Ik ben benieuwd of iemand dit al ooit geprobeerd en gedaan heeft, maar voor mij zou het de eerste keer zijn.
Mijn S60, D5, 455K km's heeft nadat deze een grote beurt gehad heeft (remmen rondom, distributieriem, stuurpomp, dynamo, mulit-riem + spanners, nieuwe remklauwen achter, shim-vervanging airco pomp, airco onderhoud) opeens een aircopomp lager probleem (zoemt mee met het toerental vd motor). Dat komt natuurlijk altijd net na een airco onderhoud. Om niet opnieuw naar de airco-specialist te moeten heb ik het plan bedacht om dit airco lager te vervangen terwijl deze nog in de auto zit.
Dat gaat (mijn inziens) niet zonder de airco pomp los te halen met de 4 bouten (nadat de stuurbekrachtingspomp en dynamo ervoor al gedemonteerd zijn en dan de airco pomp omhoog te werken zodat er een poulie-trekker op kan. In theorie moet dat kunnen maar .... kan dat ook ? Heeft iemand dit al een keer gedaan ? Hoor het graag !
Magneetkoppeling Airco vervangen op de auto, kan dat?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb de pomp ook los gehad en voor de motor gelegd met de slangen er nog op.
Koelventilator was er uit, dynamo en stuurpomp.
Dan kan je de pomp iets naar rechts leggen (als je er voor staat rechts, richting stuur) en toen was er redelijk wat ruimte.
Maar moet de pomp niet beter ergens aan vast zitten zodat je kracht kan zetten en is de Poelietrekker niet te groot?
Zo nee, dan zou ik zeggen moet lukken.
Koelventilator was er uit, dynamo en stuurpomp.
Dan kan je de pomp iets naar rechts leggen (als je er voor staat rechts, richting stuur) en toen was er redelijk wat ruimte.
Maar moet de pomp niet beter ergens aan vast zitten zodat je kracht kan zetten en is de Poelietrekker niet te groot?
Zo nee, dan zou ik zeggen moet lukken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02.08.2024 - 11:18
Dat is zeer bruikbare informatie. Dank hiervoor. Weet je nog of je de pomp ook met de as schuin omhoog kon bewegen (dus dat je beter zicht hebt op de centrale moer en springveer nadien)JeroenSpock schreef: ↑02.08.2024 - 19:33 Ik heb de pomp ook los gehad en voor de motor gelegd met de slangen er nog op.
Koelventilator was er uit, dynamo en stuurpomp.
Dan kan je de pomp iets naar rechts leggen (als je er voor staat rechts, richting stuur) en toen was er redelijk wat ruimte.
Maar moet de pomp niet beter ergens aan vast zitten zodat je kracht kan zetten en is de Poelietrekker niet te groot?
Zo nee, dan zou ik zeggen moet lukken.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ja dat lukte wel. De slangen zijn flexibel maar eentje is niet heel lang.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi