Ligt dat niet aan de manier waarop de ratio van de stuurbekrachtiging is afgesteld. Ik merk met mijn B4 2022 model en een T6 (late) 2024 model geen verschil. Ook niety met de andere V60's die ik gereden had.
Wat ik wel merk is dat de V60 soweiso meer stuurwiel uitslag vergt op bv een rotonde dan een andere auto, bv een passat op 508sw. Die zijn net uit de middenstand veel directer
T8 390 pk VS 455 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3696
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Het is allemaal wat krapper natuurlijk, vandaar ook bijv. geen mistlampen mogelijk op een T6/T8.
Zou zomaar kunnen dat de draaicirkel beperkt wordt omdat de vereiste techniek nu eenmaal meer ruimte (in de breedte?) inneemt.
Zou zomaar kunnen dat de draaicirkel beperkt wordt omdat de vereiste techniek nu eenmaal meer ruimte (in de breedte?) inneemt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3696
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Exact, dat merk ik ook erg goed tov mijn andere auto. De V60 is dan gewoon wollig.wasbeer2006 schreef: ↑06.11.2024 - 10:14 Wat ik wel merk is dat de V60 soweiso meer stuurwiel uitslag vergt op bv een rotonde dan een andere auto, bv een passat op 508sw. Die zijn net uit de middenstand veel directer
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ach ja, gelukkig kunnen we allemaal onze eigen keuzes maken. Zoveel mensen, zoveel zinnen tenslotte.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik denk wel dat ik weet wat dat is.raspaardje schreef: ↑06.11.2024 - 10:18Exact, dat merk ik ook erg goed tov mijn andere auto. De V60 is dan gewoon wollig.wasbeer2006 schreef: ↑06.11.2024 - 10:14 Wat ik wel merk is dat de V60 soweiso meer stuurwiel uitslag vergt op bv een rotonde dan een andere auto, bv een passat op 508sw. Die zijn net uit de middenstand veel directer
Als je sportief gaat rijden, zeg je neemt een bocht met 100 a 110 km, dan wel op 90 tot 95% van de max van de auto.
Als je die in een keer van de middenstand naar 90 graden stuurt, dan stuurt de auto in, maar zodra de achterkan zet en de demper en veren op de juiste druk staan, trekt de auto ineens als een soort vierwielsturing de bocht in.
In die stand is de auto echt heel sportief, maar ik weet bijna zeker dat de meeste hem daar nooit rijden. Dat is ook niet erg, maar er zit een soort sportieve unlock in die naar mijn mening de twee karakters van de auto zo mooi combineert.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3696
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Wat jij benoemt is het "zetten" van de auto in een bocht na rollen om de lengteas.
Ik ken dat gevoel iig wel bij de V60.
Een directe besturing is echter hoeveel je aan je stuur moet hangen om de wielen een bepaalde hoek te laten maken.
Vanuit de middenstand is dat bij Volvo best veel. De besturing voelt dan een beetje wollig. In beter te begrijpen woorden: er is een zekere vertraging tussen het hoepelen aan het stuur en het daadwerkelijk de bocht om gaan. En daarmee wordt de kans op stuurcorrecties vergroot en ben je minder geneigd de auto op het scherpst van de snede te rijden.
Ik ken dat gevoel iig wel bij de V60.
Een directe besturing is echter hoeveel je aan je stuur moet hangen om de wielen een bepaalde hoek te laten maken.
Vanuit de middenstand is dat bij Volvo best veel. De besturing voelt dan een beetje wollig. In beter te begrijpen woorden: er is een zekere vertraging tussen het hoepelen aan het stuur en het daadwerkelijk de bocht om gaan. En daarmee wordt de kans op stuurcorrecties vergroot en ben je minder geneigd de auto op het scherpst van de snede te rijden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09.04.2024 - 00:15
Had eerst XC90 T8 eerste serie, turbo opgeblazen. Elektromotor maakte na 5 jaar super hoog piepgeluid dat er niet uitgehaald kon worden. Met luchtvering overigens strakst sturende XC90 tot nu toe. Tegenwoordig V90 T8 long range. Hierin de grotere accu en meer PK's elektrisch, 455 PK. Ook hier achter luchtvering. Grootste voordeel is betere range elektrisch, nu woon werk (60km) nagenoeg elektrisch. Door meer pk achter in gewoon stadsverkeer benzinemotor bijna nooit aan, bij XC90 was dit zeker wel het geval. Na 55000 km verbruik met dagelijks opladen 2.3l / 100 km
360, 440, 940, GLE, XC90 D5, XC90 T5, XC90 T8, P1800 ES, V90 T8, XC90 V8