Volvo v50 2.4 2005 motor stuk ? Help

Geleverd vanaf 2003
Malmö
2nd Gear member

Jiska schreef: 12.06.2024 - 14:52
Malmö schreef: 12.06.2024 - 14:39
Jiska schreef: 12.06.2024 - 13:55 Over de 2.4 motor: mee eens.
Ik heb wel een stuk of 6 2.4 motoren gehad in mijn Volvo.

Of het nou een S80, S70, V70 classic of een v70n was: deze motor is onverwoestbaar. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Nogmaals, hoe verklaar je dan dat het bij Rima en andere sloperijen boordevol ligt met die dingen?
Er liggen soms auto's tussen met erg lage km.standen met op de voorruit het opschrift; Motor/Transmissie schade.
Hoe verklaar je dat dan als ze volgens jou zo goed zouden zijn?
En ja, zo'n motor komt in een enkel geval op hoge km.standen. Maar dan heeft de eigenaar wel een kapitaal moeten investeren om zo ver te komen.
Ze zijn zo goed omdat ze me nog nooit hebben laten staan.
Tot 2018 heb ik nooit goed onderhoud kunnen betalen aan mijn Volvo’s en heb ik alleen het “hoognodige” onderhoud kunnen doen. En alsnog hebben ze me nooit laten staan. Ze hadden allemaal boven de 4 ton gereden. Sommige zelfs 5. Een groot deel van de auto’s die daar liggen zijn schade auto’s, of het zijn slecht onderhouden Volvo’s waar niks aan is gedaan.

Tuurlijk belanden die op de sloop. Ze hebben ook onderdelen nodig. Een van mijn oude v70’s die ik niet zo goed kon onderhouden die belande bij hunterparts (32-sh-nj). Tegenwoordig onderhoud ik mijn auto’s goed. Een van mijn v70’s d5 heb ik 7 jaar gehad. Van 200.000 km naar 420.000 gereden. Het was niet de goedkoopste in onderhoud, maar hij bleef het doen. Weggedaan omdat ik de overstap wilde maken naar een benzine v70.
Precies dit soort oeverloos geroeptoeter dus. Waarbij je trouwens jezelf geweldig tegenspreekt. Je zegt zelf dat een van je Volvo's belandde bij Hunterparts. Even daarvoor zit je nog vrolijk te roeptoeteren dat ondanks weinig tot geen onderhoud geen enkele van je Volvo's je ooit heeft laten staan. Hoe belandde deze dan op de schroothoop?
Verder zie ik weinig tot geen carrosserie schade aan de vele Volvo's die bij Rima op de schroot staan. Daarentegen wel veel met op de voorruit het opschrift; transmissie/motorschade. Tja, hoe dan?
Wat ik dus schreef, iedereen kan wel zitten roeptoeteren dat zijn/haar Volvo ff de 5 ton aantikte met weinig onderhoud en kosten. Valt allemaal niets van te verifieren en bewijzen kunnen ze al helemaal niet aandragen. Kortom, allemaal loos geroeptoeter dus waar je als onwetende consument helemaal niets mee kan.

Als ik kijk naar mijn eigen S60 2.4. Die heeft er nu bijna 420tkm op staan wat ik een geweldige prestatie vind trouwens.
Maar als ik kijk naar wat ik de laatste 80tkm in het ding heb moeten investeren, foei zeg.
Complete onderstel is gereviseerd, draagarmen, schokbrekers, gebroken veren vervangen, stuurkogels binnenste en buitenste. Complete nieuwe uitlaat eronder. De vorige die er onder zat was een origineel Volvo en die zijn duur kan ik je vertellen. Die heeft het amper 180tkm vol gehouden en was nu alweer compleet doorgerot. Verder waren alle motorsteunen verrot en heb ze allemaal vervangen. Toen ik hem pas aanschafte ging het gasklephuis stuk. Dan ben je dus goed aan de beurt. 650 euro inclusief software, hoppa. En nu, 80tkm later staat het ding alweer op instorten en zorgt voor een onregelmatig stationair toerental het kloteding.
Kort na aanschaf ook mijn transmissie gespoeld bij MMTS in Oldenzaal. Kort daarna kreeg de transmissie rare kuren. Bonkte en aarzelde bij op en terug schakelen en was niet meer mee te rijden. Met heel veel mazzel en rustig rijden en uittesten op achterafweggetjes is dit later nog weer goed gekomen maar als ik de fora zo eens lees ben ik echt door het oog van de naald gekropen. Het gaat met dit spoelen vaker fout dan goed. Dat was dus alweer ff 400 euro door de plee gespoeld.
Momenteel staat de S60 alweer voor grote onkosten. Al geruime tijd hoor ik een raar woeshwoesh geluid in de opwarmfase. Schijnt de VVT poelie te zijn die moet worden vervangen. In combinatie met de distributie die dan ook moet worden vervangen wordt dat weer een rekening van ver over de 1000 euro. Zoals gezegd, dat gasklephuis staat ondertussen ook op instorten. Wordt weer 700 euro. Verder zit mijn carterventilatie er ook aan te komen en mijn startmotor is ook niet de meest frisse meer. Die is ook trouwens al eens vervangen bij de 2 ton zag ik laatst in het boekje. Tja, en dan mijn dynamo nog en het onderstel dat ook alweer rare geluiden begint te produceren bij vochtig weer. Ik laat het allemaal maar zo en zorg dat ik er binnen kort van af kom want kan door niet zo leuke omstandigheden een hele mooie zo goed als nieuwe auto overnemen.
Maar Volvo en probleemloos ? Die connectie zie ik dus even niet.
Jiska
4th Gear member

Deze belandde op de sloop, omdat er wat problemen aankwamen en hij weinig onderhoud heeft gehad. Geen enkele auto kan zonder onderhoud. Vanaf 2018 onderhoud ik mijn auto’s wel goed. En ja, Volvo’s zijn duur en er zijn zeker andere merken die vast ook goed zijn. Maar comfort en veiligheid? Die bieden ze. En de meeste rijden ook ontzettend lekker.

Zoveel problemen als jij hebt met je S60 die de 420t heeft aangetikt (knap trouwens) heb ik nooit gehad met een Volvo. Er liggen inderdaad veel Volvo’s die geen tot weinig carrosserie schade hebben, maar je weet de historie van die auto toch niet? Misschien hebben die wel in de kreukels gelegen en zijn ze door een beun opgeknapt en daardoor op de sloop beland.

En sommige hebben inderdaad motor schade of een ander probleem. Mijn v70 heeft een kapot stuurhuis.. ook duur, maar hij heeft ookal 330k kilometers op de klok.

Volvo is niet het beste merk en ze zijn niet goedkoop in onderhoud. Maar betrouwbaar bij goed onderhoud. Dat zijn ze. Overigens snap ik jouw argumenten wel met andere merken.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Malmö
2nd Gear member

volvo440special schreef: 12.06.2024 - 15:12 Ik denk dat hier over het hoofd wordt gezien dat de B5244S4/5 blokken specifiek voor de P1 zijn gebouwd. Deze kun je totaal niet vergelijken met de 2.4 uit een S60, S80 of V70 uit dezelfde tijd. Motor is smaller geworden, koelwater en oliekanalen zijn aangepast, zuigers en zuigerveren zijn anders, dubbele multiriem etc etc. Ik heb hier eerder mijn ervaringen met de S40 gedeeld, het grootste euvel aan die auto was de motor en de bak. Dus ik vrees dat Malmö toch wel een punt heeft dat deze blokken niet de geweldigste waren.
Tja, aan iedereen die mij niet gelooft.....ik zou zeggen, ga eens kijken bij Rima waar deze auto's bij bosjes op de schroot staan met motor en bakschades.
Dat is gewoon een feit en kan je met je eigen ogen waarnemen. En daar heb je meer aan dan wat oeverloos geroeptoeter van een paar merkblinde Volvo fanaten die sowieso alles door een roze bril zien wat hun merk Volvo betreft.
Inderdaad wat Volvo440special schreef, de 2.4 blokken in deze modellen verschillen aanmerkelijk qua constructie met de aloude 2.4 in de p2's. Ook zie je dat Ford al een enorme lepel in de pap had bij de doorontwikkeling van deze blokken waarbij de hand stevig op de knip werd gehouden door Ford. En dat kwam de betrouwbaarheid zeker niet ten goede zoals hier bewezen is.
Zoals gezegd, de tijden dat Volvo nog goede kwaliteit leverde zijn al lang voorbij. Die goede reputatie qua betrouwbaarheid stamt nog uit de periode waarin er modellen als de 240, 740/940 werden geproduceerd. Dat waren echt goede auto's. Vergelijk ook eens een 850 met een S60 en zet ze eens naast elkaar. Die gelegenheid had ik afgelopen maandag nog bij een occasion dealer in Emmen. Nou, dan zie je dus pas echt hoezeer een S60 achteruit is gegaan qua kwaliteit en afwerking in vergelijk met een 850. Ze stonden er naast elkaar dus kon mooi vergelijken. Maar wat een verschil zeg.
https://www.vanleeuwenemmen.nl/aanbod/v ... -38642586/
https://www.vanleeuwenemmen.nl/aanbod/v ... -38602218/
Jiska
4th Gear member

Maar wie zegt dat je niet gelijk hebt?
Ik ben het er helemaal mee eens dat volvo's ontzettend duur zijn in onderhoud. En dat de kwaliteit er de afgelopen jaren op achteruit is gegaan.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat het raar is dat er zoveel volvo's op de sloop liggen.
Omdat zoveel mensen deze auto's betrouwbaar vinden, denken ze ook gelijk dat je er weinig tot geen onderhoud aan kan geven. Dat is niet zo. En op deze manier slijten deze auto's hard. Of lang wachten met diversen olie's bijvullen. Ook heel slecht.
Niet iedere volvo is zo degelijk, maar iedere auto die daar ligt heeft zijn eigen verhaal.

Huidige wagen:

Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Jiska
4th Gear member

En de auto belandde niet door mij op de sloop. Ik heb hem van 2010 tot 2018 gereden en toen aan iemand anders verkocht. Die reed er nog zo'n 4 jaar mee door en toen belandde hij uiteindelijk op de sloop.

Dit is m https://hunterparts.nl/demontage-autos/ ... urcode-452
Jammer dat hij niet meer zo netjes eruit ziet als toen ik hem had. En er zitten andere wielen onder ;)

Maar goed, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Ik ben het grotendeels met je eens, maar niet met alles

Huidige wagen:

v70fanaat
1st Gear member

Malmö schreef: 12.06.2024 - 15:18
Jiska schreef: 12.06.2024 - 14:52
Malmö schreef: 12.06.2024 - 14:39 Nogmaals, hoe verklaar je dan dat het bij Rima en andere sloperijen boordevol ligt met die dingen?
Er liggen soms auto's tussen met erg lage km.standen met op de voorruit het opschrift; Motor/Transmissie schade.
Hoe verklaar je dat dan als ze volgens jou zo goed zouden zijn?
En ja, zo'n motor komt in een enkel geval op hoge km.standen. Maar dan heeft de eigenaar wel een kapitaal moeten investeren om zo ver te komen.
Ze zijn zo goed omdat ze me nog nooit hebben laten staan.
Tot 2018 heb ik nooit goed onderhoud kunnen betalen aan mijn Volvo’s en heb ik alleen het “hoognodige” onderhoud kunnen doen. En alsnog hebben ze me nooit laten staan. Ze hadden allemaal boven de 4 ton gereden. Sommige zelfs 5. Een groot deel van de auto’s die daar liggen zijn schade auto’s, of het zijn slecht onderhouden Volvo’s waar niks aan is gedaan.

Tuurlijk belanden die op de sloop. Ze hebben ook onderdelen nodig. Een van mijn oude v70’s die ik niet zo goed kon onderhouden die belande bij hunterparts (32-sh-nj). Tegenwoordig onderhoud ik mijn auto’s goed. Een van mijn v70’s d5 heb ik 7 jaar gehad. Van 200.000 km naar 420.000 gereden. Het was niet de goedkoopste in onderhoud, maar hij bleef het doen. Weggedaan omdat ik de overstap wilde maken naar een benzine v70.
Precies dit soort oeverloos geroeptoeter dus. Waarbij je trouwens jezelf geweldig tegenspreekt. Je zegt zelf dat een van je Volvo's belandde bij Hunterparts. Even daarvoor zit je nog vrolijk te roeptoeteren dat ondanks weinig tot geen onderhoud geen enkele van je Volvo's je ooit heeft laten staan. Hoe belandde deze dan op de schroothoop?
Verder zie ik weinig tot geen carrosserie schade aan de vele Volvo's die bij Rima op de schroot staan. Daarentegen wel veel met op de voorruit het opschrift; transmissie/motorschade. Tja, hoe dan?
Wat ik dus schreef, iedereen kan wel zitten roeptoeteren dat zijn/haar Volvo ff de 5 ton aantikte met weinig onderhoud en kosten. Valt allemaal niets van te verifieren en bewijzen kunnen ze al helemaal niet aandragen. Kortom, allemaal loos geroeptoeter dus waar je als onwetende consument helemaal niets mee kan.

Als ik kijk naar mijn eigen S60 2.4. Die heeft er nu bijna 420tkm op staan wat ik een geweldige prestatie vind trouwens.
Maar als ik kijk naar wat ik de laatste 80tkm in het ding heb moeten investeren, foei zeg.
Complete onderstel is gereviseerd, draagarmen, schokbrekers, gebroken veren vervangen, stuurkogels binnenste en buitenste. Complete nieuwe uitlaat eronder. De vorige die er onder zat was een origineel Volvo en die zijn duur kan ik je vertellen. Die heeft het amper 180tkm vol gehouden en was nu alweer compleet doorgerot. Verder waren alle motorsteunen verrot en heb ze allemaal vervangen. Toen ik hem pas aanschafte ging het gasklephuis stuk. Dan ben je dus goed aan de beurt. 650 euro inclusief software, hoppa. En nu, 80tkm later staat het ding alweer op instorten en zorgt voor een onregelmatig stationair toerental het kloteding.
Kort na aanschaf ook mijn transmissie gespoeld bij MMTS in Oldenzaal. Kort daarna kreeg de transmissie rare kuren. Bonkte en aarzelde bij op en terug schakelen en was niet meer mee te rijden. Met heel veel mazzel en rustig rijden en uittesten op achterafweggetjes is dit later nog weer goed gekomen maar als ik de fora zo eens lees ben ik echt door het oog van de naald gekropen. Het gaat met dit spoelen vaker fout dan goed. Dat was dus alweer ff 400 euro door de plee gespoeld.
Momenteel staat de S60 alweer voor grote onkosten. Al geruime tijd hoor ik een raar woeshwoesh geluid in de opwarmfase. Schijnt de VVT poelie te zijn die moet worden vervangen. In combinatie met de distributie die dan ook moet worden vervangen wordt dat weer een rekening van ver over de 1000 euro. Zoals gezegd, dat gasklephuis staat ondertussen ook op instorten. Wordt weer 700 euro. Verder zit mijn carterventilatie er ook aan te komen en mijn startmotor is ook niet de meest frisse meer. Die is ook trouwens al eens vervangen bij de 2 ton zag ik laatst in het boekje. Tja, en dan mijn dynamo nog en het onderstel dat ook alweer rare geluiden begint te produceren bij vochtig weer. Ik laat het allemaal maar zo en zorg dat ik er binnen kort van af kom want kan door niet zo leuke omstandigheden een hele mooie zo goed als nieuwe auto overnemen.
Maar Volvo en probleemloos ? Die connectie zie ik dus even niet.
Ben het met je eens, maar over de s60 niet. Wat vind je daar minder degelijk aan dan bij een 850? Vind dat de kwaliteit pas afnam juist vanaf de s60/v70.
Jiska schreef: 12.06.2024 - 15:43 Maar wie zegt dat je niet gelijk hebt?
Ik ben het er helemaal mee eens dat volvo's ontzettend duur zijn in onderhoud. En dat de kwaliteit er de afgelopen jaren op achteruit is gegaan.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat het raar is dat er zoveel volvo's op de sloop liggen.
Omdat zoveel mensen deze auto's betrouwbaar vinden, denken ze ook gelijk dat je er weinig tot geen onderhoud aan kan geven. Dat is niet zo. En op deze manier slijten deze auto's hard. Of lang wachten met diversen olie's bijvullen. Ook heel slecht.
Niet iedere volvo is zo degelijk, maar iedere auto die daar ligt heeft zijn eigen verhaal.
Ja dat klopt. Ieder auto heeft zijn eigen verhaal.
Jiska
4th Gear member

Nu even weer on-topic:

Jerrylin. Als ik jou was en je hebt het niet al te breed, dan zou ik wat Malmo zegt inderdaad gaan voor een ander merk.
Volvo's zijn fijne auto's maar heel duur in onderhoud. Het geval met de v50 is gewoon een kwestie van pech.
Een auto kopen is bijna altijd een kwestie van kop of munt. Ik heb weleens een auto (geen volvo) gekocht waarbij na aanschaf meteen 2000,- omkosten aan waren. En ook weleens een auto gekocht waarbij het jaren duurde voordat er onderhoud aan zat te komen.
Ik heb altijd volvo gereden, ook toen ik wat minder geld had. En als ik erop terug kijk was dat niet altijd de slimste keuze, aangezien ze duur zijn in onderhoud.

Huidige wagen:

Henry82
5th Gear member

Malmö schreef: 12.06.2024 - 15:18 En nu, 80tkm later staat het ding alweer op instorten en zorgt voor een onregelmatig stationair toerental het kloteding.
Ik zou hem inruilen voor iets japans ;)

Mooi woord trouwens, roeptoeteren
Life is what happens while you're busy making other plans
Jiska
4th Gear member

Henry82 schreef: 12.06.2024 - 16:14
Malmö schreef: 12.06.2024 - 15:18 En nu, 80tkm later staat het ding alweer op instorten en zorgt voor een onregelmatig stationair toerental het kloteding.
Ik zou hem inruilen voor iets japans ;)

Mooi woord trouwens, roeptoeteren
Haha roeptoeter is inderdaad een mooi woord.
Maar ik ben zelf echt geen roeptoeter hoor. Ik probeer alleen behulpzaam te zijn.
Ik ben het ook echt wel grotendeels met je eens Malmo, maar in 9 van de 10 gevallen zijn volvo's wel gewoon betrouwbaar.

Huidige wagen:

Emvee60
1st Gear member

Tegenover een slechte ervaring staan genoeg andere. Mijn V60 Twin Engine met nu 273000 km is sinds ik hem kocht in 2021 volkomen probleemloos. Nog nooit zo'n goeie en fijne auto gehad. Dat zegt beslist niet iedereen mij na. Je moet geluk hebben.
Jiska
4th Gear member

Emvee60 schreef: 12.06.2024 - 16:34 Tegenover een slechte ervaring staan genoeg andere. Mijn V60 Twin Engine met nu 273000 km is sinds ik hem kocht in 2021 volkomen probleemloos. Nog nooit zo'n goeie en fijne auto gehad. Dat zegt beslist niet iedereen mij na. Je moet geluk hebben.
Precies Emvee60, dat is het.
Een (tweedehans) auto kopen is 9 van de 10x gewoon geluk hebben. Sommige modelen / merken zijn betrouwbaarder dan de anderen, maar voor alle auto's geld dat het gewoon geluk hebben is

Huidige wagen:

JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Er zijn nou eenmaal veel van deze auto's gebouwd, en dat begon al 25 jaar geleden vergeet dat niet. Dan kunnen er inmiddels ook veel op de sloop liggen, met allerlei redenen...
Het zal mij ook jeuken. Ik vind de S60 gewoon een mooi gelijnde auto en ik geef hem de liefde die hij nodig heeft.
En ook de 30/40/50 is veel gebouwd, en loopt ook richting 20 jaar dus waar hebben we het over?

De V50 van TS had naar de sloop gemoeten, maar de verkoper wou er meer centen voor hebben en dat is gelukt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Fredhead
Geartronic member

Naast het feit dat ook Japanners wel eens garant staat voor serieuze problemen (helaas ook uit eigen ervaring) , net als de premium merken en zo kunnen we doorgaan.

Ik stel voor dat we weer terug gaan met de vragen van de topicstarter en kijken wat de verdere stappen gaan worden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Johan s60
6th Gear member

Die Malmö is ook wel een echte pechvogel, zoveel ellende met zijn Volvo, maar toch dat ding aanhouden, ik zeg hij doet het erom.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Malmö
2nd Gear member

Johan s60 schreef: 12.06.2024 - 18:54 Die Malmö is ook wel een echte pechvogel, zoveel ellende met zijn Volvo, maar toch dat ding aanhouden, ik zeg hij doet het erom.
Zo'n grote pechvogel ben ik niet hoor.
Ik houd hem enkel nog een paar maanden aan omdat ik dan een zo goed als nieuwe auto ga overnemen van een familielid.
Tot die tijd moet hij het nog ff doen. Begeeft ie het eerder, dan gaat ie rechtstreeks richting sloop.
Ik investeer er in ieder geval geen stuiver meer in.

[Mods edit] Je standpunt betreft Volvo is duidelijk, meer dan zelfs.
Lange klaagzang daarom ook derhalve verwijderd.

Nu graag weer ON-topic....
Laatst gewijzigd door Malmö op 12.06.2024 - 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
corsa_gsi
4th Gear member
Contacteer:

Malmö schreef: 12.06.2024 - 13:17 Een lpg auto zou ik ook laten staan zeker als je niet te veel km's rijdt. Gewoon meermaals bewezen dat lpg een motor geen goed doet. Daarbij, ook aan een lpg installatie heb je weer dure onkosten en je betaalt weer een klap meer qua mrb. Gewoon een benzine kiezen, dat is het beste als je geen groot budget hebt.
Ik lees hier toch weer een paar aannames en gedachten kronkels over LPG.
LPG is al voordeliger vanaf 15000 km per jaar bij een nieuwe installatie (inbouw in bestaande auto).
Zit de installatie er al in bij aankoop dan is het zelfs veel eerder voordeliger.

Persoonlijk heb ik nu al diverse LPG auto's gehad of in het bezit, maar aan de LPG installatie weinig tot nooit iets hoeven vervangen.
Ja bij Prins installaties de filters 1 keer in de 3 jaar ongeveer.
Ook heb je t.o.v. dezelfde KM's op benzine geen andere extra onderhoudskosten.

LPG niet goed voor je motor?
Vergelijk de olie maar is bij een zelfde benzine auto tov LPG bij even veel KM's, dan is die bij een LPG auto beduidend schoner.
Ook inlaatspruitstukken etc. zijn beduidend schoner na dezelfde afstand qua vervuiling.

En dan het feit dat je iets meer MRB (wegenbelasting) betaald per maan en geen klap zoals hierboven wordt beschreven.
Dat verschil heb je na 1 keer tanken al terug verdiend aan de liter prijs (€ 2 E10 tov € 0,70 LPG).

Ja je hebt een iets hoger verbruik op LPG dan op E10, maar dat is verwaarloosbaar tegenwoordig bij een goede nieuwe installatie (Prins VSI 2).
Zelf rijdt ik met de V50 T5 op E10 1 op 12 en op LPG 1 op 9,5.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Jiska
4th Gear member

Jerrylin heb je ondertussen al een oplossing gevonden?
Ben benieuwd of de eigenaar nog steeds niks van zich heeft laten horen, of dat hij eindelijk je tegemoet is gekomen (waarschijnlijk niet). Maar je weet het nooit he :)

Huidige wagen:

Jerrylin
2nd Gear member

Beste leden,

Tegen advies in heb ik toch besloten ook als hobby/leerproces de bestaande motor te gaan reviseren

Ik denk namelijk dat als ik de cilinderkop verwijder schoonmaak koppaking vervang alle 20 in en uilaat kleppen na loop en o ringetjes vervang. De boel weer innelkaar zet de motor toch weer zou moeten kunnen lopen.

Wat denken jullie? Of zou het nog dieper als de kop kunnen gaan zitten?
Jiska
4th Gear member

Je had hem toch op marktplaats gezet? Tenminste, deze advertentie zag ik voorbij komen: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd

Ik zou de bestaande motor echt niet gaan reviseren. Dit gaat je echt meer geld kosten dan dat de auto waard is. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar stel je hebt al die onderdelen vervangen en er blijkt nog iets groters aan de hand te zijn? Of je loopt binnen een mum van tijd tegen een ander probleem aan? Dan kom je van een koude kermis thuis. Zo zonde om er dan zoveel tijd, moeite en geld in te steken.

Huidige wagen:

Jerrylin
2nd Gear member

Klopt maar krijg er zo weinig voor terug, dat ik dacht laat ik eens een poging wagen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”