Dat is ook een grote teleurstelling. Dezelfde nacht heeft de politie wel aan zijn huis gestaan maar of hij was er niet of hij deed niet open. Omdat hij er vandoor is gegaan heb ik aangifte moeten doen. De volgende dag werd ik eind van de dag gebeld door de politie, de dader had zich gemeld, en omdat dit binnen 24 uur was komt de aanklacht te vervallen. Echt bizar, lekker zijn roes uitgeslapen en dan melden, en dan zonder iets ermee weg komen!BraboFrits schreef: ↑07.06.2024 - 14:24 Balen hoor, en triest dat de veroorzaker er vandoor is gegaan, hij/zij zal wel iets te verbergen hebben gehad. Schijnt tegenwoordig helemaal normaal te zijn, ik hoop dat politie/justitie die persoon flink te grazen neemt. Alhoewel ik per dag minder vertrouwen heb in de rechtspraak...
Maar goed, geluk bij een ongeluk dat je zelf niet in de auto zat. Veel succes en hopelijk wordt alles goed opgelost...
Volvo XC40 aangereden
-
- Starter
-
- Starter
Die discussie loopt nu ook de hersteller heeft aangegeven alleen de kapotte band te mogen vervangen. Ik heb gezegd dat ik dat niet accepteert.fredhead schreef: ↑06.06.2024 - 21:37 Dat kan zeker maar de schade aan de automaatbak is op dit moment niet onderzocht.
Ik durf er wel op in te zetten dat je vroeg of laat ellende gaat krijgen door deze klap en vind het bedrag net als de anderen wel erg laag.
Overigens je vraag over de band: ik zou zeker bedingen dat ze beide banden vervangen en dan wel voor minimaal hetzelfde als nu onder de auto zit en geen genoegen nemen met een of ander goedkoop B of C merk.
In overleg met mijn eigen dealer (doet geen schade herstel) heb ik een lijstje met twijfels naar de verzekering gestuurd met het verzoek dit op te nemen in het dossier. Dus ook al jullie opmerkingen over de automaat, ophanging, 2 banden vervangen, met de opmerking dat als ik ooit hier problemen mee krijg dit op dezelfde schade wil verhalen.
Het is nu een beetje een black box wat ze gaan herstellen. Ik zal na herstel een specificatie vragen en als dit dan heel beperkt is dan ga ik hem na herstel naar mijn eigen dealer brengen en dan door hun helemaal na laten kijken.
Wat mij verder nog verbaasd is dat ik via de app wel zie dat er wat gebeurd (deur staat open e.d.) maar volgens de locatie staat hij nog steeds bij mij thuis. Kan dat kloppen? Gaat hij pas zijn locatie aanpassen als hij rijd? Of heeft de GPS ook een tik gehad?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hij is afgevoerd met een berger denk ik? En dan is de auto uit.
Vervolgens rollen ze hem bij de schade hersteller naar binnen in een metalen/blikken loods waar GPS geen ontvangst heeft.
Vervolgens rollen ze hem bij de schade hersteller naar binnen in een metalen/blikken loods waar GPS geen ontvangst heeft.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
In dit geval gaat het om een verhaalschade.
De gedupeerde eigenaar van de auto bepaalt zelf waar hij de auto wil laten herstellen.
De verzekeraar van de veroorzaker draait op voor de schade. Deze verzekeraar zal mogelijk een expert sturen.
In dat geval heb je niets te maken met voorkeuren van de verzekeraar wat het bedrijf betreft dat de schade vaststelt en herstelt.
Ben je het als gedupeerde niet eens met de schade afwikkeling dan mag je op kosten van de aansprakelijke verzekeraar een tegen expertise laten doen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- Starter
Even een update. Ik heb gisteren de auto opgehaald. Thuis eens goed onder de auto gekeken en daar zag ik gelijk nog een scheur in de een plastic bodemplaat. Gelijk de hersteller gebeld en die ging een nieuwe bestellen, dinsdag mag ik hem weer langsbrengen. Een ritje later hoorde ik een zachte bonk als ik remde (rechts achter waar de aanrijding geweest is). Toen nogmaals eens goed gekeken naar het andere herstelde werk, en daar viel me op dat het plaatwerk (of hoe dat heet) niet helemaal netjes aan sloot, ook een stuk kunststof sluit niet netjes aan. Toen ik op de achterbank keek viel me op dat de afdekkap van de isofix scheef zat en de dopjes van de ventilator er af waren. Dat moet door de impact van de botsing zijn geweest. Ik ben gelijk terug gereden naar de hersteller. Het gebonk werd alleen maar erger. Eind van het verhaal, ik moest hem daar achter laten en heb weer een leen auto. Het voelde ook niet meer goed om door te rijden.
Ik wil nu een contra expert ernaar laten kijken. Heeft iemand goede ervaring met een bedrijf die dit kan doen?
Ik wil nu een contra expert ernaar laten kijken. Heeft iemand goede ervaring met een bedrijf die dit kan doen?
-
- 4th Gear member
Zoals hier al vermoed die auto heeft een flinke klap gekregen ,vanuit stil stand zo'n eind verder met die botsing .
Zo te lezen is uw auto maar slecht gerepareerd en inderdaad tweede expertise laten doen ,kan je dealer daar geen advies in geven ?
Zo te lezen is uw auto maar slecht gerepareerd en inderdaad tweede expertise laten doen ,kan je dealer daar geen advies in geven ?
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- Jiska
- 4th Gear member
Zou inderdaad een schade expert erna laten kijken. De klap moet hard zijn geweest
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
Optie om de auto naar de dealer te brengen en eens door een monteur na te laten lopen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
Met stijgende verbazing zit ik dit draadje te lezen. Intelligent ben ik niet, met mijn 6 klasjes 3-centenschool, maar zelfs een onbenul als ik kan beredeneren dat een object van 1500kg, wat vanuit stilstand 7 meter naar voren wordt gekatapulteerd, een enorme impact te verduren heeft gekregen.
Verder verbaas ik me over het feit dat de verzekeraar de dienst meent uit te maken. Het is UW auto! Het is NIET uw schuld... U bent de eisende partij! U maakt de dienst uit...
Zijn die lui helemaal belatafeld?
Enkel genoegen nemen met een onberispelijke auto, en anders een soortgelijke (zelfde bouwjaar en kilometrage) terug eisen.
Verder verbaas ik me over het feit dat de verzekeraar de dienst meent uit te maken. Het is UW auto! Het is NIET uw schuld... U bent de eisende partij! U maakt de dienst uit...
Zijn die lui helemaal belatafeld?
Enkel genoegen nemen met een onberispelijke auto, en anders een soortgelijke (zelfde bouwjaar en kilometrage) terug eisen.