Wanneer onverhoopt het accusysteem stuk zou gaan (na 11 jaar en 175000 km), zou ik in plaats van een refurbished of nieuwe accu overwegen om alleen op diesel verder te rijden. Want de auto bevalt zo goed dat ik deze niet kwijt wil, Om voor de accu bij een auto van deze leeftijd nog 4 tot 10000 euro uit te geven vind ik niet verstandig. Ik las dat je zonder accu tegen allerlei electronica storingen aan kunt lopen. Is dit te ondervangen door bijvoorbeeld een zwaardere dynamo? Of met andere aanpassingen? De dealer zal het niet doen, maar anderen misschien wel.
Ik ben benieuwd of anderen dit al hebben gedaan of daar een mening over hebben. Dank alvast.
PS heel ondeugend denk ik dan: kun je in de vrijgekomen ruimte een 2e dieseltank laten monteren?
V60 plug-in 2013 accu loskoppelen?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6634
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Een refurbished accu kost je geen 10K. Een nieuwe ook niet. Een nieuwe/andere auto kost je ook een investering van zomaar 4K zeker als de accu van je V60 overleden zou zijn. En zonder 400V accu doet je auto gewoon helemaal niets en ook de airco werkt dan niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8227
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Leuk gedacht. Maar zonder is de auto zo goed als dood. Doet niks meer.
En inderdaad, refurbish is geen 10k. Prijs zal ergens tussen de 3,5 en 4k liggen.
Nieuwe kost deze rond de 12k.
En inderdaad, refurbish is geen 10k. Prijs zal ergens tussen de 3,5 en 4k liggen.
Nieuwe kost deze rond de 12k.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11.11.2022 - 07:51
- Locatie: Millingen aan de rijn
hallo tevreden volvo rijder,
Ik heb een nieuw accupack gekregen onder garantie.
enorm vaak gezeik gehad met auto.(keer of 8 op sleepwagen)
als argument gaf de dealer aan dat de 1e eigenaar een verlenging van het garantie pakket op de accu had genomen (althans dat werd mij verteld)
bij 170k is deze dus kosteloos vervangen gelukkig. Mogelijk bij mazzel is dat bij jouw ook.
nu het volgende hoofdpijn dossier de aircopomp (ook kwaaltje van 1e type plug inn V60). nummer 4 gaat er straks op. geen garantie meer de 1e drie keer wel.
Daarna gaat auto de deur uit omdat als particulier de wegenbelasting niet op te hoesten is.
we gaan weer benzine rijden.
Ik heb een nieuw accupack gekregen onder garantie.
enorm vaak gezeik gehad met auto.(keer of 8 op sleepwagen)
als argument gaf de dealer aan dat de 1e eigenaar een verlenging van het garantie pakket op de accu had genomen (althans dat werd mij verteld)
bij 170k is deze dus kosteloos vervangen gelukkig. Mogelijk bij mazzel is dat bij jouw ook.
nu het volgende hoofdpijn dossier de aircopomp (ook kwaaltje van 1e type plug inn V60). nummer 4 gaat er straks op. geen garantie meer de 1e drie keer wel.
Daarna gaat auto de deur uit omdat als particulier de wegenbelasting niet op te hoesten is.
we gaan weer benzine rijden.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40866
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
@Wallan, daar had je zelf al een topic over geopend: viewtopic.php?p=1915606#p1915606
Het is onhandig om je probleem op 2 plekken neer te leggen.
@Wallan, daar had je zelf al een topic over geopend: viewtopic.php?p=1915606#p1915606
Het is onhandig om je probleem op 2 plekken neer te leggen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70