Vraag over airco XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Hans Eilander
7th Gear member

wurtel schreef: 28.11.2024 - 09:52 Ik heb gemerkt dat als ik de airco aan heb staan in deze koude dagen, dat juist bij een koude start er juist condens op de ruiten gevormd wordt doordat de verdamper van de airco nog vochtig is door het gebruik de dag ervoor. Als dan ook de buitentemperatuur laag is (onder de 4 graden?) dan activeert de airco niet om ijs vorming tegen te gaan, dus dan helpt het ook niet voor de ontwaseming. Dus zet ik in deze jaargetijden de airco standaard uit..
Dat dus! Wanneer ik ga rijden bij zeer lage temperatuur, zet ik de airco pas na een 5-8 minuten aan. Maar wel direct de voor én achterruitverwarming ingeschakelt. Dat voorkomt het beslaan van de ruiten.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Willy.VdW
4th Gear member

wurtel schreef: 28.11.2024 - 09:52 Ik heb gemerkt dat als ik de airco aan heb staan in deze koude dagen, dat juist bij een koude start er juist condens op de ruiten gevormd wordt
Dat gebeurt bij de onze dan weer in de zomer, maar dan wel aan de buitenkant van de voorruit.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Stoyanov
3rd Gear member

Omdat ik regelmatig met baggerpoten in de auto stap, hebben wij rubber matten geplaatst. Vandaag de auto gewassen en meteen de matten afgespoten met de hogedrukspuit bij de carwash.
Ik kan ze weliswaar een beetje droog spuiten met een soort luchtpistool, maar echt droog wordt het niet. Dus de airco maar op voluit en de temperatuur op 25 graden. En dat werkt inderdaad.
Het beste van 2 werelden zullen we maar zeggen. Iedereen bedankt voor de tips.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”