Volvo Card (Premium) verlengen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mij V60 heeft zn jaarlijkse verwen beurt weer gehad bij de dealer. Zoals gebruikelijk heeft de dealer de standaard Volvo Assistance (card) weer verlengd voor een jaar.
Ik bestel echter jaarlijks de Premium versie. Dus ook dit jaar doe ik een bestel poging via mijn account op de site van Volvo Card.
Ik constateer (net als vorig jaar) dat dit (weer) niet aan te vragen is. Indien ik voor ‘aanvragen’ kies krijg ik een pagina mbt Premium Assistance met een uitleg over de card en de dekking. Rechtsboven staat in het blauw de prijs van 55,- en de tekst “Uw assistance verloopt bijna, het is niet mogelijk Premium Assistance aan te schaffen.” Mijn huidige Premium Assistance verloopt op 13-10.
Niet mogelijk de bestelling te plaatsen dus. Hierboven gaf ik al aan dat dit vorig jaar ook het geval was (toen was mijn card 2 weken verlopen). Ik heb toen contact gehad met Volvo Card en die hebben tot 2x toe ‘iets gesleuteld aan de site cq mijn account’ daarna werkte het alsnog niet…. Enkele dagen daarna werkte het opeens weer wel 🧐
Heb ook nu weer een mail naar ze gestuurd, benieuwd naar de reply.
In the meantime: meer mensen dit dit hebben geconstateerd? Of ideeen hebben mbt reden/oorzaak?

(verlengen kan ook via de dealer maar ook daar lukte het vorig jaar niet, vandaar dat ik het in eigen hand wil houden vanwege overzicht)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2323
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Is het niet zo dat de premium dekking ‘los staat’ van (en niet synchroon loopt met) de jaarlijkse verlenging van de Volvo-card door onderhoud bij de dealer. Je hebt nu premium dekking tot 13-10, heb je nog premiumdekking kun je dit niet nog een keer afsluiten. Na 13-10 zou m.i. ‘gewoon’ weer een nieuwe periode premiumdekking afgesloten kunnen worden.
En het is niet zo dat je hele Volvo-card niet meer geldig is na 13-10. De standaard dekking loopt tot een jaar na het laatste dealer onderhoud, maar dat was al wel duidelijk denk ik.
Het afsluiten van premium kan, als ik het goed heb, inderdaad niet in de laatste paar maanden van de standaard Volvo-card geldigheid. En er is een tussenfase waarbij er vanwege de beperkte duur een gereduceerd tarief geldt voor premium.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2323
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Wellicht kun je volgende keer bij de beurt aangeven dat je meteen premium assistance (tegen betaling) wil bij verlenging bij Volvo-card en kan de dealer dat er meteen ‘bij verlengen’. Heb geen idee maar zou toch moeten kunnen lijkt me.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jers3n schreef: 08.10.2024 - 21:11 Wellicht kun je volgende keer bij de beurt aangeven dat je meteen premium assistance (tegen betaling) wil bij verlenging bij Volvo-card en kan de dealer dat er meteen ‘bij verlengen’. Heb geen idee maar zou toch moeten kunnen lijkt me.
Dat was de poging vorig jaar… zonder het gewenste effect dus.
… ja… het zou moeten kunnen maar het werkt dus niet (bij mij?)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40369
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik heb een vast contactpersoon bij de dealer. Die vraag ik altijd dat voor mij te regelen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ben schreef: 09.10.2024 - 00:39 Ik heb een vast contactpersoon bij de dealer. Die vraag ik altijd dat voor mij te regelen.
Die heb ik ook…. En vorig jaar lukte het hem dus ook niet.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3641
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Nadat de Premium Assistance was verlopen - ruimschoots, en veel te laat verlengd, zie mijn blog - heb ik hem zo vanuit de volvocard website kunnen bij bestellen. Wel even inloggen natuurlijk maar zelfs vanaf de mobiel lukte het mij. Ik denk dat hij eerst moet zijn verlopen voordat je kunt verlengen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

DB200 schreef: 09.10.2024 - 15:58 Nadat de Premium Assistance was verlopen - ruimschoots, en veel te laat verlengd, zie mijn blog - heb ik hem zo vanuit de volvocard website kunnen bij bestellen. Wel even inloggen natuurlijk maar zelfs vanaf de mobiel lukte het mij. Ik denk dat hij eerst moet zijn verlopen voordat je kunt verlengen.
Nee dat is niet het geval; vorig jaar was ie ruimschoots verlopen en alsnog ging het niet via de site.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3641
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Dat is erg vreemd. Misschien dan maar even met Beesd bellen want ik weet het dan ook verder niet.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

DB200 schreef: 11.10.2024 - 18:29 Dat is erg vreemd. Misschien dan maar even met Beesd bellen want ik weet het dan ook verder niet.
Heb een mail uitstaan maar nog geen reactie (‘pas’ 3 dagen geleden…)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nou, we zijn inmiddels een paar weken verder…
Uiteindelijk is het mij gelukt om de Premium te verlengen, maar niet eerder nadat er nog een reminder na mijn 1e mail aan is gewijd.
Vervolgens bleef in mijn account zichtbaar dat ik de normale card heb en niet de premium. Ook daarover weer een mail… en na enkele dagen was ook dat aangepast (was vorige keer na dezelfde problemen per direct zichtbaar).
Wat ik wel reete irritant vind is dat ik (ondanks nadrukkelijk verzoek) geen enkele reactie op mijn mails heb ontvangen; blijkbaar zit de klantgerichte houding bij die club nog niet op premium nivo (maar ook niet op standaard want een berichtje terugsturen is echt niet zo moeilijk…)
Het zou dus mogelijk moeten zijn 3 weken voordat je premium verloopt dit te verlengen. Niet bij mij dus, daar zijn knarsetandend enkele mailtjes voor nodig…. :-/
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3697
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Je wil voor premium betalen maar je wordt nog "onder standaard" behandeld?
Zolang jij als klant niks doet klinkt dit model voor de dealer erg aantrekkelijk natuurlijk! :-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7716
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

raspaardje schreef: 22.10.2024 - 16:01 Je wil voor premium betalen maar je wordt nog "onder standaard" behandeld?
Zolang jij als klant niks doet klinkt dit model voor de dealer erg aantrekkelijk natuurlijk! :-)
Een dergelijke manier van werken lust ik per definitie niet, ongeacht premium.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”