raspaardje schreef: ↑16.08.2024 - 09:54
Erwin_002 schreef: ↑15.08.2024 - 18:18
raspaardje schreef: ↑15.08.2024 - 17:47
Kan het wel begrijpen hoor....

Heel veel mensen rijden natuurlijk alleen in Duitsland wanneer half Nederland daar ook rijdt. Die hebben een wat vertroebeld beeld.
En mijn broer heeft een opgefokte M140i met +-420 pk, durf gemakkelijk te zeggen dat het lekkerder door Duitsland hard rijden is in de 440xD met 340 pk van mijn andere broer.
Maar is het deels ook niet beetje een snufje nostalgie en overbodigheid? Veel pks, diesels (of zelfs gas) en begrenzer? Je kunt ook voor een oude 850 T-5 400pk gaan haha.
Maar Volvo heeft ook wel degelijk onderzoek gedaan naar die limieten en dat het allemaal bijdraagt aan statistische verlaging van risico's. Kun je b.s. vinden of niet, maar ik denk dat Volvo zelf ook wel weet dat hun doorsnee bestuurders nog steeds wel onder het "oude en stoffige" vallen en het echt geen reet zal boeien haha.
Jullie argumentatie klinkt deels wel een klein beetje als wanneer mijn oudere oom op bezoek komt. Dan regent het "vroeger dit, vroeger dat, nostalgie hier en nostalgie daar" hahaha. Ik heb ook al zoveel Volvo diesels gereden. Ook met meer vermogen. En ja het is mooi cruisen, olie nooit vervangen etc, maar tijden veranderen ook. En als je er tegen in gaat dan maak je het jezelf over het algemeen alleen maar minder plezierig. Mijn overbuurman heeft ook een 2019 S60 (vgm B4 ofzo) en moest ook met alle geweld ICE zijn; "want dat hybride en elektrisch rijden is wel zo dom". Tja wat moet je daar op zeggen? Haha. Ik pak soms ook gewoon even voor de lol de oude C30 gewoon even voor leuke rally gevoel. En mis m'n laatste D5je soms ook nog wel uit nostalgie.
In dit geval gaat het juist niet op de hoeveelheid pk's, dat laat mijn voorbeeld dan ook zien (420 vs 340 pk); een diesel is gewoon erg lekker harder te rijden. Niet alleen voor het verbruik maar ook voor de rust. Echt tempo maken doe je niet door even heel hard te rijden (want dat houd je niet vol) maar door lang hard te rijden. Wanneer dat allemaal kan natuurlijk.
Vwb B4 vs PHEV of EV: als je van wat betrokkenheid houdt kan je idd beter een B4 kopen. Tenzij de PHEV/EV weer zo exotisch is gemaakt met een heel gaaf onderstel...

Een normale T8 rijdt simpelweg niet sportief, een B4 zou sportiever kunnen rijden.
Dus nee, geen nostalgie, gewoon een mening gebaseerd op feiten...
Wintersport doen wij vaak 2e of 3e week januari, dan is iedereen weer thuis en dan is het heerlijk in de Alpen.
Overal zo door de liften en kilometers maken op de piste.
De snelweg is dan ook vrij en vertrek dan vaak om een uur of 7 in de ochtend, reizen dan met z'n 2e en stoppen net voor de middag voor lunch en tanken.
Rond een uur of 4 komen we dan aan in Fiss, checken in en brengen dan direct de spullen naar boven waar de uitrusting een wax/slijpbeurtje krijgt en skieschoenen in de locker van de skibahnen gaan.
Autobahn vaak tussen de 170/180 maar soms is het prettig om even weg te rijden uit een groep.
Een dagje shoppen doen we regelmatig in Bremen of Hamburg met die laatste heb je met 3.5uur sturen een overnachting nodig maar bremen is met 2.5uur prima op en neer te doen.
Voor mij zo lang het kan een diesel.
Mooi spul trouwens op de foto., ik woon niet ver van de TT baan af en zie ze weleens in de omgeving, ook heel veel onopvallende snelle Audi's en A klasse's op pad dan.
Van belang is wel dat er andere remblokken op komen, standaard remblokken vinden dit niet zo leuk.
Een paar keer stevig remmen en de Volvo maar ook Brembo blokken zijn aan het einde, ik heb sinds enige tijd Yellow stuff van EBC en die kunnen veel beter met de warmte om gaan en blijven een goed gevoel houden.
Nieuwe DOT4 van Ate met een hoger kookpunt doet de rest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.