Goed lezen wat ik eerder schreef.Urbexpeditie schreef: ↑10.12.2024 - 22:27Dat is een broodje aap verhaal....raspaardje schreef: ↑06.12.2024 - 14:48Ik heb dat uit betrouwbare bron. Een bron die zich vanwege zijn vak heeft verdiept in kwaliteit van brandstoffen.Edgecrusher schreef: ↑06.12.2024 - 14:28 Je weet waarschijnlijk wel dat je dit niet feitelijk kunt onderbouwen, toch?
Ik geloof dat verhaal en ben dan ook niet op zoek naar feitelijke onderbouwing.
Met mijn vertrouwen in deze bron heb ik dat niet nodig.
Op internet gaan dit soort verhalen ten ronde en niemand welk met enige onderbouwing komt. En iedereen heeft wel een zgn betrouwbare bron welk onderzoek heeft gedaan waaruit blijkt dat dit wel zo is. Schijnbaar ZEEEEEEERRRRR geheim want wie die betrouwbare bron is mag op internet niet bekent worden.
Het grote verschil zit in het feit dat de goedkope zgn "witte pomp" geen additieven toevoegen.
Om een voorbeeld tegen: E10 bevat ethanol. Eigenschap is dat hierin zgn bederf optreed. De grote maatschappijen voegen additieven toe om deze bederf tegen te gaan. Hierdoor blijft hun product langer "houdbaar".
De zgn witte pomp voegt deze addieven ook toe enkel in mindere maten. Hierdoor treedt eerder bederf op.
Dat wil niet zeggen dat zij vervuilde brandstof verkopen wat wordt beweerd.
Zo zijn er nog een aantal additieven welk zij verminderd of geheel niet toevoegen.
Overigens, zou ook dom zijn. Je verkoopt vervuilde brandstof. Dan ben je binnen no-time al je klanten kwijt en kan je de tent sluiten.
Dit is wat de ANWB en andere websites er over schrijven....
Bron: https://search.app/GnWtv43uMWep7FRr7
Screenshot_20241210_222558_Chrome.jpg
Er is dus een kans dat je benzine bij de witte pomp tankt die vervuilder is. Hoeft niet zo te zijn.
"Premium" tankstations worden iig ALTIJD bevoorraad met de hogere delen van de brandstofvoorraad uit één en dezelfde raffinaderij. Terwijl de "lagere" voorraad naar andere tankstations gaan.
Die brandstof voldoet idd nog prima aan de norm. Per merk worden dan verschillende additieven, in meer of mindere mate, toegevoegd, geen nieuws voor mij.