Ik ben Maxence, woonachtig in de omgeving van Kortrijk (België) en sinds afgelopen donderdag de eigenaar van een 2013 Volvo XC70 D5 AWD 215pk GT met ca. 180.000km op de teller.
Nu ik er een paar 100km mee heb gereden vallen me er een aantal zaken op:
- De airco maakt een “jankend” geluid, blijkbaar is dit een gekend probleem. Betekent dit direct een nieuwe aircopomp? Of is er een betere (lees: goedkopere) oplossing?
- Ik had graag de automaat eens laten powerflushen. Iemand een goed adres in West-/Oost-Vlaanderen (België)?
- Daar ik van plan ben om lang met de wagen te rijden vroeg ik me af of ik niet beter de EGR klep kan laten wegschrijven? Zo ja, door wie? Liefst ook in de streek van West-/Oost-Vlaanderen.
- Indien de EGR klep werd weggeschreven, dien ik dan niet beter ook de inlaat te reinigen of is dit niet nodig en is het wegschrijven genoeg?
- Mijn wagen maakt tijdens “deellast” een nogal “tractor-achtig” geluid. Bij vollast hoor ik enkel de 5cil brul. Iemand een idee wat dit kan zijn? Klinkt echt zoals een oude/koude dieselklop/gekletter. Doet dit trouwens zowel bij koude als bij warme motor.
- Tot slot: iemand suggesties voor goeie all-seasonbanden? Bandenmaat 235/50/R18
Ik hoop na het oplossen van deze issues veel kilometers te kunnen afleggen met de XC70, al jaren fan van het merk

Alvast bedankt!
Gr