Ter vervanging van mijn huidige wagen Jaguar Xf sportbrake 2.2D van 2014 ben ik aan het twijfelen tussen een V60 B4 mild hybride modeljaar 2025 of een BMW G21 320I LCi 2025. Beiden zijn Benzine motoren.
De wagen zou nieuwe gekocht worden bij de lokale Dealer.
Nu ben ik reeds enige tijd op zowel dit forum als op het BMW forum alles wat aan het volgen en ik meen te lezen dat er meer problemen gemeld worden over de Volvo dan over De BMW.
Ik ben ook met beide wagens uitgebreid gaan rijden en beide reden goed. De Volvo is voorwiel aandrijving en de vering leek me zachter waardoor deze meer helt in de bochten bij sneller bochtenwerk.
De grote bedenkingen zitten in het gebruik van sommige materialen bij de Volvo ( lijken kwetsbaarder ) en over het rolluikje in de middenconsole waarvan ik men twijfels heb of het de levensduur van de wagen haalt.
Verder de zwarte blinkende kunstof alom aanwezig was bij mij heel gevoelig voor strepen op alles wat ik aanraakte
Verder vond ik ook dat het zicht bij verandering van rijstrook beperkter was door de zijstijlen, ja ik kijk nog altijd over mijn schouder als ik op de snelweg van rijstrook verander.
van het Infotainment systeem lees ik ook niet al te beste verhalen, maar ik vond het tijdens het test rijden heel goed werken, ook de google assistent werkte heel goed, veel beter dan het BMW systeem.
Ik lees ook dat de Volvo best gevoelig is aan trillen door de banden bij hogere snelheden.
Wat zijn jullie ervaringen of ideeën kwa bouw kwaliteit en gebruikte materialen in de recentere Volvo's en dan met name de 2023-2024 modellen.
Hoe degelijk is de B4 mild hybride benzine motor en wat zijn jullie ervaringen met de 7-bak automaat.
De BMW heeft een ZF 8-bak automaat en ZF maakt goede automaten dat weet ik. Maar de bmw is in aankoop 5000€ meer dan de Volvo.
Meestal houd ik mijn wagens langer tijd bij en zitten ze na 10 jaar net over de 200K km.
Alvast bedankt voor het delen van jullie Kennis en ervaringen