audio upgrade 2005 V50 Base audio

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
NdeBeijer
Starter

Hoi allen. na een tijdje op het forum te hebben rondgeneusd ben ik lid geworden en plaats ik toch maar een bericht.
Recentelijk heb ik een V50 met de 2.4 5-pitter aangekocht en hopelijk ga ik hier de komende jaren heel veel fijne kilometers mee maken. Deze auto is in alle opzichten een upgrade van mijn 2008 Seat Ibiza, op het geluidsysteem na. Ik ben naïef geweest en bij de aankoop gedacht 'oh dat geluidsysteem heb ik met een set nieuwe speakers wel geupgrade'

Nu blijkt dat, zoals ik lees, nog niet zo makkelijk te zijn en ik vraag me af of forumleden hier ervaring hebben met op een makkelijke manier deze upgrade uit te voeren. ik ben niet bepaald handig met een soldeerbout en heb wegens een drukke baan beperkte tijd en weinig plek binnen om dit te doen, maar als ik een Car-Hifi bedrijf benader vragen zij er bijna 1500 euro voor. Dat moet toch anders kunnen?
Ik lees het een en ander over dat Volvo speciale bedrading gebruikt waardoor een speaker niet zomaar uitgewisseld kan worden voor bijvoorbeeld het Premium Audio systeem. Ook zitten er bij de voorruitjes geen tweeters, maar die zou ik wel willen installeren als dit mogelijk is. Zijn er hiervoor uitgangen op de Standaard radio? Of moet ik een versterker kopen en daar het geluid vanaf aansturen? Wat zijn goede speakers zonder dat ik per se de standaard radio aan moet passen? Wie heeft er ervaring mee?

Bedankt alvast!!
Cavanta
2nd Gear member

Wellicht fijn als je je eerst even voorstelt! Er zijn ook zeker wel mogelijkheden die niet zo ingrijpend zijn. Je kan overigens gewoon originele tweeters plaatsen in de voor- en achterdeuren. Die kabels zijn voorbereid en werken met de standaard audio. Wellicht heb ik binnenkort een volledig setje te koop als ik mijn interieur heb omgewisseld.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
Kick
5th Gear member

Zoek op FB of MP even naar Doeke Dobma. Hij kan je helpen met advies, spullen en bouwt ook in.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
vvmark
2nd Gear member

Geen idee of dit past: https://phoenixgold-eu.com/product/zxmp ... er-up-kit/

Dls of phoenix gold heeft vast ook wel pasklare speakers voor een v50.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
FaGo
2nd Gear member

Kijk eens bij dit lijntje: viewtopic.php?t=17642
Zo heb ik e.e.a. uitgevoerd bij mijn toemalige V50 uit 2007.
V60 T6 PHEV MY2025, Fusion Red, Bright
V50 2.0 Momentum, Maple leaf Red
V40 1.8 Bis. Edtion
Mattsv50
Starter

Heb vorige maand mijn base speakers in een 2006 v50 vervangen met originele High performance speakers + tweeters en akoestische dempingsmatjes id deuren. Wereld van verschil al. Dagje buiten geklust. Incl plakken van silentcoat dempingsmatjes.

HP versterker óók inbouwen is niet mogelijk ivm ontbreken van kabelboom naar achteren maar alleen de speakers zijn al een wereld van verschil.

Erg tevreden mee :)
snorremans
5th Gear member

Ik had destijds een reserve wiel bas box van Pioneer geplaatst dit gaf ook al een wereld van verschil.
Pioneer basbox.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
corsa_gsi
4th Gear member
Contacteer:

In het C30 deel staat nu ook een topic over speaker upgrades etc..
Daar staat een setje JBL speakers voor de voordeuren voor 135 euro.
Daarnaast iets over een versterker.

https://www.swedespeed.com/threads/v50- ... er.655929/

https://www.mediadox.net/I-SOTEC-Endstu ... -Play.html
https://www.mediadox.net/----ALLE-MEDIA ... -Play.html
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

Vond hier ook wat mocht je een andere niet OEM sub willen plaatsen

viewtopic.php?t=16552
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

FaGo schreef: 02.11.2024 - 11:38 Kijk eens bij dit lijntje: viewtopic.php?t=17642
Zo heb ik e.e.a. uitgevoerd bij mijn toemalige V50 uit 2007.
net dut draadje gelezen. Echt top. TP heeft hard zijn best gedaan alles duidelijk te maken. Ik dacht eerst dat ik echt volvo onderdelen nodig had maar kan het dus eventueel wel ruilen. Goed om te weten
computer1up
1st Gear member

viewtopic.php?t=93740 In mijn voorstel draadje had ik ook wat fototjes en details gedeeld over hoe ik het had aangepakt. De speakers zelf zullen wss niet het grootste probleem zijn om te vervangen, maar die komen in de basis uitvoering van het stock audio systeem nog niet eens fatsoenlijk tot hun recht. De versterker in die basis radio is voornamelijk de boosdoener, en die heeft geen standaard connectors enzo. Maarrrr er bestaan hele simpele adapterkabeltjes (bij Kabeldirect had ik er eentje voor zo'n 15 euro ongeveer) waarmee je wel een standaard radio kunt aansluiten. Sterker nog, volgens mij is dit met het basis audio systeem zelfs nog een tikkeltje makkelijker omdat je maar een hele simpele speaker setup hebt (geen bijzondere tweeters etc). En in onze V50 klinkt het allemaal zo veel beter met die andere radio, op de originele speakers. Alleen... waar ga je dat ding laten? haha. Ik had het geluk dat een vorige eigenaar het nodig vond om een aftermarket Volvo Arrow Nav achtig systeempje in te bouwen (absoluut niet origineel en natuurlijk ondertussen compleet achterhaald), waarvoor in het dashboardkastje een 1-din uitsnede was gemaakt voor de aansturing hiervan. Die eruit, radio erin, en volume bedienen met telefoon in houder of zo'n goedkoop bluetooth media control dingetje.

Enige waar je op moet letten is dat er sommige V50's geleverd zijn met een versterker achter de bekleding in de kofferbak (zelfs bij het basis audio systeem, maar heb nog niet kunnen ontdekken waarom sommige dit wel hebben en andere niet). Als je die zou hebben, kun je er niet zomaar een andere radio aan hangen met zo'n adapterkabeltje.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”