Geluid achter radiator bij stationair draaien

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
adderoos
3rd Gear member
Berichten: 264
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44

Gezellig hier
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
FLITS34
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Meestal wel hoor…….
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Gerrit850GLT

Misschien een tip om het probleem eens voor te leggen aan de mannen van Carrec.
Die handelen behoorlijk wat onafhankelijker dan een paar Volvo monteurs die voor de Volvo dealer werken lijkt mij.
Laat een onafhankelijke partij zoals Carrec het probleem beoordelen en ga met dat oordeel terug naar de dealer die het probleem al dan niet op dient te lossen.
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Gerrit850GLT schreef: 05.12.2024 - 22:46 Misschien een tip om het probleem eens voor te leggen aan de mannen van Carrec.
Die handelen behoorlijk wat onafhankelijker dan een paar Volvo monteurs die voor de Volvo dealer werken lijkt mij.
Laat een onafhankelijke partij zoals Carrec het probleem beoordelen en ga met dat oordeel terug naar de dealer die het probleem al dan niet op dient te lossen.
Ik heb inmiddels contact gehad met de garage waar ik de auto heb gekocht, vwb de garantie.
Op het toch al behoorlijke prijskaartje had ik nog 895 euro extra moeten betalen, om in aanmerking te komen voor selectgarantie van Volvo, waardoor ik het recht had verworven om dit probleem bij elke Volvodealer voor te leggen en kosteloos te laten onderzoeken. Ik ben hier ook op gewezen door de monteur van Hooftman.
Helaas heb ik enkel een jaar Niham-Garantie. Wat dat ook moge inhouden. Het probleem is door hen (Niham) iig niet opgelost.
Hooftman kan ik niets kwalijk nemen. Ik ben al blij dat ze de tijd hebben genomen om er even naar te kijken/luisteren. Vraag me af of ik er nog een factuur voor krijg, maar dat zie ik dan wel weer.
De vierde monteur is een onafhankelijke monteur die alle merken repareert/onderhoudt. Hem vertrouw ik het meest, omdat hij er niet beter of slechter van wordt door hierover te liegen of halve waarheden te vertellen. (En omdat het een vriend van me is).
We zullen ermee moeten leren leven.
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Gerrit850GLT schreef: 05.12.2024 - 22:46 Misschien een tip om het probleem eens voor te leggen aan de mannen van Carrec.
Die handelen behoorlijk wat onafhankelijker dan een paar Volvo monteurs die voor de Volvo dealer werken lijkt mij.
Laat een onafhankelijke partij zoals Carrec het probleem beoordelen en ga met dat oordeel terug naar de dealer die het probleem al dan niet op dient te lossen.
Het klinkt misschien raar. Ik waardeer je tip, maar ik ga geen geld uitgeven aan een productiemisser van Volvo. Als ik Volvo zou zijn, zou het mijn eer te na zijn om een klacht als deze op te lossen.
Probleem is echter dat ik in deze niks te willen heb. Heb namelijk geen garantie meer en ik had gewoon beter op moeten letten bij de aankoop/testrit.
En zo zijn er nog een aantal imperfecties die ik over het hoofd heb gezien en waar ik niet op ben gewezen door de verkopende partij. Slordig.
Maar liefde maakt blind zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7042
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Stoyanov schreef: 06.12.2024 - 05:29
Gerrit850GLT schreef: 05.12.2024 - 22:46 Misschien een tip om het probleem eens voor te leggen aan de mannen van Carrec.
Het klinkt misschien raar. Ik waardeer je tip, maar ik ga geen geld uitgeven aan een productiemisser van Volvo.
Dat dus. Ik ga niet naar Soesterberg heen en terug, om een onafhankelijke monteur te laten luisteren naar de kirrende duif. Hij zal dezelfde analise trekken dan ik:
> Aircopomp. < Buiten dat, ben nu al 2 jaar uit de garantie, en daar de aircopomp gewoon goed zijn werk doet, zal het vervangen van de pomp op eigen kosten zijn. Ondanks dat ik dit gekir onder de motorkap, binnen de garantie periode gemeld heb. Dus naar Carrec is een: No Go.

Het is ook aan mezelf te wijten, dat ik bij de aankoop van deze XC40 geen proefrit gemaakt heb. Dus is het mij niet opgevallen dat een temp meter ontbreekt, en een oliepeilstok ontbreekt. En dat je tijdens het rijden niet kan zien in welke versnelling de automaat staat. (dat is alleen de zien in de stand M+) Maar dat is achteraf.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27623
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hans, volgens mij sloeg het niet op jou....
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7042
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 06.12.2024 - 11:00 Hans, volgens mij sloeg het niet op jou....
Nee Ferdi, dat klopt. Maar het zou voor mij ook een optie kunnen zijn om naar Carrec te rijden....vandaar.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”