wegens gezinsuitbreiding zijn wij genoodzaakt om een auto voor minimaal 6 personen aan te schaffen.
Zelf rijdt ik al een aantal jaar een Volvo (S40) en ben ik erg te spreken over de degelijkheid en veiligheid van deze auto's.
Heel graag zouden we nu dus een Volvo XC90 aanschaffen.
Het moet (helaas
(mij is geadviseerd om niet te gaan voor de 3.2 motorinhoud ivm het extreem verbruik tov weinig vermogen..)
Ik heb me inmiddels al redelijk verdiept en daardoor ook mijn twijfel mbt de hybride uit 2015 en 2016.
Ik lees namelijk dat er zich veel elektronische storingen hebben voorgedaan omdat deze auto's redelijk snel op de markt gebracht zijn.
Ook zou de ERAD vaak vervangen moeten worden en blijkt dit nogal een kostenplaatje te zijn. Sowieso blijken de onderhoudsbeurten (lees; wanneer je onderdelen moet vervangen) erg prijzig te zijn in vergelijking met 'de normale' niet elektrische auto...
Daarentegen hoor ik weer positieve verhalen over updates bij stroringen en dat de modellen uit 2015 en 2016 inmiddels allemaal van de problemen af zouden zijn (zeker als er al een ERAD2 in zou zitten)
Wie heeft ervaring kan mij adviseren?
Beter een 'gewone' benzine die wat ouder is en rond de 150.000-170.000km op de teller heeft OF toch de hele mooie vernieuwde uitvoering 1e modellen hybride ???