear member

Die S60 heeft zowat iedere optie die er destijds verkrijgbaar was. Er zal vast wel iemand zijn die hem wil overkopen

Huidige wagen:

volvo440special
5th Gear member

JeroenSpock schreef: 22.06.2024 - 15:45 Ik wil weten hoe de S60 weer in NL komt.
Je hebt toch een pechhulppakket? ANWB? Die repatriëren je auto gewoon als er niet binnen 48 uur een reparatie mogelijk is. Mocht de auto te laag zijn in dagwaarde, wel op eigen kosten.
Jiska
4th Gear member

Ja klopt. Wat is er eigenlijk precies stuk?
Het is waarschijnlijk nog wel gewoon te repareren. Hiervoor deed ie het wel toch?

Zou eerst kijken ze ergens plek hebben om hem na te kijken misschien te repareren. Anders zou ik (wat volvo440special al zegt) de ANWB bellen. En als die niks kunnen doen dan de auto naar NL proberen te krijgen met een autoambulance

Huidige wagen:

Urbexpeditie
7th Gear member

Dikke vette pech Jeroen. Erg jammer en vooral k#t voor jullie.
Malmö schreef: 22.06.2024 - 15:05
JeroenSpock schreef: 22.06.2024 - 14:21 Die auto moet toch naar Nederland
Subaru bijvoorbeeld, daar zijn ze in Zweden en Noorwegen dol op. En dat is niet zonder reden. Zelfs de Zweden zelf zijn de problemen met hun Volvo's zat en gaan massaal voor betrouwbaar Japans.
Klopt inderdaad wat je schrijft. De Zweden zijn sowieso massaal aan het overstappen naar Subaru en Toyota. Daarnaast veel dikke pick-up trucks.
En waarom denk je dat wij een Subaru Outback hebben gekocht? Omdat deze betrouwbaarder, luxer en goedkoper zijn dan Volvo. En kwaliteit heb je niks te klagen. In enkele opzichten scoren de Subaru en Toyota ook daarin hoger dan Volvo.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always retums to his past"
Fredhead
Geartronic member

Alleen heeft Jeroen daar op dit moment vrij weinig aan.
Overigens hier een Japanner die vanmiddag 130 kilometer van huis ook in storing sprong 🤷

ANWB lid of niet, ik zou die club benaderen.
Zij kunnen vast wel een transport regelen en je daar anders wel mee helpen vermoed ik.
Of je moet terug in Nederland een auto transporter gaan huren en hem zelf halen maar naast veel tijd vraag ik me af of je er veel goedkoper (zo niet duurder) mee uit bent.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Urbexpeditie
7th Gear member

fredhead schreef: 22.06.2024 - 19:04 Alleen heeft Jeroen daar op dit moment vrij weinig aan.
Overigens hier een Japanner die vanmiddag 130 kilometer van huis ook in storing sprong 🤷

ANWB lid of niet, ik zou die club benaderen.
Zij kunnen vast wel een transport regelen en je daar anders wel mee helpen vermoed ik.
Of je moet terug in Nederland een auto transporter gaan huren en hem zelf halen maar naast veel tijd vraag ik me af of je er veel goedkoper (zo niet duurder) mee uit bent.
ANWB hoeft je niet zoveel van te verwachten. Transport kan, maar dat is afhankelijk van de dagwaarde. Zijn de kosten hoger, dan gaat het feest niet door. Dat kon nog wel eens vies tegenvallen.
Wij hadden ooit pech met onze campervan. Zelfde verhaal mbt ANWB. Transportbedrijf gebeld in Nederland en voor €1400 stond deze twee weken later in Nederland.
Dus mocht je de S60 willen behouden, gaat je in iedergeval geld kosten.

Verkopen in Noorwegen is helemaal niet interessant. Je wordt hier in Scandinavië doodgegooid met dit soort auto's. Je krijgt er niks voor. Beetje sloperij betaalt je €200 als je mazzel hebt.
Een particuliere zal sowieso geen interesse tonen omdat het papierwerk + importkeuring meer kost dan het gros aanbod.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always retums to his past"
volvo440special
5th Gear member

Wat is er zo ingewikkeld dan? De ANWB haalt dat ding op en als de auto te laag in waarde zit, tik je het bedrag zelf af. Of je laat 'm daar in de pers slingeren. Heb je geen ANWB of pechhulp met goede voorwaarden: Zoiets valt te verwachten met een oude Volvo die al op instorten stond en een wereldreis met trailer erachter. Dus dan moet je helemaal zorgen dat je goed voorbereid op pad gaat. Dus dan wordt het zelf een transporteur betalen of nogmaals: ter plaatse laten slopen.

Die koplampen zijn nooit geen cent waard. Ik koop hier op de plaatselijke sloop, voor €60 een setje koplampen..
Fredhead
Geartronic member

[MODS BREAK]

Kunnen we klaar zijn met roeptoeteren?!?
Een ander automerk roepen of de 20e koplampen discussie gaat Jeroen op dit moment niet verder helpen tijdens zijn vakantie.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”