Keurig lesje autotechniek.
:
M'n oom had (ooit op aanraden) van die "multi spark" gevallen in z'n VW T2 busje en heeft ze eruit gesloopt omdat het zo brak liep.Michel740Turbo schreef:Ik in mijn zowel mijn 440 als 745 Beru bougies. Dit zijn 4 punts bougies en uitermate geschikt voor LPG. Toen ik nog bij de dealer werkte werden soort gelijke bougies altijd in gas blokken geschroefd![]()
Het voordeel van deze bougies is dat ze gelijkmatig vonken en slijten, plus het gedoe met de electrode afstand er niet is. ze zijn te koop bij de betere auto onderdelenhandel
220? Ik moet mijn hamsters toch eens wat krachtvoer geven.Michel740Turbo schreef:Dat is nog eens interesante info... zker voor de mede lpg rijder op dit forum.
Maar moest wel lachen even, want ben dit weekend naar A'dam van uit R'dam gereden en op het moment dat ik iemand wilde inhalen en een peuk in mijn smoel douw (ja ik weet het roken is ongezond, autorijden ook) reed ik al weer 185 tja een paar seconde later 220 :razz:
Daarna maar besloten wat rustiger op het gas te trappen :roll:
Haha ja, je hebt echt een turbobrickMichel740Turbo schreef:Hum op mijn gps heb ik eigenlijk niet gekeken... maar hij week niet veel af. dus zal in de buut gelegen hebben.
Met storm en wind tegen heeft hij het ook wel een stuk moeilijker hoor.
Langleven de ongestroomlijnde geweldige tanks
Met LPG het verbruik meten is wat moeilijker omdat je altijd een beetje schuin staat en dat kan liters schelen bij het tanken (ivm vlotter). Zo had ik na 100km voltanken een keer maar 10 liter nodig (1 op 10 kan nooitFat Rat schreef:Nah zo zwaar zijn kisten toch niet (heb op S3 kisten afgereden). En ik heb ook last van een zware voet als ik mijn instappers aan heb.
Ik let meer op mijn snelheid vanwege onze vrienden van de fotodienst, dan vanwege het iets hogere verbruik.
Wat is jouw verbruik gemiddelde trouwens Magnet?
Ach ja, die velgen met wieldoppen zijn voorlopig bijzaak. Er zitten voor en achter goede banden onder.mhjvs schreef:Gefeliciteerd. Hele mooie 740. Ga je nog wat aan de wieldoppen doen?
Ikzelf heb een V70 TDI maar kan nog altijd genieten van een mooie 740/760
Leuk dat je oom je helpt. Ik heb ook zo'n oom en daar ben ik best heel trots op!
Haha, ik ben benieuwd of mijn vriendin later ook zo'n tank wil als 2e auto. Voorlopig heeft ze nog geen rijbewijs dus dat zijn "zorgen" voor de toekomstFat Rat schreef:Tsja die echte ouderwetse vierkante tanks zijn ook gewoon het allermooiste
ben ook blij dat deze wagen zo degelijk zijn, zodat we er nog heel lang van kunnen genieten.
Al ziet mijn vriendin het jammer genoeg niet zitten dat ik er over een jaar of wat een (bijna) oldtimer 740 sedan bij aan wil schaffen, maarja dat vechten we dan wel uit