V70 170pk chippen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

JeroenSpock schreef: 22.09.2024 - 18:52 Hier een 2.4 automaat, 2.5t autonaat en 2.5t handbak.
De 2.4 is echt rete traag vind ik.
De 2.5t automaat wil wel naar voren, die is echt wel snel.
Maar de 2.5t handbak vind ik het mooiste rijden, daar voel je pas hoe sterk en soepel die motor echt is.

Voor mij geen automaat weer, ik vind het een verschrikkelijk inefficiente schijtbak. En ja hij schakelt wel goed en zoals het hoort, het product bevalt mij gewoon niet.
Zusje heeft een BMW 5 uit 2008, zelfde jaar als mijn S60, maar die bak schakelt wel zoals ik zou willen. Het kan dus wel, en de moderne 8 bakken zullen ook veel beter zijn mag ik hopen.
Maar een P2 met automaat hoef ik niet weer.
De 2.4 140PK vind ik ook echt te sloom. Een prima motor, maar echt niet voor in iets zwaars als een V70. 11,5 seconden van 0/100 is echt traag hoor. Een 2.5T automaat doet dat in 7,8 seconden.

Eigenlijk zijn alle blokken die destijds geleverd zijn dikke prima. Alleen de 2.4 is wat aan de slome kant en de R heeft echt teveel vermogen voor een 2.5T.

Ze hadden gewoon een 2.4 T5 met wat aanpassingen erin moeten leggen. Met een R word voornamelijk gescheurd en mede door de 300PK en 400NM zal dat de 2.5 liter turbo motor met kans op scheurtjes geen goed doen.

De perfecte combinatie zou zijn:

V70 2.4 T5 AWD 260PK 350NM 6 bak handgeschakeld. En dan met het Edition sport pakket en veel opties. Als ze die hadden gemaakt was het een perfecte auto geweest.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Dan kun je die T5 makkelijk opschroeven naar 400pk+. En omdat je dan een AWD hebt voorkom je dit:

Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gemakkelijk opschroeven naar 400+ is wel erg sterk.
Ergens tussen de 300 en 350 pk is voor zover ik weet haalbaar met de standaard turbo.
Daarna zul je toch wat dure aanpassingen moeten gaan doen om echt zoveel uit het blok te gaan halen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29278
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wat een vermogen uit zo'n blok en dat blijft ook nog allemaal heel?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

fredhead schreef: 22.09.2024 - 21:22 Gemakkelijk opschroeven naar 400+ is wel erg sterk.
Ergens tussen de 300 en 350 pk is voor zover ik weet haalbaar met de standaard turbo.
Daarna zul je toch wat dure aanpassingen moeten gaan doen om echt zoveel uit het blok te gaan halen.
Zonder interne aanpassingen zal 400pk denk ik wel mogelijk zijn. Het is gewoon echt een ontzettend sterk blok. De 2.5T R blokken scheuren vaak, maar de T5’s blijven heel. Ik las ergens op swedespeed dat iemand de motor van zijn v70r verving door een T5 motor!

Maar boven de 400 zullen er idd echt wel dure aanpassingen moeten worden gedaan. Maar ja.. wie in vredesnaam gaat dat doen? 400 pk op alleen de voorwielen😂.. eigenlijk zou ik boven de 3/350pk altijd AWD willen hebben ivm slippen.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zoals gezegd zul je de 400 niet met een standaard T5 blok halen.
De turbo haalt dat simpelweg niet. Ga je die vervangen dan neem je de intercooler en downpipe al mee en daarnaast minimaal een setje andere injectoren zodat je de boel ook van voldoende brandstof kan blijven voorzien.

R modellen met een T5 blok rijden ook in Nederland rond.
Chippen tot ergens rond de 300 pk en je merkt weinig tot geen verschil.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

fredhead schreef: 22.09.2024 - 23:07 Zoals gezegd zul je de 400 niet met een standaard T5 blok halen.
De turbo haalt dat simpelweg niet. Ga je die vervangen dan neem je de intercooler en downpipe al mee en daarnaast minimaal een setje andere injectoren zodat je de boel ook van voldoende brandstof kan blijven voorzien.

R modellen met een T5 blok rijden ook in Nederland rond.
Chippen tot ergens rond de 300 pk en je merkt weinig tot geen verschil.
Ah oké dat wist ik niet. Persoonlijk zou ik dat zelf ook niet doen als ik er een zou hebben. Heb alleen een 2.3 T5 ooit gehad. Was ook een fijne trouwens. Is een 2.4 T5 beter?
Een t5 zou ik gewoon origineel houden. Daar heb je zonder tune al meer dan genoeg lol mee ;)
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Twente

Jiska schreef: 22.09.2024 - 19:09 Dan kun je die T5 makkelijk opschroeven naar 400pk+. En omdat je dan een AWD hebt voorkom je dit:

Die is direct doorgereden naar de Kwikfit of Euromaster voor een paar nieuwe voorbanden denk ik 😅
V70 T5 Summum Geartronic (2005), powered by ObbeTuning
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

PugZ78 schreef: 23.09.2024 - 07:11
Jiska schreef: 22.09.2024 - 19:09 Dan kun je die T5 makkelijk opschroeven naar 400pk+. En omdat je dan een AWD hebt voorkom je dit:

Die is direct doorgereden naar de Kwikfit of Euromaster voor een paar nieuwe voorbanden denk ik 😅
Inderdaad! Zo haal je de nodige millimeters er in no time af😂
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”