Goed emorgen allen,
Volvo V60 D6 5 cil 4wd bouwjaar 2013 (1e model plug in hybrid)
Aircopomp is nu weer stuk gaat nummer 4 worden.
De eerste 3 zijn onder garantie vervangen echter deze draaid nu 3 1/2 jaar mee en valt daar niet meer onder.
Ik ben nog met dealer aan het stoeien omdat dit een zeer bekend probleem is bij deze type auto's.
Maar ik wil hem er eigenlijk uit doen dus de vraag is of het lonend is om een orginele (die steeds stuk gaat) weer te monteren of een alternatief.
Iemand die deze ervaring ook heeft en mij kan adviseren wat wijs is en welk merk pomp er is gemonteerd.
Auto willen we langzaam ook inruilen omdat diesel rijden voor ons als particulier aardig in de boeken begint te lopen.
Wie wil/kan mij adviseren in deze.
fijne dag allen.
Aircopomp weer stuk (wordt de 4e) wat is wijs
- fmulders
- 2nd Gear member
Volgens mij is er geen alternatief.
Ik heb die van mij een paar weken geleden ingeruild om exact dezelfde redenen. Omdat de D6 in NL niet meer interessant is gaat hij de export markt in. Daar maakt het niet eens wat uit of de airco stuk is of niet.
Advies, inruilen!
Ik heb die van mij een paar weken geleden ingeruild om exact dezelfde redenen. Omdat de D6 in NL niet meer interessant is gaat hij de export markt in. Daar maakt het niet eens wat uit of de airco stuk is of niet.
Advies, inruilen!
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
- Gouwe
- 7th Gear member
Volgens mij heb je de volgende keuzes:
- Inruilen met defecte pomp
- Repareren en tenminste nog even een jaar sturen?
Een aftermarket pomp is er volgens mij inderdaad ook niet, dus dat is geen optie.
- Inruilen met defecte pomp
- Repareren en tenminste nog even een jaar sturen?
Een aftermarket pomp is er volgens mij inderdaad ook niet, dus dat is geen optie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Henry82
- 5th Gear member
-
- 5th Gear member
Waarschijnlijk is de pomp die nu weer defect is al vervangen met de 2.0 methode.
Weer defect duidt op een gebrek aan het ontwerp of de kwaliteit van de airco pomp.
Het enige dat overblijft is een beroep doen op non conformiteit.
Van een Volvo mag je verwachten dat de aircopomp langer mee gaat.
De verkoper van de auto is daar op aan te spreken.
Wanneer je rechtsbijstand hebt overleggen met de verzekeraar.
Weer defect duidt op een gebrek aan het ontwerp of de kwaliteit van de airco pomp.
Het enige dat overblijft is een beroep doen op non conformiteit.
Van een Volvo mag je verwachten dat de aircopomp langer mee gaat.
De verkoper van de auto is daar op aan te spreken.
Wanneer je rechtsbijstand hebt overleggen met de verzekeraar.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Een D6 PHEV rijdt niet als er geen airco is. Overigens wel interessant dat die airco pompen van de T8 nooit stuk gaan
- fmulders
- 2nd Gear member
Een D6 PHEV rijdt niet als er geen airco is. Overigens wel interessant dat die airco pompen van de T8 nooit stuk gaan
Jawel hoor, het ligt eraan wat ermee aan de hand is.
Betreft het een lek en dus sluiting in het 400v deel dan is het inderdaad direct klaar i.v.m. veiligheid. Maar die pomp kan ook nog mechanisch stuk en daarmee ook de melding geven "Airco service vereist". Als je dan de airco uitschakelt, dan krijg je ook geen foutmelding meer en kan je gewoon doorrijden. (Heb ik zeker nog 1500 km mee doorgereden toen ik opzoek was naar een vervanger.)
- fmulders
- 2nd Gear member
Dat kan ik mij wel voorstellen, maar het heeft geen invloed op de inruilwaarde. Ik heb dit ondervonden bij 4 verschillende verkopers. Zowel Volvo dealers als niet merk gebonden dealers.Een auto met kapotte aircopomp levert ook in het buitenland aanzienlijk minder op.