Krijg sinds een poosje deze onderstaande melding te zien. Bij het activeren van de standkachel.
Gekke is het komt niet altijd maar wel vaak je kan dus niet meer vertrouwen op de standkachel.
In overleg met mijn vaste monteur en vorige een week een nieuwe accu in geslingerd, Maar ook dit heeft helaas niet geholpen hier voor.
Iemand nog een idee waar naar te kijken.
Standkachel probleem
- killerbee
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 10:25
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Heb je dit topic ook al gelezen.
viewtopic.php?t=74210
viewtopic.php?t=74210
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
- killerbee
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 10:25
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ja die heb ik net gelezen.
Volgens mij gaat dat over een kachel op stroom, die van mij gaat op diesel.
Als je 's morgens weg rijdt doet hij het wel. De melding komt dus als h je hem van te voeren wil starten.
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Nee, dit gaat over de standkachel die op benzine/diesel gevoed word.
Ik heb het vermoeden dat er bij jou toch te weinig prik in de accu zit om de boel te laten draaien.
En jij zegt het zelf al, als ik 's morgens wegrij doet hij het wel. Dit heeft te maken met een dynamo die de boel dan van genoeg stroom voorziet.
Hans oet Twent schreef: ↑09.02.2017 - 09:43 Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10154
Locatie: Twente
Contacteer: Contacteer Hans oet Twent
RapporteerCiteer
09.02.2017 - 09:43
Ik rij veel en heb nooit problemen met de standkachel en het niet starten. Echter..... Indien ik meerder dagen in Bayern ben en slechts 10 minuten vd zaak overnacht dan wil het wel zo zijn dat de app aangeeft dat de standkachel niet wil starten vanwege een lage accuspanning. Zodra ik dan via een omweg naar het hotel ga heb ik daar volgende dag geen last meer van. Dat is me dus 2x gebeurt. 1x daar en 1x hier in het dorp allemaal kleine stukjes.
Achterruitverwarming incl de spiegels staat altijd uit. Stoelverwarming op de laagste stand en bij aangenaam gevoel gaat hij uit. Stuurverwarming heb ik niet.
Auto is anderhalf jaar jong.
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
- fmulders
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20
Volgens mij staat hier niet dat de spanning te laag is en dat hij daarom stopt!
Bij de PIH zal de stand kachel naast diesel ook stroom uit de laadkabel gebruiken. Als de boel aan het voorverwarmen is en je haalt de kabel eraf omdat je wilt vertrekken, dan kan dat dus opeens niet meer. Dan valt hij pas terug op de accu en meld hij dat de voeding is gewijzigd.
Is het dan wel warm in de auto? Want je moet hier eigenlijk verder geen last van hebben.
Bij de PIH zal de stand kachel naast diesel ook stroom uit de laadkabel gebruiken. Als de boel aan het voorverwarmen is en je haalt de kabel eraf omdat je wilt vertrekken, dan kan dat dus opeens niet meer. Dan valt hij pas terug op de accu en meld hij dat de voeding is gewijzigd.
Is het dan wel warm in de auto? Want je moet hier eigenlijk verder geen last van hebben.
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Jij hebt denk ik een standkachel op diesel én elektrisch. Dat had ik ook op mijn D6.
Kijk eens in je menu of je de standkachel kunt gebruiken zowel binnen (garage symbool dan elektrisch) en buiten?
En als hij nu op binnen staat, zet hem dan eens op buiten?
Heb je het probleem dan nog steeds?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- killerbee
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 10:25
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
's Nachts staat hij nooit aan de stroom eigenlijk. En de melding komt zowel als hij op timer staat en met de afstandbediening. Het is ook random soms doet hij het wel en somsfmulders schreef: ↑18.11.2024 - 09:03 Volgens mij staat hier niet dat de spanning te laag is en dat hij daarom stopt!
Bij de PIH zal de stand kachel naast diesel ook stroom uit de laadkabel gebruiken. Als de boel aan het voorverwarmen is en je haalt de kabel eraf omdat je wilt vertrekken, dan kan dat dus opeens niet meer. Dan valt hij pas terug op de accu en meld hij dat de voeding is gewijzigd.
Is het dan wel warm in de auto? Want je moet hier eigenlijk verder geen last van hebben.

Hij staat in gesteld op buiten, het is een idee om hem allen op binnen te zetten, maar dan zal hij wel aan de oplader moeten blijven denk ik.Gouwe schreef: ↑18.11.2024 - 09:30Jij hebt denk ik een standkachel op diesel én elektrisch. Dat had ik ook op mijn D6.
Kijk eens in je menu of je de standkachel kunt gebruiken zowel binnen (garage symbool dan elektrisch) en buiten?
En als hij nu op binnen staat, zet hem dan eens op buiten?
Heb je het probleem dan nog steeds?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Binnen kan alleen indien aangesloten op oplader.
Als jij hem 's nachts buiten niet aan de lader hebt staan, denk ik dat jou accu (HV of 12V) wel eens een te laag niveau kon hebben en het daarom dus niet doet?
Doe hem eens aansluiten op de lader een tijdje 's nachts en kijk dan wat er gebeurt.
Als jij hem 's nachts buiten niet aan de lader hebt staan, denk ik dat jou accu (HV of 12V) wel eens een te laag niveau kon hebben en het daarom dus niet doet?
Doe hem eens aansluiten op de lader een tijdje 's nachts en kijk dan wat er gebeurt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- killerbee
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 10:25
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
- killerbee
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 10:25
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.01.2025 - 10:40
Hoe zie ik wat voor type standkachel ik heb. Ik heb een V60 2021 T6 Recharge. Ik weet vrij zeker dat ik vorige winter kon voorverwarmen zonder dat de auto aan de kabel hing, maar nu kan dat alleen nog maar als de auto aan de kabel hangt. De Volvo dealer (niet waar ik de occasion gekocht heb) geeft aan dat dit altijd zo geweest is...
Ik heb twee zaken waardoor ik twijfel
- De Volvo komt uit Duitsland, kan het zijn dat met een software update er iets naar Nederland is gezet en dat dat beperkingen met zich meebrengt?
- De 'elektrisch aangedreven hulpverwarming' is vervangen, kan het zijn dat daar iets niet goed mee is gegaan?
Ik heb twee zaken waardoor ik twijfel
- De Volvo komt uit Duitsland, kan het zijn dat met een software update er iets naar Nederland is gezet en dat dat beperkingen met zich meebrengt?
- De 'elektrisch aangedreven hulpverwarming' is vervangen, kan het zijn dat daar iets niet goed mee is gegaan?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wat zegt de handleiding? Heb je die er al bij gepakt?
En voor zover ik weet heb jij een benzine aangedreven standkachel en niet elektrisch, of klopt jou modeljaar niet?
Ruik je een benzine lucht rechtsvoor bij het wiel als die aanstaat?
En voor zover ik weet heb jij een benzine aangedreven standkachel en niet elektrisch, of klopt jou modeljaar niet?
Ruik je een benzine lucht rechtsvoor bij het wiel als die aanstaat?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.01.2025 - 10:40
Handleiding heb ik er alleen digitaal bij gepakt en daar heb ik niks kunnen vinden, ik zal vanmiddag in het boekje kijken wat ik kan vinden. Ik zat een jaartje naast het modeljaar: 2020.
Ook het ruiken zal ik vanmiddag doen. Ik hoor iig niks daar. Is het makkelijk te zien als ik de motorkap open doe of het elektrisch/benzine is?
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Ik heb een kodeljaar 2020 en heb een elektrische standkachel. Maar de dealer kan dit zeggen of aan de hand van chassisnr of dmv uitlezen.
Wat staat er in je VOC app?
Wat staat er in je VOC app?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.01.2025 - 10:40
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.01.2025 - 10:40
In de (Duitse) handleiding zie ik niks staan over of het elektrisch/benzine standkachel en modeljaar is dus 2020. Ik ruik geen benzinelucht en heb ook even onder de motorkap gekeken, daar zag ik zo snel niks wat leek alsof t op een verbrandingsmotortje draaide...
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
VOC= Volvo On Call app
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Kjjken of je hem kan starten via de app.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.01.2025 - 10:40