Inprincipe heb ik altijd japanners gereden en heb ik hier geen moment spijt van gehad. Mijn eerste auto was een Suzuki swift. En ik rijdt nu 6 jaar een Mitsubishi Lancer 2.0 edition omdat ik wat groters nodig had. Helaas is mijn huidige Mitsubishi Lancer aardig op en wil ik er niet meer aan investeren. Hierdoor ben ik gaan zoeken naar wat nieuws. Nu is er een mooie V50 uit 2007 op mijn pad gekomen maar het lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Het gaat om een V50 2.4benzine summum automaat met leer en dakraam, Eerste eigenaar en niet geïmporteerd. Alle boekjes met stempels zitten erbij en is zover ik kan zien keurig onderhouden. Dit alles met maar 115k op de teller! Distributie is rond de 95k gedaan dus die kan nog een tijdje mee. De auto heeft wel wat kleine dingetjes zoals: lichte beschadigingen rondom maar makkelijk op te lossen. Een raam rubber achter moet vervangen worden zorgt voor lichte lekkage. En het BLIS systeem werkt niet goed. Maar ik vermoed dat het gewoon viezigheid is. Ook kan ik zo snel niet vinden of de automaatbak ooit is gespoeld.
Mijn vraag is dan ook: Wat zijn dingen die op deze leeftijd / km stand extra op gelet moet worden? Want er is vrij weinig in de jaren mee gereden in verhouding met andere auto's. Ik zat zelf al te denken aan:
- Radiator slang en thermostaat huis nakijken.
- Kijken voor krakende geluiden van de control arm en kogelgewrichten
- koelvloeistof reservoir checken
- remklauwen test ( remmen en kijken of hij trekt)
-
Mis ik iets waar ik echt naar moet kijken voor aankoop wat misschien het zuur kan maken op de lange baan? ? Ik vind het niet erg om wat meer te investeren voor zekerheid want ik ben niet van plan de auto snel weg te doen

Alvast bedankt voor jullie reacties