MY22 S60 T8 Polestar Engineered acceleratie impressie

Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:31 In 2021 in McLaren 540C op het circuit gereden en dan krijg je alle geweld ook echt om je oren en dan daarna val je in een soort gat dat alles wat daarna komt als een Lupo 1.0 voelt hahaha. En dat het dan nog maar een basis McLaren is dan weet je dat waarmee je op de weg rijdt echt niets voorstelt
Alles is relatief ;) altijd baas boven baas :bandit:
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:38 Die S60 aso kon z'n auto niet eens even recht parkeren :P
De good old S60, met een oude en eerste D5 163pk, wat was dat een heerlijke machine, prachtige 5 cilinder sound, lekker koppel en een weldadig gevoel.
Heerlijke auto!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 18:28 Meten is weten :-D Wel met een goede performance meter en niet met je telefoon app.
Dan moet ik je teleurstellen. Ik ga daarvoor geen meetapparatuur aanschaffen :-) Ik neem mijn telraam wel mee.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10620
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mooie Volvo hoor.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Zeg Han, als jij het tankje van de Duutser volgooit en je doet er normaal mee, 1200km op een tank?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10620
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

diesel01 schreef: 15.08.2024 - 21:05 Zeg Han, als jij het tankje van de Duutser volgooit en je doet er normaal mee, 1200km op een tank?
Als ik normaal doe absoluut.

Laten we het Topic niet vervuilen door het over Duutsers te hebben……😉
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Vragen of de Zweden autobahnen voor ons willen aanleggen :P
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3950
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:18
raspaardje schreef: 15.08.2024 - 17:47 Kan het wel begrijpen hoor....:-)
Heel veel mensen rijden natuurlijk alleen in Duitsland wanneer half Nederland daar ook rijdt. Die hebben een wat vertroebeld beeld.

En mijn broer heeft een opgefokte M140i met +-420 pk, durf gemakkelijk te zeggen dat het lekkerder door Duitsland hard rijden is in de 440xD met 340 pk van mijn andere broer.
Maar is het deels ook niet beetje een snufje nostalgie en overbodigheid? Veel pks, diesels (of zelfs gas) en begrenzer? Je kunt ook voor een oude 850 T-5 400pk gaan haha.

Maar Volvo heeft ook wel degelijk onderzoek gedaan naar die limieten en dat het allemaal bijdraagt aan statistische verlaging van risico's. Kun je b.s. vinden of niet, maar ik denk dat Volvo zelf ook wel weet dat hun doorsnee bestuurders nog steeds wel onder het "oude en stoffige" vallen en het echt geen reet zal boeien haha.

Jullie argumentatie klinkt deels wel een klein beetje als wanneer mijn oudere oom op bezoek komt. Dan regent het "vroeger dit, vroeger dat, nostalgie hier en nostalgie daar" hahaha. Ik heb ook al zoveel Volvo diesels gereden. Ook met meer vermogen. En ja het is mooi cruisen, olie nooit vervangen etc, maar tijden veranderen ook. En als je er tegen in gaat dan maak je het jezelf over het algemeen alleen maar minder plezierig. Mijn overbuurman heeft ook een 2019 S60 (vgm B4 ofzo) en moest ook met alle geweld ICE zijn; "want dat hybride en elektrisch rijden is wel zo dom". Tja wat moet je daar op zeggen? Haha. Ik pak soms ook gewoon even voor de lol de oude C30 gewoon even voor leuke rally gevoel. En mis m'n laatste D5je soms ook nog wel uit nostalgie.
In dit geval gaat het juist niet op de hoeveelheid pk's, dat laat mijn voorbeeld dan ook zien (420 vs 340 pk); een diesel is gewoon erg lekker harder te rijden. Niet alleen voor het verbruik maar ook voor de rust. Echt tempo maken doe je niet door even heel hard te rijden (want dat houd je niet vol) maar door lang hard te rijden. Wanneer dat allemaal kan natuurlijk.

Vwb B4 vs PHEV of EV: als je van wat betrokkenheid houdt kan je idd beter een B4 kopen. Tenzij de PHEV/EV weer zo exotisch is gemaakt met een heel gaaf onderstel...;-)
Een normale T8 rijdt simpelweg niet sportief, een B4 zou sportiever kunnen rijden.

Dus nee, geen nostalgie, gewoon een mening gebaseerd op feiten...;-)
Laatst gewijzigd door raspaardje op 16.08.2024 - 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3950
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:35 Speciaal voor @raspaardje twee Italianen
Lekker hoor, ook lekker veel knopjes! :-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

raspaardje schreef: 16.08.2024 - 09:56
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:35 Speciaal voor @raspaardje twee Italianen
Lekker hoor, ook lekker veel knopjes! :-)
Haha ja die Lambo overtreft bijna Mercedes met z'n cockpit aan toeters en bellen :P Helaas wel heel heeel erg plastic allemaal. De Ferrari was iets beter, maar ook niet om over naar huis te schrijven. McLaren is totaal tegenovergestelde. Praktisch geen knop te vinden. Puur racen en gaan. Was trouwens ook by far voor een leek de leukste auto om in te rijden. McLaren houdt heel makkelijk bochten en is heel nimble en alles voelt alsof je letterlijk de wielen in het stuurt voelt. Lambo is net een tank. De Ferrari is echt heel moeilijk rijden. De instructeur zei ook dat de Ferrari het moeilijkst is; maar bij bemeestering de andere modellen er wel uitrijdt.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

raspaardje schreef: 16.08.2024 - 09:54
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:18
raspaardje schreef: 15.08.2024 - 17:47 Kan het wel begrijpen hoor....:-)
Heel veel mensen rijden natuurlijk alleen in Duitsland wanneer half Nederland daar ook rijdt. Die hebben een wat vertroebeld beeld.

En mijn broer heeft een opgefokte M140i met +-420 pk, durf gemakkelijk te zeggen dat het lekkerder door Duitsland hard rijden is in de 440xD met 340 pk van mijn andere broer.
Maar is het deels ook niet beetje een snufje nostalgie en overbodigheid? Veel pks, diesels (of zelfs gas) en begrenzer? Je kunt ook voor een oude 850 T-5 400pk gaan haha.

Maar Volvo heeft ook wel degelijk onderzoek gedaan naar die limieten en dat het allemaal bijdraagt aan statistische verlaging van risico's. Kun je b.s. vinden of niet, maar ik denk dat Volvo zelf ook wel weet dat hun doorsnee bestuurders nog steeds wel onder het "oude en stoffige" vallen en het echt geen reet zal boeien haha.

Jullie argumentatie klinkt deels wel een klein beetje als wanneer mijn oudere oom op bezoek komt. Dan regent het "vroeger dit, vroeger dat, nostalgie hier en nostalgie daar" hahaha. Ik heb ook al zoveel Volvo diesels gereden. Ook met meer vermogen. En ja het is mooi cruisen, olie nooit vervangen etc, maar tijden veranderen ook. En als je er tegen in gaat dan maak je het jezelf over het algemeen alleen maar minder plezierig. Mijn overbuurman heeft ook een 2019 S60 (vgm B4 ofzo) en moest ook met alle geweld ICE zijn; "want dat hybride en elektrisch rijden is wel zo dom". Tja wat moet je daar op zeggen? Haha. Ik pak soms ook gewoon even voor de lol de oude C30 gewoon even voor leuke rally gevoel. En mis m'n laatste D5je soms ook nog wel uit nostalgie.
In dit geval gaat het juist niet op de hoeveelheid pk's, dat laat mijn voorbeeld dan ook zien (420 vs 340 pk); een diesel is gewoon erg lekker harder te rijden. Niet alleen voor het verbruik maar ook voor de rust. Echt tempo maken doe je niet door even heel hard te rijden (want dat houd je niet vol) maar door lang hard te rijden. Wanneer dat allemaal kan natuurlijk.

Vwb B4 vs PHEV of EV: als je van wat betrokkenheid houdt kan je idd beter een B4 kopen. Tenzij de PHEV/EV weer zo exotisch is gemaakt met een heel gaaf onderstel...;-)
Een normale T8 rijdt simpelweg niet sportief, een B4 zou sportiever kunnen rijden.

Dus nee, geen nostalgie, gewoon een mening gebaseerd op feiten...;-)
Wintersport doen wij vaak 2e of 3e week januari, dan is iedereen weer thuis en dan is het heerlijk in de Alpen.
Overal zo door de liften en kilometers maken op de piste.
De snelweg is dan ook vrij en vertrek dan vaak om een uur of 7 in de ochtend, reizen dan met z'n 2e en stoppen net voor de middag voor lunch en tanken.
Rond een uur of 4 komen we dan aan in Fiss, checken in en brengen dan direct de spullen naar boven waar de uitrusting een wax/slijpbeurtje krijgt en skieschoenen in de locker van de skibahnen gaan.
Autobahn vaak tussen de 170/180 maar soms is het prettig om even weg te rijden uit een groep.
Een dagje shoppen doen we regelmatig in Bremen of Hamburg met die laatste heb je met 3.5uur sturen een overnachting nodig maar bremen is met 2.5uur prima op en neer te doen.
Voor mij zo lang het kan een diesel.
Mooi spul trouwens op de foto., ik woon niet ver van de TT baan af en zie ze weleens in de omgeving, ook heel veel onopvallende snelle Audi's en A klasse's op pad dan.
Van belang is wel dat er andere remblokken op komen, standaard remblokken vinden dit niet zo leuk.
Een paar keer stevig remmen en de Volvo maar ook Brembo blokken zijn aan het einde, ik heb sinds enige tijd Yellow stuff van EBC en die kunnen veel beter met de warmte om gaan en blijven een goed gevoel houden.
Nieuwe DOT4 van Ate met een hoger kookpunt doet de rest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 16.08.2024 - 09:54 Een normale T8 rijdt simpelweg niet sportief, een B4 zou sportiever kunnen rijden.
Denk dat geen enkele volvo echt sportief rijd (ligt ook aan je definitie wat je sportief vindt zoals gewicht, geen elektronisch stuur, geen voorwiel aandrijving, sper, etc) en Volvo hier ook niet de nadruk legt hierop.
T8 is meer een cruiser, waar je wat extra vermogen hebt met door-en tussen accelereren.
diesel01 schreef: 15.08.2024 - 21:05 Zeg Han, als jij het tankje van de Duutser volgooit en je doet er normaal mee, 1200km op een tank?
Is weer OT, ik weet het, met de Omega (ook duitser) met 100ltr gastank en 75 Benzine tank is het ooit gelukt 1649Km te rijden :-D Zou met volvo met zo'n lpg tank ook lukken.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”