Etiquette V50 rijders?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Beste forummers,

Van de tijd dat mijn vader nog in een Amazon reed weet ik nog dat het toen heel gebruikelijk was dat bestuurders van die auto's elkaar groetten door handopsteking :wave: of knipperen met de lichten als ze een collega Amazon tegen kwamen.

In moderne auto's zie je dat zelden, maar gisteravond had ik een leuk moment met een collega V50 rijder. Ik reed op de A2 t.h.v. Nieuwegein op de middelste rijstrook. Ik reed precies 100km/h op de cruisecontrol, omdat ik via de RDS meldingen al had gezien dat er ter hoogte van het benzinestation mogelijk een flitscontrole stond. En ja hoor, ik zag de camera van verre staan. Kijk ik in mijn spiegels, zie ik op de linkerbaan een zwarte V50 met hoge snelheid aan komen. Ik heb daarop een paar keer snel achter elkaar mijn rem aangetikt, zodat de remlichten zouden branden zonder echt af te remmen. De zwarte V50 ging daarop vol in de ankers en reed precies naast me met de zelfde snelheid toen we langs de flitser reden. De bestuurder keek opzij, zag de camera en stak lachtend zijn hand naar me op als bedankje voor de waarschuwing. :thumbleft:

Kennelijk zijn toch ook veel bestuurders van moderne Volvo's hele sociale mensen! :) Was het toevallig niet een collega forummer? :wink:
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4558
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

't is maar wat je sociaal noemt......
als iemand echt asociaal hard rijdt hoop ik alleen maar dat ie geflitst wordt
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Bedanken door even te zwaaien is wel het minste als je eigenlijk gewoon iets van 50 euro van iemand in je handen geschoven krijgt maar toch wel leuk.
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

ps-amazon schreef:'t is maar wat je sociaal noemt......
als iemand echt asociaal hard rijdt hoop ik alleen maar dat ie geflitst wordt
Daar ben ik het volkomen mee eens!
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

ps-amazon schreef:als iemand echt asociaal hard rijdt hoop ik alleen maar dat ie geflitst wordt
Natuurlijk ben ik geen pleitbezorger voor wegpiraterij :evil: Asociaal en gevaarlijk weggedrag kan ik mij net zo aan storen als iedereen.
Er was in mijn ogen echter geen sprake van asociaal hard rijden door mijn collega V50 chauffeur. Het was 's avonds, de kaarsrechte snelweg was redelijk rustig en ik schat dat de betrokkene zo'n 130 zal hebben gereden waar 100 was toegestaan. Hij zal ongetwijfeld een reden hebben gehad om iets te hard te rijden, maar hinderde verder geen overig verkeer.

Ik ben dan niet zo'n moraalridder dat ik iemand bewust in een fuik zal laten lopen omdat ik me zelf toevallig wel aan de maximum snelheid houd. Ik kom ook wel eens tegenliggers tegen die met lichten seinen als ik een flitser nader. Zelfs als ik helemaal niet te hard rij en de flitser dus geen enkel gevaar op zou leveren, vind ik de waarschuwing toch wel sociaal. Het voorkomt in ieder geval de onbewuste en onbedoelde overtredingen, want je bent toch extra alert op je snelheid. (En niet alleen tot je de flister voorbij bent! :wink: )
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”