ik bleef het zien, in november 2020, na ongeval met mijn v60 I feestlift, heb ik 2 weken rondgereden met een v70 met die optie, ik werd er horendol van, er waren 2 stockwagens(was dringend na totaalverlies) eentje in het pine grey(voorkeur)& voorruitverwarming en de zwarte(wou ik niet omwille van het altijd vuil uitzien)zonder voorruitverwarming, 3x raden met wat ik 3,5jaar heb rondgeredenJ33Bee schreef: ↑15.08.2024 - 14:31Nee daar erger je je zeker niet aan. Ik kom uit de Ford hoek, daar was het al een soort van standaard dus gewenning maar ook weer niet echt. Je ziet het met name in donker als tegenliggers je tegemoet komen. Dan zie je die draadjes wat meer weerkaatsen, maar nog steeds niet hinderend.EVO500 schreef: ↑15.08.2024 - 14:28Was volgens mij ook de reden. Ik zag toen ook wel dat het zichtbaar was als je erop lette in de showroom auto. Ik ging er toen vanuit dat dit met de tijd met gewoon rijden dit niet (meer) zou opvallen.
Maar erger je je daar nog steeds aan of is het alleen als je er specifiek naar wil kijken dat je het ziet? Kreeg het idee namelijk dat dit een stuk beter was weggewerkt als 10 jaar terug.
-
Ik heb wel HUD, maar eerlijk gezegd kijk ik er zelden op (of naar) terwijl mijn vrouw het altijd gebruikt. Is ook weer erg persoonlijk. Voor mij hoeft het niet perse in de toekomst.
V60 MY2025
- Philken
- 5th Gear member
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
-
- 2nd Gear member
Helemaal correct, MY 25 heeft de recharge branding alleen nog in gebruik bij de volledig electrische autos.J33Bee schreef: ↑16.08.2024 - 09:54 Zie zojuist een MY25 XC60 T8 waarbij de badge op de achterkant weer de traditionele T8 belettering kent. Is dat ook veranderd bij de MY25 V60? Heb er nog niet specifiek op gelet, maar er zijn hier mondjesmaat wel al MY25 PHEVs voorbij gekomen. Eens even verder zoeken![]()
Bij de onze stond er origineel ook los T6 met een "plugin hybrid awd" logo op.
Ik heb dat voor aflevering door de dealer laten verwijderen aangezien ik de achterkant een stuk strakker vind zonder logos.
Alleen Volvo staat er nog op, de rest is weg.
- 2025 Volvo V60 T6 Essential Edition - Onyx Black - Moritz Leder - Driver Assist - Climate - Park Assist
- 1999 Audi S4 Avant - 2.7 V6 Bi-Turbo - 450pk/600nm
- 1999 Audi S4 Sedan - 2.7 V6 Bi-Turbo - 360pk/560nm
- J33Bee
- 5th Gear member
Cool! Dan staat er waarschijnlijk ook geen recharge meer in de deurdorpel (alu strips).rogek schreef: ↑16.08.2024 - 14:04
Helemaal correct, MY 25 heeft de recharge branding alleen nog in gebruik bij de volledig electrische autos.
Ik heb dat voor aflevering door de dealer laten verwijderen aangezien ik de achterkant een stuk strakker vind zonder logos.
-
- 2nd Gear member
Ook dat is waar, er staat alleen "Volvo" nuJ33Bee schreef: ↑16.08.2024 - 14:11Cool! Dan staat er waarschijnlijk ook geen recharge meer in de deurdorpel (alu strips).rogek schreef: ↑16.08.2024 - 14:04
Helemaal correct, MY 25 heeft de recharge branding alleen nog in gebruik bij de volledig electrische autos.
- 2025 Volvo V60 T6 Essential Edition - Onyx Black - Moritz Leder - Driver Assist - Climate - Park Assist
- J33Bee
- 5th Gear member
Valt me weer iets kleins op. Bij een Plus uitvoering zie je de volgende afbeelding in de configurator (beige), maar bij het nappa leder open grid interieur zie ik bij een MY25 dat de middenarmsteun achter er anders uit ziet.
Het worden wel steeds minder vakjes zo icm een PHEV want ook de middensteun voor is volgens mij niet meer dan een bakje/laatje tov een Mild Hybrid interieur? Daar kon je tenminste nog iets in kwijt...
Het worden wel steeds minder vakjes zo icm een PHEV want ook de middensteun voor is volgens mij niet meer dan een bakje/laatje tov een Mild Hybrid interieur? Daar kon je tenminste nog iets in kwijt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bart
- 8th Gear member
Ik vond de ruimte onder de middenarmsteun prima in orde in de T6. Er is minder ruimte in de gehele middenconsole, maar ik vraag me altijd af wat mensen allemaal mee willen nemen
. Flesje water/bakje kauwgom past sowieso in de bekerhouders, de vakken in de deuren zijn ruim en het dashboardkastje ook.

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- J33Bee
- 5th Gear member
Ik kreeg laatst bij de dealer geen beweging in het bakje wat bovenin zit in de middenarmsteun bij een MY25. Ik meende dat die eruit kon, maar durfde niet harder te trekken.Bart schreef: ↑21.08.2024 - 09:04 Ik vond de ruimte onder de middenarmsteun prima in orde in de T6. Er is minder ruimte in de gehele middenconsole, maar ik vraag me altijd af wat mensen allemaal mee willen nemen. Flesje water/bakje kauwgom past sowieso in de bekerhouders, de vakken in de deuren zijn ruim en het dashboardkastje ook.
Verder niet echt eens met de praktische ruimte van een V60. Flesjes water passen zeer onhandig in de deuren. Bekerhouders zou je kunnen inzetten voor een potje kaugom maar dan moet het potje al niet te hoog zijn anders kan die schuif niet dicht. Dashboardkastje ligt vaak al vanalles in, maar geen levensmiddelen. Das gewoon standaard parkeerkaart, pasjes etc. Zelfs een zonnebril kun je standaard niet kwijt.
Nee, ik kan echt niet zeggen dat een V60 gericht is op praktische ruimte om lekker te reizen... Ja ik ben er aan gewend, maar in voorgaande auto's kon je een hele 6pack waterflesjes in de deuren kwijt, nu past met geluk een 2e flesje met proppen. Mooi groot vak in de middenconsole, zonnebrilhouder in de hemel enz is er allemaal niet bij.
- Bart
- 8th Gear member
Ik had het schuifje van de bekerhouder inderdaad niet dicht, want een grote pot kauwgom. Ik zit daar niet mee maar kan me voorstellen dat je hem dicht wil hebben. De zonnebril ging bij mij in het (gekochte) vakje op de plek van de handgreep boven de deur. In een VAG product met schuifdak vervallen die vakjes in het plafond ookJ33Bee schreef: ↑21.08.2024 - 09:12Ik kreeg laatst bij de dealer geen beweging in het bakje wat bovenin zit in de middenarmsteun bij een MY25. Ik meende dat die eruit kon, maar durfde niet harder te trekken.Bart schreef: ↑21.08.2024 - 09:04 Ik vond de ruimte onder de middenarmsteun prima in orde in de T6. Er is minder ruimte in de gehele middenconsole, maar ik vraag me altijd af wat mensen allemaal mee willen nemen. Flesje water/bakje kauwgom past sowieso in de bekerhouders, de vakken in de deuren zijn ruim en het dashboardkastje ook.
Verder niet echt eens met de praktische ruimte van een V60. Flesjes water passen zeer onhandig in de deuren. Bekerhouders zou je kunnen inzetten voor een potje kaugom maar dan moet het potje al niet te hoog zijn anders kan die schuif niet dicht. Dashboardkastje ligt vaak al vanalles in, maar geen levensmiddelen. Das gewoon standaard parkeerkaart, pasjes etc. Zelfs een zonnebril kun je standaard niet kwijt.
Nee, ik kan echt niet zeggen dat een V60 gericht is op praktische ruimte om lekker te reizen... Ja ik ben er aan gewend, maar in voorgaande auto's kon je een hele 6pack waterflesjes in de deuren kwijt, nu past met geluk een 2e flesje met proppen. Mooi groot vak in de middenconsole, zonnebrilhouder in de hemel enz is er allemaal niet bij.

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
- J33Bee
- 5th Gear member
Bij een Mondeo zat het bijvoorbeeld mooi in de lichtconsole voorin de hemel. Ideaal. Nu moet je zelfs (ja het is een klein bedrag) extra geld uitgeven voor een zonnebrilhouder. Die 6 flesjes zijn hier ook alleen een ding zodra we op autovakantie gaan, maar ik vind die vakken niet handig. Een enkele dopper krijg je er ook niet lekker in gezet (hence het uitsparinkje in de bodem is wel leuk gedaan...), waardoor deze regelmatig eruit valt of helemaal onderin weg schuift bij een leeg vak, als het 2e bekerhoudertje een kaugompotje bevatBart schreef: ↑21.08.2024 - 09:32
Ik had het schuifje van de bekerhouder inderdaad niet dicht, want een grote pot kauwgom. Ik zit daar niet mee maar kan me voorstellen dat je hem dicht wil hebben. De zonnebril ging bij mij in het (gekochte) vakje op de plek van de handgreep boven de deur. In een VAG product met schuifdak vervallen die vakjes in het plafond ook. En ik hoef geen 6 flesjes water mee in de deur
![]()

- Bart
- 8th Gear member
Die doppers zijn ook niet gemaakt voor de bekerhouders (te smal/hoog), wel vervelend dat ze niet lekker in de portiervakken passen. Ik drink eigenlijk bijna nooit in de auto (alleen op de lange rit eens koffie, en tijdens de vakantie komt er een flesje uit de koeltas) dus ervaar het niet als ergerlijk. Wil niet zeggen dat de V60 grossiert in aflegruimte, dat zeker niet 

- J33Bee
- 5th Gear member
@Bart, klopt ja, de doppers kunnen in het midden helemaal niet staan helaas. Dat hebben meer flesjes die te dun zijn omdat het ondiepe houders zijn 
Heb ik nog steeds 2 vragen;
- kan bij de MY25 het bakje/laatje nog uit de middenconsole bij een PHEV?*
- hoe ziet de middenarmsteun eruit bij de verschillende interieurs?**
* Mij lukte het niet namelijk, maar wellicht mis ik een handeling
** In de configurator staan (ook) geen plaatjes van een uitgeklapte middenarmsteun dus kan niet vergelijken

Heb ik nog steeds 2 vragen;
- kan bij de MY25 het bakje/laatje nog uit de middenconsole bij een PHEV?*
- hoe ziet de middenarmsteun eruit bij de verschillende interieurs?**
* Mij lukte het niet namelijk, maar wellicht mis ik een handeling
** In de configurator staan (ook) geen plaatjes van een uitgeklapte middenarmsteun dus kan niet vergelijken
-
- 3rd Gear member
De Dopper Insulated (580 ml) passen perfect in de middenconsole (en je drinken blijft koel of warm voor een bepaalde tijd)Bart schreef: ↑21.08.2024 - 11:59 Die doppers zijn ook niet gemaakt voor de bekerhouders (te smal/hoog), wel vervelend dat ze niet lekker in de portiervakken passen. Ik drink eigenlijk bijna nooit in de auto (alleen op de lange rit eens koffie, en tijdens de vakantie komt er een flesje uit de koeltas) dus ervaar het niet als ergerlijk. Wil niet zeggen dat de V60 grossiert in aflegruimte, dat zeker niet![]()
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
-
- 1st Gear member
Het staat als een paal boven water dat een V60 hybride vooraan bijzonder weinig opbergruimte heeft.
Het is een miserie om enkel sleutel, gsm, kauwgom en garagepoortopener ergens te leggen. Laat staan dat je flesje water en papier zakdoeken of wat dan ook nog ergens kwijt wil.
Ik heb 2 dingen gedaan om het iets beter te maken:
- handgreep boven de deur vervanger door zonnebrilhouder
- een extra opberger gekocht die je tussen middensteun en stoel kan klemmen: (ik heb er trouwens nog eentje over als iemand interesse heeft..)
https://www.amazon.com.be/dp/B0CFKHR7D7 ... E_301_dt_1
Het is een miserie om enkel sleutel, gsm, kauwgom en garagepoortopener ergens te leggen. Laat staan dat je flesje water en papier zakdoeken of wat dan ook nog ergens kwijt wil.
- een extra opberger gekocht die je tussen middensteun en stoel kan klemmen: (ik heb er trouwens nog eentje over als iemand interesse heeft..)
- Bart
- 8th Gear member
Die opbergers heb ik al wel eens gezien, wel handig ook om te voorkomen dat er zaken tussen de stoel en middenconsole vallen waar je vervolgens (bijna) niet meer bijkomt...seppeg1987 schreef: ↑23.08.2024 - 13:11 Het staat als een paal boven water dat een V60 hybride vooraan bijzonder weinig opbergruimte heeft.
Ik had bv. mijn laadpassen altijd in de handgreep van de deur liggen (die is dicht aan de onderkant), wellicht past daar ook de garagepoortopener in?
- J33Bee
- 5th Gear member
Weet iemand wat er precies is veranderd aan de ACC/Pilot Assist de afgelopen modeljaren? Als ik Philken goed begrijp, werkt het in ieder geval beter dan de MY21 die ik nu rijd.
Afgelopen week naar Italië gereden met een Ford Kuga en daar werkte het veel fijner op, dan mijn huidige MY21 V60. Die had ook een groot vierkant vak onderin de grill, dus volgens mij werkt dat via een radar?
Heeft Volvo dat ook middels een radar geïmplementeerd op de huidige V60 waaronder dus de MY25 modellen? Wat wellicht dus ook de betere werking verklaard?
Afgelopen week naar Italië gereden met een Ford Kuga en daar werkte het veel fijner op, dan mijn huidige MY21 V60. Die had ook een groot vierkant vak onderin de grill, dus volgens mij werkt dat via een radar?
Heeft Volvo dat ook middels een radar geïmplementeerd op de huidige V60 waaronder dus de MY25 modellen? Wat wellicht dus ook de betere werking verklaard?
- Philken
- 5th Gear member
volgens wat mij verteld werd, zit de radar achter het logo nuJ33Bee schreef: ↑02.09.2024 - 18:27 Weet iemand wat er precies is veranderd aan de ACC/Pilot Assist de afgelopen modeljaren? Als ik Philken goed begrijp, werkt het in ieder geval beter dan de MY21 die ik nu rijd.
vandaag een goede150km met de autotrailer erachter gereden op acc op 95km/u(93 op gps) : vertraagd veel geleidelijker tov 2021 model wanneer je een vrachtwagen nadert & versnelt ook minder bruusk tov het 2021 model(nochtans meer pk's en koppel aanwezig)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
- J33Bee
- 5th Gear member
Ja dat herken ik vanuit de MY21. Horten en stoten, veel false positives bij naderend verkeer rechterbaan en traag met “vrije baan”.Philken schreef: ↑02.09.2024 - 20:59 volgens wat mij verteld werd, zit de radar achter het logo nu
vandaag een goede150km met de autotrailer erachter gereden op acc op 95km/u(93 op gps) : vertraagd veel geleidelijker tov 2021 model wanneer je een vrachtwagen nadert & versnelt ook minder bruusk tov het 2021 model(nochtans meer pk's en koppel aanwezig)
Maar als ik jou goed begrijp, werkt het sowieso met een radar? Als het daadwerkelijk achter het logo zit, is dat wel erg mooi gedaan…
-
- 5th Gear member
Ja dat zei je in een ander topic al. Ik ervaar de ACC/PA als veel en veel beter dan mijn vorige passat.
Ik heb een MY23 nog wel met het oude open logo. Volgens mij is het een combo systeem radar en camera.
Zet wel je alarm op laat, ik weet zo even niet hoe het heet, maar de waarschuwing als je ergens op gaat rijden.
Als je die op vroeg zet dan krijg je wel veel false positivs, met andere woorden, je rijd zelf beter
Mijn armsteun achter ziet er hetzelfde uit als op jouw foto van het zwarte interieur, toen een R design.
Ik heb een MY23 nog wel met het oude open logo. Volgens mij is het een combo systeem radar en camera.
Zet wel je alarm op laat, ik weet zo even niet hoe het heet, maar de waarschuwing als je ergens op gaat rijden.
Als je die op vroeg zet dan krijg je wel veel false positivs, met andere woorden, je rijd zelf beter
Mijn armsteun achter ziet er hetzelfde uit als op jouw foto van het zwarte interieur, toen een R design.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
Ik weet niet of die instelling (waar ik de naam ook even van kwijt ben) iets te maken heeft met het gedrag van ACC/PA?wasbeer2006 schreef: ↑03.09.2024 - 10:02 Zet wel je alarm op laat, ik weet zo even niet hoe het heet, maar de waarschuwing als je ergens op gaat rijden.
En wellicht is de uitgebreidere middenarmsteun gekoppeld aan het feit of je volledig leer hebt of niet?
In mijn R-Design heb ik volledig lederen contour stoelen, met uitgebreide middenarmsteun.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla