Van de tijd dat mijn vader nog in een Amazon reed weet ik nog dat het toen heel gebruikelijk was dat bestuurders van die auto's elkaar groetten door handopsteking
In moderne auto's zie je dat zelden, maar gisteravond had ik een leuk moment met een collega V50 rijder. Ik reed op de A2 t.h.v. Nieuwegein op de middelste rijstrook. Ik reed precies 100km/h op de cruisecontrol, omdat ik via de RDS meldingen al had gezien dat er ter hoogte van het benzinestation mogelijk een flitscontrole stond. En ja hoor, ik zag de camera van verre staan. Kijk ik in mijn spiegels, zie ik op de linkerbaan een zwarte V50 met hoge snelheid aan komen. Ik heb daarop een paar keer snel achter elkaar mijn rem aangetikt, zodat de remlichten zouden branden zonder echt af te remmen. De zwarte V50 ging daarop vol in de ankers en reed precies naast me met de zelfde snelheid toen we langs de flitser reden. De bestuurder keek opzij, zag de camera en stak lachtend zijn hand naar me op als bedankje voor de waarschuwing. :thumbleft:
Kennelijk zijn toch ook veel bestuurders van moderne Volvo's hele sociale mensen!