De 2.4 140PK vind ik ook echt te sloom. Een prima motor, maar echt niet voor in iets zwaars als een V70. 11,5 seconden van 0/100 is echt traag hoor. Een 2.5T automaat doet dat in 7,8 seconden.JeroenSpock schreef: ↑22.09.2024 - 18:52 Hier een 2.4 automaat, 2.5t autonaat en 2.5t handbak.
De 2.4 is echt rete traag vind ik.
De 2.5t automaat wil wel naar voren, die is echt wel snel.
Maar de 2.5t handbak vind ik het mooiste rijden, daar voel je pas hoe sterk en soepel die motor echt is.
Voor mij geen automaat weer, ik vind het een verschrikkelijk inefficiente schijtbak. En ja hij schakelt wel goed en zoals het hoort, het product bevalt mij gewoon niet.
Zusje heeft een BMW 5 uit 2008, zelfde jaar als mijn S60, maar die bak schakelt wel zoals ik zou willen. Het kan dus wel, en de moderne 8 bakken zullen ook veel beter zijn mag ik hopen.
Maar een P2 met automaat hoef ik niet weer.
Eigenlijk zijn alle blokken die destijds geleverd zijn dikke prima. Alleen de 2.4 is wat aan de slome kant en de R heeft echt teveel vermogen voor een 2.5T.
Ze hadden gewoon een 2.4 T5 met wat aanpassingen erin moeten leggen. Met een R word voornamelijk gescheurd en mede door de 300PK en 400NM zal dat de 2.5 liter turbo motor met kans op scheurtjes geen goed doen.
De perfecte combinatie zou zijn:
V70 2.4 T5 AWD 260PK 350NM 6 bak handgeschakeld. En dan met het Edition sport pakket en veel opties. Als ze die hadden gemaakt was het een perfecte auto geweest.