Klepsteelrubbers vervangen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
VolvoRobinH
Starter

Dag allemaal,
Ik ben sinds een half jaar trotste eigenaar van een XC90 2.5T AWD uit 2004. Deze heeft inmiddels 354.000 km aan ervaring.
Nu zijn er al behoorlijk wat zaken vernieuwd. Bij Erich zijn de DEM en CEM gereviseerd en de carterventilatie is vernieuwd. Hierbij is het carter er onder weg geweest.
Vacuum slangen zijn vervangen en heeft een nieuwe turbodruk slang gekregen.
Door te hoge uitstoot bij de APK heeft hij een carboclean gehad. Hiermee is hij nog maar net door de APK gekomen.

Probleem is dat hij nog rookt (blauwe rook) als we wat langer voor het stoplicht staan en wegrijden. Met afremmen van hoge snelheid/toeren doet hij dat verder niet.
Ook stinkt hij naar verbrande olie. Klepseal conditioner mocht niet helpen. Gebruikte olie is Castrol 0w30 (c3). Huidig olieverbruik rond de 1l op 1000km.

Nu willen we de klepseals laten vervangen, omdat ik denk dat gezien de km stand deze wel uitgehard zullen zijn.
Weten jullie een goed adres waar dit gedaan kan worden? Een beun is ook geen probleem. Het mooiste in de buurt van Twente/bij Enschede de grens over.

Heb al een offerte aangevraagd bij Volservice.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ik ben met de kop van mijn S60 2.5T naar een revisiebedrijf gegaan, 2 nieuwe kleppen, alle seals en pakkingen, gewoon de kop weer netjes zeg maar... 500-600 euro.
Zonder die kleppen iets goedkoper.
Beunhaas die het voor een ander doet zou ik zo niet weten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”