S60 van JeroenSpock
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Zeker slim om het zekere voor het onzekere te nemen! Fijn dat hij het verder gewoon doet
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Dan heb jij dus geen verstand van auto's want dat had die Escort niet.Msuidgeest schreef: ↑25.06.2024 - 14:52 En die Escort had waarschijnlijk een visco-fan die altijd meedraaide.
Je kan het wel degelijk vergelijken. Die Escort had ook geen 2.5t motor met over de 200pk maar slechts 73pk.maartjinski schreef: ↑25.06.2024 - 14:00 En daarbij weegt een Escort 1.4 nog geen 900kg leeg, dat kan je niet vergelijken met een S60.
Als alles goed werkt aan die S60 dan zou die 2.5t motor een makkie moeten hebben aan de 1500kg van die S60.
Die S60 heeft bijna 4x zoveel vermogen als die Escort maar weegt nog geen 2 x zoveel en is daarmee dus ruimschoots in het voordeel en heeft veel meer pk's per kilo dan die Escort destijds.
Conclusie; de S60 is dus ruimschoots in het voordeel qua vermogen en zou met het grootste gemak van de wereld die heuvel op moeten trekken.
Dat doet ie niet dus mankeert er wel degelijk iets aan.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Jeroentje word goed geholpen.....
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27267
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daar gaat het sommigen hier niet om Tom en als er in wordt gegrepen is het ineens Noord Korea hier...
U bent een wandelende auto encyclopedie?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Klopt gaat meer over Mamö en z’n Japanners dan over Jeroen zijn S60
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Exact de reden waarom mijn bijdrages de laatste maanden minimaal zijn..
Als ik facebook wil dan neem ik daar een account, Wanneer je alles van het forum dondert wat niet met Volvo te maken heeft dan was het ineens een kale boel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
100% eens met Diesel01
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27267
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Gaat in dit geval om bijdrages die onder andere Jeroen geen steek verder helpen en de toon waarop.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Als ik met een troll wil kletsen dan ga ik wel met Dora op pad
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21285
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Voor iemand die elke 6 weken sinds aanmelden een bericht plaatst is zijn kennis wel enorm te noemen ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Eerlijk gezegd vind ik het verhaal van Malmö helemaal zo gek niet. Sinds wanneer moet de verwarming op standje sauna? Het is notabene een trailer met nog maar één motor. Er trekken zomers auto's met soms wel 1000kg zwaardere caravans de bergen in, gewoon met de airco op vrieskist aan, dan is het dus ook nog veel warmer dan nu. Tevens een kwestie van schakelen/automaat juist bedienen. We hebben tegenwoordig elektrische fans, soms zelfs speciaal gescheiden fans, voor radiateur en condensor. Dat heeft niks met een visco fan te maken. Het feit dat de auto met deze last en buitentemperatuur al een hittende hond wordt, is een teken van een groter onderliggend probleem. Dat zo'n opmerking hier tegen het zere been is, is op z'n zachtst gezegd: 'apart'.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Er zit grotendeels koelwater in, aangevuld met water een paar dagen terug. Het is nog steeds groen van kleur.
Ik wil nu geen risico nemen vandaar dat ik de warmte er uit trek, en dat werkt goed.
Trailer met motor zitten samen op zo'n 650 kg. Daarnaast ook aardig volgepakte auto. Niet zo bijzonder inderdaad, maar we komen best serieuze wegen omhoog tegen hier. Of tunnels van 14 km met 7% omlaag en omhoog.
Dus waarom dan het uiterste opzoeken?
Koelwater blijft nu trouwens mooi op niveau. Het was blijkbaar toch een slangklem die ik bij de motorswap niet goed aangedraaid had.
Had de beste Japanner kunnen overkomen.
Oh en met de CFE kan ik nu wel de exacte temperaturen zien, en ook de turbodruk is rete handig ondat je dan weet hoe hard de motor werkt en daarbij de versnelling kan kiezen.
Ik wil nu geen risico nemen vandaar dat ik de warmte er uit trek, en dat werkt goed.
Trailer met motor zitten samen op zo'n 650 kg. Daarnaast ook aardig volgepakte auto. Niet zo bijzonder inderdaad, maar we komen best serieuze wegen omhoog tegen hier. Of tunnels van 14 km met 7% omlaag en omhoog.
Dus waarom dan het uiterste opzoeken?
Koelwater blijft nu trouwens mooi op niveau. Het was blijkbaar toch een slangklem die ik bij de motorswap niet goed aangedraaid had.
Had de beste Japanner kunnen overkomen.
Oh en met de CFE kan ik nu wel de exacte temperaturen zien, en ook de turbodruk is rete handig ondat je dan weet hoe hard de motor werkt en daarbij de versnelling kan kiezen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8227
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ook echt een waardevolle bijdrage....
Weer een beetje vertrouwen krijgen en je hobbelt straks weer rond.JeroenSpock schreef: ↑25.06.2024 - 19:14 Er zit grotendeels koelwater in, aangevuld met water een paar dagen terug. Het is nog steeds groen van kleur.
Ik wil nu geen risico nemen vandaar dat ik de warmte er uit trek, en dat werkt goed.
Dus waarom dan het uiterste opzoeken?
Btw, ik snap best dat je ook eerst zekerheid wilt dat er verder geen gekke dingen gaan gebeuren. Dan kom je in iedergeval met de Volvo weer thuis. Zoek je de grens op, sta je straks alsnog ver van huis met gezeik.
Ik had een soort gelijke situatie ervaren en om er zeker van de zijn dat de motor voldoende koeling kreeg had ik een draad getrokken naar de fan zodat deze continu draaide. En als ik stopte trok ik het stekkertje weer los.
Dan hoefde de kachel niet aan. Zit toch een stuk relaxer.
En mocht in jou geval de temperatuur van de motor toch te hoog oplopen, kan je de kachel alsnog aanzetten.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Exact mijn punt, don’t feed the trolls.
Overal waar str.nt de ventilator raakt……..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21285
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Aan de reactie van Jeroen zelf te lezen lijkt het toch best goed te gaan met de automotor.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ja zeker! In plaats van Malmeö of hoe die gast ook heet die een beetje gaat twijfelen aan zijn werkzaamheden en gaat zeggen dat ten onrechte iedereen het knap vond op het v70 forum. Echt triest.. gelukkig zitten er ook heel veel fijne behulpzame mensen op dit forum zoals de rest die op dit topic te vinden isMsuidgeest schreef: ↑25.06.2024 - 20:31 Aan de reactie van Jeroen zelf te lezen lijkt het toch best goed te gaan met de automotor.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ja klopt Mark, S60 rijdt nu weer zoals het hoort. Maar pas thuis ga ik hem weer goed aan de tand voelen op mijn woon-werk traject want daarvan weet ik precies hoe hij reageert bij alle bochten en drempels en noem maar op.Msuidgeest schreef: ↑25.06.2024 - 20:31 Aan de reactie van Jeroen zelf te lezen lijkt het toch best goed te gaan met de automotor.
Mocht er nog een serieus probleem zijn ga ik dat gewoon in orde maken en dan verkopen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Ja heel apart dat men zich tegen het zere been getrapt voelt.volvo440special schreef: ↑25.06.2024 - 18:58 Eerlijk gezegd vind ik het verhaal van Malmö helemaal zo gek niet. Sinds wanneer moet de verwarming op standje sauna? Het is notabene een trailer met nog maar één motor. Er trekken zomers auto's met soms wel 1000kg zwaardere caravans de bergen in, gewoon met de airco op vrieskist aan, dan is het dus ook nog veel warmer dan nu. Tevens een kwestie van schakelen/automaat juist bedienen. We hebben tegenwoordig elektrische fans, soms zelfs speciaal gescheiden fans, voor radiateur en condensor. Dat heeft niks met een visco fan te maken. Het feit dat de auto met deze last en buitentemperatuur al een hittende hond wordt, is een teken van een groter onderliggend probleem. Dat zo'n opmerking hier tegen het zere been is, is op z'n zachtst gezegd: 'apart'.
Ik snap dat ook niet met al die positieve behulpzame opmerkingen na aanleiding van zelf gemaakte verkeerde aannames.
Heerlijk vol blijven houden nadat al meerdere malen is uitgelegd wat er daadwerkelijk aan de hand is, dat laat karakter zien
Elkaar onderuit schoppen op moeilijke momenten is absoluut waarvoor ik hier ben, smullen om te lezen hoor!
Even serieus, graag op een volwassen toon verder of ik klik simpelweg in profiel op "vijand" en het forum blokkeert automatisch alle berichten van desbetreffend persoon.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Sorry voor de vervuiling
van je topic Jeroen.

Ik ben heel benieuwd wat je wel of niet zal opvallen later tijdens de thuiswedstrijden.
Wat fijn dat ie gewoon op niveau blijft nu.JeroenSpock schreef: ↑25.06.2024 - 22:16Ja klopt Mark, S60 rijdt nu weer zoals het hoort. Maar pas thuis ga ik hem weer goed aan de tand voelen op mijn woon-werk traject want daarvan weet ik precies hoe hij reageert bij alle bochten en drempels en noem maar op.Msuidgeest schreef: ↑25.06.2024 - 20:31 Aan de reactie van Jeroen zelf te lezen lijkt het toch best goed te gaan met de automotor.
Mocht er nog een serieus probleem zijn ga ik dat gewoon in orde maken en dan verkopen.
Ik ben heel benieuwd wat je wel of niet zal opvallen later tijdens de thuiswedstrijden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Maarten, je mag me blokkeren, dat is aan jouw de keuze. Maar om even inhoudelijk in te gaan op je post: als er op standje sauna gereden wordt, is dat nog geen teken dat het nu zo goed gaat. Zodra de klimaatregeling op de normale stand staat én het koelsysteem weet de motor op bedrijfstemperatuur te krijgen en houden, weten we of het nu daadwerkelijk goed werkt. Nu de slingers uithangen is te vroeg.maartjinski schreef: ↑26.06.2024 - 09:36 Ja heel apart dat men zich tegen het zere been getrapt voelt.
Ik snap dat ook niet met al die positieve behulpzame opmerkingen na aanleiding van zelf gemaakte verkeerde aannames.
Heerlijk vol blijven houden nadat al meerdere malen is uitgelegd wat er daadwerkelijk aan de hand is, dat laat karakter zien
Elkaar onderuit schoppen op moeilijke momenten is absoluut waarvoor ik hier ben, smullen om te lezen hoor!
Even serieus, graag op een volwassen toon verder of ik klik simpelweg in profiel op "vijand" en het forum blokkeert automatisch alle berichten van desbetreffend persoon.
Overigens kun je me een troll noemen, maar na 15 jaar en bijna 800 berichten, vind ik mezelf geen troll. Het is niet dat ik om de 2 weken een nieuw account heb aangemaakt en hier nooit iemand geholpen heb.
Over dat stukje behulpzaam: toen Jeroen in de rats zat heb ik meermaals aangegeven hoe de auto in NL kon komen of anders ter plaatse achterlaten, als de auto echt klaar zou zijn. Toen werd er van een paar kanten beweerd dat de ANWB (of een ander pechhulppakket) niks gaat doen. Over behulpzaam gesproken dus. De ANWB gaat je ook bij een te lage dagwaarde helpen, je dient het transport enkel zelf te betalen. Ik betwijfel overigens of dit bij een S60 echt al te laag is.
En laten we eerlijk zijn, als je met een oudere auto, waar net flink aan gesleuteld is, met volle bepakking op een lange reis gaat, dan is het ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je met pech thuis kunt komen. Ofwel zorgen dat je goed verzekerd bent en goed laten voorlichten. Dat zie jij misschien als schoppen, maar ik zie dat als verantwoordelijk zijn en vooral als buschauffeur (ofwel beroepschauffeur met Code 95).